Transportul public local din Alba Iulia se scumpește
*Dormi liniștit alegătorule, consilierii locali au scumpit transportul cu STP Alba Iulia pentru tine!
Biletele și abonamentele pentru transportul public din municipiul Alba vor fi mai scumpe cu 12%. Cel mai probabil, începând cu data de 1 mai a.c., călătorii de pe autobuzele STP vor plăti 2 lei pentru un bilet (valabil 60 de minute) și 67 de lei pentru un abonament. De asemenea, a fost aprobată plata sumei de 14.575.471 de lei, reprezentând contribuția municipiului Alba Iulia pe anul 2013, la Asociația Intercomunitară de Dezvoltare Alba Iulia – Transport Local.
Dacă în ultima ședință de consiliu local proiectul de hotărâre supus spre aprobarea consilierilor a fost respins (au fost 10 voturi ”pentru”, 8 abțineri – Horațiu Clepan, Ovidiu Jidveian și Bogdan Medrea de la PSD; Vasile Petric și Gabriel Pleșa de la PNL; Dorin Șerdean, Dorin Pocol de la PP-DD și Marius Costinaș de la PDL) și 3 voturi ”împotrivă” (Rareș Buglea, Daniel Zdrînc și Simone Albani de la PNL), după o nouă ”rundă” de peste 2 ore de consultări și explicații oferite de directorul AIDA-TL, Dorin Nistor și directorul STP Alba Iulia, Stelian Nicola, proiectul propus pentru a doua oară astăzi, a fost aprobat cu 12 voturi ”pentru” (toți consilierii PDL, Ovidiu Jidveian și Vasile Crișan de la PSD și Dorin Pocol de la PPDD) și 7 abțineri (Simone Albani, Gabriel Pleșa, Vasile Petric, Rareș Buglea de la PNL, Horațiu Clepan, Bogdan Medrea de la PSD și Dorin Șerdean de la PP-DD) și un vot împotrivă – Daniel Zdrînc de la PNL.
Singura modificare față de vechiul proiect a fost amendamentul prin care biletele și abonamentele să se scumpească cu doar 12% față de 23% cât era în propunerea inițială. Acest amendament a fost votat cu 17 voturi ”pentru” și 3 abțineri (Daniel Zdrînc, Vasile Petric de la PNL și Dorin Șerdean de la PP-DD).
Potrivit directorului Dorin Nistor, ”Propunerea AIDA-TL pentru bugetul anului 2013 are în vedere o reducere a cheltuielilor cu carburanții și piesele de schimb, cu condiția respectării termenelor de plată”.
Conform raportului privind structura bugetului pentru transportul public în Alba Iulia pe anul 2013, cheltuielile cu motorina și piesele de schimb sunt estimate la o valoare de 6,2 milioane de lei, cheltuielile cu servicii, terți și utilități la 2,3 milioane de lei, cheltuielile cu impozite și taxe – 48.000 de lei, cheltuielile cu personalul – 5,6 milioane de lei, cheltuielile financiare 1,8 milioane de lei și amortizările – 5,8 milioane de lei. În raport se precizează că veniturile STP Alba Iulia – firma care execută serviciul de transport public în municipiu are venituri estimate din bilete și abonamente de 7,46 milioane de lei, venituri din gratuități de 1,3 milioane de lei și ”alte venituri” în valoare de 312.000 de lei.
Pentru echilibrarea balanței este nevoie de cei peste 14,5 milioane de lei, bani ce vor fi acordați din bugetul local.
În timpul discuțiilor care au durat mai mult de două ore, consilierii liberali și social democrați au cerut adăugarea unor amendamente prin care să se certifice faptul că STP Alba Iulia va opera în acest an o reducere a cheltuielilor. Printre propuneri au fost achiziționarea de combustibil și de anvelope prin licitații publice la care să se prezinte cel puțin 3 ofertanți. De asemenea PSD a cerut gratuități pentru pensionarii cu pensii până la 1.450 de lei și pentru elevii care se deplasează cu autobuzul la școală.
O listă cu toate amendamentele va face obiectul unei noi hotărâri de Consiliu Local.
*Surpriza ședinței – vot ”pentru” din partea consilierilor PSD Ovidiu Jidveian și Vasile Crișan
Doi dintre consilierii locali PSD – Ovidiu Jidveian și Vasile Crișan au votat ”pentru” aprobarea proiectului de hotărâre, în ciuda faptului că numai cu câteva ore înainte au declarat,în cadrul unei conferințe de presă, că sunt împotriva majorării contribuţiei CL şi a preţului unui bilet pe rutele STP Alba Iulia.
Întrebat de ce s-a răzgândit, Ovidiu Jidveian a declarat pentru ziarulunirea.ro:
”Am votat pentru că acele amendamente sociale propuse de noi au fost discutate, au primit aprobarea de principiu a consilierilor și vor fi supuse la vot în următoarea ședință de consiliu. Plata acelei contribuții este parte dintr-un contract încheiat în urmă cu un an, contract care este în vigoare și trebuie respectat chiar dacă îl consider în continuare păgubos. A fost o decizie rațională, dincolo de interesele noastre de politicieni pentru că nu ne putem permite ca, din cauza unor divergențe, să blocăm la nesfârșit transportul public din Alba Iulia”.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii
12 august: Ziua Internațională a Tineretului. Ce semnificație are această zi și cum a ajuns să fie celebrată
12 august: Ziua Internațională a Tineretului. Ce semnificație are această zi și cum a ajuns să fie celebrată Adunarea Generală a Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) a aprobat în 1999 recomandarea făcută de Conferinţa mondială a miniştrilor responsabili pentru Tineret ca 12 august să fie declarată Ziua internaţională a tineretului. La împlinirea a 75 de ani […]
Când urăm ”La mulți Ani de Sfânta Maria”, pe 15 august sau pe 8 septembrie? Se spune sau nu ”La mulți ani” de Adormiea Maicii Domnului? Mulți români sunt în dilemă atunci când vine vorba despre Sfânta Maria. Pentru că există două sărbători religioase cu același nume, la 15 august și la 8 septembrie, nu […]
11 august 1456, ziua în care Iancu de Hunedoara, voievod al Transilvaniei, se stinge din viață. A fost înmormântat la Alba Iulia, iar pe piatra sa funerară stă înscris ”S-a stins lumina lumii”
11 august 1456, ziua în care Iancu de Hunedoara, voievod al Transilvaniei, se stinge din viață. A fost înmormântat la Alba Iulia, iar pe piatra sa funerară stă înscris ”S-a stins lumina lumii” Iancu de Hunedoara a rămas în istorie ca fiind românul care a reuşit să câştige, în vremuri de mare restrişte, atât respectul […]