1 august 2025 | Creșterea TVA scumpește benzina și motorina. Cât vom plăti în plus pentru un plin de rezervor
1 august 2025 | Urmare a creșterii TVA, benzina și motorina mai scumpe. Cât vom plăti în plus pentru un plin de rezervor
Ca urmare a creșterii TVA și a accizelor, prețul carburanților va fi mai mare. De vineri, 1 august 2025, vom plăti mai mult pentru un plin de rezervor de benzină sau motorină. În plin sezon estival, când românii călătoresc mai mult decât în tot restul anului, iar consumul de carburanți este cel mai mare, implicit costul vacanțelor va crește din acest motiv.
Astfel, la motorină, de la un preț de 7,4 lei/litru cât este acum la benzinăriile din România, de la 1 august va costa circa 7,8 lei/litru, după creșterea cu 10% a accizei și majorarea TVA de la 19% la 21%. Așadar, prețul unui litru de motorină va crește cu circa 40 de bani.

Angajații benzinăriilor cu care HotNews a discutat joi dimineața la prima oră ne-au spus că nu se știe de pe acum cu exactitate care vor fi noile prețuri. „Noi primim noile prețuri cu o jumătate de oră înainte de a le afișa”, ne-a spus un angajat Petrom. Lucru confirmat ulterior și de angajații altor lanțuri de benzinării.
Dacă calculele de mai sus sunt corecte, înseamnă că, în cazul unui rezervor de 40 de litri, un plin va costa circa 312 lei.
Acciza pentru benzina fără plumb era până azi de aproape 2,53 lei pe litru și va crește începând de mâine la 2,78 lei pe litru în 1 august 2025. Acciza pentru motorină era de aproape 2,32 lei pe litru, urcând de mâine la 2,55 lei pe litru.
La benzină, unde prețurile sunt acum de aproape 7 lei în medie, după aplicarea accizei majorate și a noii cote de TVA, prețul ar putea ajunge la 7,50 de lei pe litru. Așadar, prețul unui litru de benzină va crește cu 43 de bani.
Aceste calcule au fost realizate luând ca referință prețurile de acum din piață, însă este posibil ca, la 1 august, prețurile la pompă să fie altele, în funcție de cotațiile petrolului de la acea dată, de cotațiile carburanților pe piețele angro și de rata de schimb valutar.
Mai precizăm că volumul rezervorului unui autoturism variază în funcție de model, motorizare și categorie. Pentru autoturismele obișnuite, capacitatea medie este de 40–60 litri, cele mai multe mașini având un rezervor de aproximativ 50 litri.
Modele compacte sau motorizări mai mici pot avea rezervoare de 35–45 litri, iar mașinile de familie (sedan, break) sau SUV-urile ajung, de regulă, la 50–65 litri.
Modelele premium sau mașinile cu autonomie mare pot avea rezervoare de 70 litri sau mai mult.
Capacitatea exactă se găsește în manualul specific modelului respectiv. Producătorii precizează volumul nominal, dar în practică acesta poate fi depășit ușor din cauza toleranțelor de fabricație și a formei rezervorului.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Prețul lemnului de foc ar putea fi plafonat la 400 de lei până în martie 2028. Măsura se aplică și pentru brichete, peleți și alte derivate
Prețul lemnului de foc ar putea fi plafonat la 400 de lei până în martie 2028. Măsura se aplică și pentru brichete, peleți și alte derivate Românii ar putea plăti mai puțin pentru lemnul de foc dacă propunerea legislativă privind plafonarea prețurilor va fi aprobată. Proiectul de lege urmărește să limiteze tarifele pentru lemn de […]
FOTO | ACCIDENT MORTAL pe DN 19B: O persoană și-a pierdut viața după impactul dintre un tir și un autoturism
ACCIDENT MORTAL pe DN: O persoană și-a pierdut viața după impactul dintre un tir și un autoturism Un accident mortal a avut loc pe pe DN 19 B, la ieșirea din localitatea Suplacu de Barcău spre Marghita, județul Bihor, astăzi, 3 noiembrie, în urma impactului dintre un TIR și un autoturism. Citește și: FOTO | […]
Economistul Radu Georgescu: ,,În România este o bombă economică care ticăie din ce în ce mai rapid. Se numește cursul euro”
Radu Georgescu: ,,În România este o bombă economică care ticăie din ce în ce mai rapid. Se numește cursul euro” Economistul Radu Georgescu a publicat un text în care vorbește despre una dintre cele mai mari vulnerabilități ale economiei românești, cursul euro, pe care îl numește „o bombă economică cu ceas”. El explică de ce […]