UE impune reguli mai stricte pentru companiile aeriene: 30 noi drepturi sporite pentru pasageri
UE impune reguli mai stricte pentru companiile aeriene: 30 noi drepturi sporite pentru pasageri
Joi, 5 mai 2025, cele 27 de ţări ale UE au convenit asupra unei serii de constrângeri impuse companiilor aeriene pentru a proteja drepturile pasagerilor, compensaţiile pentru întârzieri şi termenul de răspuns la reclamaţii.
Citește și: Atenție, pasageri! Reguli noi pentru zboruri: Lista obiectelor interzise în bagajul de cală se extinde

Noul cadru stabilit prin acest acord îşi propune să stabilească reguli „mai simple şi mai clare” pentru pasageri, păstrând în acelaşi timp concurenţa între companiile aeriene în cadrul pieţei interne, potrivit unui comunicat al Consiliului UE, organismul care reprezintă cele 27 de state membre.
Textul, aprobat de miniştrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.
Acesta a fost apărat de preşedinţia poloneză a UE, care a salutat depăşirea „unei etape istorice” în această chestiune, după 12 ani de negocieri.
Acest acord consacră peste 30 de noi drepturi pentru pasagerii companiilor aeriene din UE. Printre progresele concrete pentru călători se numără: redirecționarea și asistența sistematică în caz de întârziere sau anular; drepturi consolidate pentru pasagerii cu handicap sau cu mobilitate redusă; un mecanism automat de despăgubire în caz de anulare a zborului și includerea în regulament a unor criterii clare de despăgubire în caz de întârziere, pentru a obliga în sfârșit toate companiile să le respecte
Ministrul francez al transporturilor, Philippe Tabarot, a declarat într-un mesaj pe reţeaua X că este „mulţumit de compromisul” la care s-a ajuns la nivelul Uniunii Europene.
El a citat mai multe progrese concrete, în special drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilităţi sau mobilitate redusă, un mecanism automat de compensare în cazul anulării zborului şi criterii de compensare pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în caz de întârziere.
„Acest text ar fi putut fi mai ambiţios, dar este o etapă importantă pentru a continua îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite utilizatorilor transportului aerian”, a adăugat Tabarot.
Asociaţia Airlines for Europe (A4E), care include printre altele Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair şi easyJet, şi-a exprimat dezamăgirea faţă de acord.
Aceasta a reproşat textului că introduce „şi mai multă complexitate” în comparaţie cu propunerea iniţială a Comisiei Europene din 2013.
În timpul acestor negocieri, a fost ridicată ideea – apărată de companiile aeriene – de a creşte pragul de compensare a pasagerilor de la trei la cinci ore de întârziere. Această idee a fost respinsă de Germania.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Valuri de CONCEDIERI în marile companii globale: Măsuri luate pe fondul scăderii încrederii şi al presiunii investiţiilor în AI
Valuri de CONCEDIERI în marile companii globale Tot mai multe corporaţii internaţionale reduc masiv personalul, în contextul încetinirii economice şi al tranziţiei accelerate către automatizare bazată pe inteligenţă artificială, transmite agenția de preesăReuters, citată de News.ro. Giganți precum Amazon, Nestlé şi UPS au anunţat mii de disponibilizări, în timp ce consumul scade, iar investitorii cer […]
Serviciile medicale din caravanele mobile vor fi decontate de CNAS: La decontare se vor aplica tarifele care se utilizează în ambulatoriul de specialitate
Serviciile medicale din caravanele mobile vor fi decontate de CNAS Serviciile medicale oferite prin intermediul caravanelor, organizate alături de spitale, vor fi decontate, a anunţat ministrul Sănătăţii, Alexandru Rogobete. Măsura este luată în condiţiile în care România nu are o strategie naţională de screening, iar acţiunile ONG-urilor descoperă multe dintre afecţiunile grave în comunităţile vulnerabile, […]
Ministrul Educaţiei, despre organizarea examenului de titularizare din 2026: ,,Trebuie să avem şi vom avea”
Daniel David, despre organizarea examenului de titularizare de anul viitor: ,,Trebuie să avem şi vom avea” Daniel David, Ministrul Educaţiei, a vorbit despre organizarea examenului de titularizare de anul viitor, menționând că ,,trebuie” avut acest examen. ,,O întrebare se leagă de titularizare şi dacă vom avea titularizare în condiţiile crizei fiscal-bugetare, anul viitor. Iar răspunsul […]