Rămâi conectat

Ştirea zilei

120 de trenuri întârzie lucrările la pasarela din Partoş

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

În data de 18.02.2011 Primăria Alba Iulia a încheiat Contractul de execuţie de lucrări nr.13596 cu S.C. CONCEFA S.A. SIBIU având termen de începere efectivă data de 15.03.2011. Concefa îi aparţine pedelistului Horaţiu Cercel, fost candidat al PDL la un post de senator, la alegerile parlamentare din 2008. Conform datelor oficiale publicate în Monitorul Oficial, Cercel a fost unul dintre sponsorii importanţi în campania PDL din 2009. Câştigătoare a licitaţiei organizată de Primăria municipiului Alba Iulia, Concefa Sibiu construieşte acum un pasaj pe DN1 la nivelul trecerii de cale ferată din Alba Iulia, la Partoş, pentru care va primi de la buget echivalentul în lei a aproximativ 2 milioane de euro. În perioada februarie-martie, compania sibiană de construcţii a primit comenzi, dintre care trei majore, de la statul român, după ce a câştigat, evident, licitaţiile: reabilitarea suprastructurii şi punerea în siguranţă a infrastructurii podului peste Dunăre între localităţile Giurgiu şi Ruse, intervenţii asupra DN1 (între Sebeş şi Alba Iulia), realizarea pasajului peste calea ferată în municipiul Alba Iulia şi construcţia podului peste râul Olăneşti -Vâlcea. Principalii clienţi ai societăţii sunt instituţii publice, printre care se regăsesc CN Căi Ferate Bucureşti, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, primăriile din Alba Iulia (PDL), Cluj-Napoca (PDL) şi Râmnicu-Vâlcea (PDL), precum şi din beneficiari din domeniul privat (INR Management Real Estate, Theba Product, Dinamic Grup Sibiu etc.)
lCât costă reabilitarea pasarelei de la Partoş?
Faţă de valoarea estimată de Primăria Alba Iulia, de 12.562.292,13 lei fără TVA, contractul de execuţie s-a atribuit firmei Concefa la valoarea 8.533.408,40 lei fără TVA „rezultând o economie faţă de bugetul aprobat prin contractul de finanţare de 4.028.883,73 lei, respectiv 32,07% faţă de valoarea estimată” se arată într-un comunicat al primăriei albaiuliene. În valoarea ofertată a fost inclus un procent de 10% în valoare de 853.340,84 lei reprezentând valoarea lucrărilor suplimentare neprevăzute ce pot apărea pe parcursul execuţiei. Achiziţia a primit Avizul Unităţii de verificare a Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului de Finanţe – Direcţia Generală a Finanţelor Alba.
Licitaţia organizată de Primăria Alba Iulia a fost pierdută în favoarea Concefa Sibiu de alţi trei operatori economici: Asocierea „S.C. Dafora S.A. Mediaş şi S.C. Azimut Com S.R.L. Tg. Mureş (grup de firme asociate cu SC Corint SA Sântimbru care a concesionat şi reabilitează Cetatea Alba Carolina pe sume consistente şi bugetare), S.C Fulga S.R.L Negreşti Oaş (care a reabilitat Podul rutier de peste Mureş) şi Asocierea „S.C. Pomponio S.A. Alba Iulia şi S.C. Geiger Transilvania S.R.L. Sibiu” (de Pomponio a spus destule DIICOT Alba). Evaluarea ofertelor a durat 19 de zile, respectiv din data de 20.01.2011 până în data de 8.02.2011, dată la care a fost întocmit Raportul Procedurii şi s-au transmis comunicările privind rezultatul procedurii participanţilor la licitaţie .
lCel puţin trei ore – timp estimat de deplasare pentru distanţa Oarda-Cetate
O avalanşă de sesizări sosite în ultima săptămână la redacţie, din partea navetiştilor din zona Oarda, Limba etc. ne-a adus în atenţie temerea acestor oameni că lucrările la pasarela din Partoş se pot prelungi, punându-le la grea încercare răbdarea, serviciul şi afacerile. Iar din septembrie, odată cu începerea noului an şcolar, la chinurile părinţilor se vor adăuga şi cele ale copiilor navetişti. „Fac naveta cu autobuzul zilnic de la Oarda la Alba Iulia, trei schimburi, prin rotaţie, săptămânal. De când s-a închis pasarela de la Partoş uneori îmi ia şi câte trei ore să ajung la serviciu, în cartierul Cetate. În Alba Iulia intrăm pe drumul Clujului, pe la Sântimbru. În fiecare zi prind blocaje în trafic. Cobor în Centru şi iau repede un autobuz pentru Cetate, de obicei îl prind pe cel care ocoleşte prin Ampoi. Pe angajator nu îl interesează de câte ore ai nevoie să ajungi la serviciu. Îl interesează să ajungi la timp şi să-ţi faci treaba. În septembrie, când începe şcoala, la ce oră trebuie să-mi trezesc copii dimineaţa ca să ajungă la timp, la şcoală?” se întreabă revoltată o mamă din Oarda. Mai mult, navetiştii sunt revoltaţi de faptul că, de câte ori trec pe sub pasarelă, nu văd muncind acolo decât 2-3 oameni. S-a dat zvon că firma care lucrează la reabilitarea pasarelei depinde foarte mult de orarul trenurilor care circulă prin zonă, care nu trebuie puse în pericol de lucrările de decopertare. Prin zonă trec aproximativ 120 de trenuri pe zi. Timp estimat de lucru (pe zi) fără pericol pentru traficul feroviar ar fi…45 de minute, zic responsabilii de lucrare. Sâmbăta şi duminica nu se lucrează. Noaptea, nu. În contractul semnat cu Primăria Alba Iulia, Concefa se obliga să finalizeze lucrarea în 10 luni de la începerea efectivă, respectiv 15 martie 2011. Adică, cel puţin pe hârtie, pasarela de la Partoş
s-ar deschide în 15 ianuarie 2012, dată la care ar lua sfârşit şi chinurile prin care trec navetiştii. Dar, probabil firma câştigătoare a licitaţiei ştie ce face, că doar de-aia a fost preferată la licitaţia organizată de Primăria Alba Iulia. Adică, n-o fi aflat numai acum că pe sub pasarela de la Partoş trec circa 120 de trenuri pe zi. Şi că are timp efectiv de lucru, fără pericol, mai puţin de o oră pe zi. Aşa că, să ne încredem optimişti în binecuvântata dată de 15 ianuarie 2012. Până atunci, curaj şi să călătoriţi bine! Nicoleta IDITA-TOMUŢA


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Urs semnalat la Măgina, municipiul Aiud. A fost emis mesaj RO-ALERT

Ziarul Unirea

Publicat

în

Urs semnalat la Măgina, municipiul Aiud. A fost emis mesaj RO-ALERT Cetățenii din Măgina, municipiul Aiud,au fost avertizați vineri seara, în jurul orei 22.00, prin RO-Alert, despre prezența unui urs în localitate. Citește și: Camere video montate pe Transfăgărăşan pentru a-i prinde pe cei care hrănesc urșii. Amenzi uriașe pentru cei care dau mâncare animalelor […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea