Transportatorii amenință că nu vor mai alimenta din România și vor majora tarifele
Transportatorii amenință că nu vor mai alimenta din România și vor majora tarifele
UNTRR solicită Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice (MFP) și Ministerului Transporturilor (MT), suplimentarea bugetului alocat în 2019 restituirii supraaccizei pentru transportatorii rutieri. Altfel, transportatorii vor fi nevoiţi să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele.
Această măsură ar putea putea acoperi toate cererile din partea firmelor și ar contribui la menținerea competitivităţii industriei de transport rutier din România, informează reprezentanţii Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România într-un communicate remis miercuri, MEDIAFAX.
“Reamintim că transportul rutier a fost anul trecut principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 5,144 miliarde de euro, cu aproape 14% mai mult decât întreaga ramură de servicii telecom și IT. Transportul rutier generează aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de 22 miliarde de euro, iar în 2018 a realizat un excedent de 3,765 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din soldul total al comerțului internațional cu servicii, de 8,1 miliarde euro”, explică cei de la UNTRR.
Restituirea supraaccizei către firmele de transport rutier menţine nivelul consumului de motorină, fapt care aduce guvernului plata TVA-ului şi a restului de acciză. Preţul motorinei, incluzând TVA-ul şi acciza recuperabilă, i-ar determina pe transportatori să alimenteze în ţările vecine şi să majoreze tarifele de transport cu cel puţin 12%.
“Prin restituirea supraaccizei firmelor de transport rutieri, consumul de motorină este menținut în România, de unde statul poate încasa TVA și restul de acciză. Potrivit ultimelor date de la Comisia Europeană din data de 08.07.2019, analizate de UNTRR, rezulta un cost pentru firmele de transport rutier (preț motorină fără TVA și cu acciza recuperabilă) de 0,96 euro/litru în România, în comparație cu Ungaria – 0,95 euro/litru, Bulgaria – 0,92 euro/litru sau Slovenia – 0,94 euro/litru.
Fără acciza recuperabilă și TVA, costul pentru firmele de transport rutier din România ar ajunge la peste 1 euro/litru, iar volumele de motorină alimentate de transportatorii rutieri vor migra către țările vecine, cu impact negativ asupra bugetului de stat. Totodată, transportatorii rutieri vor fi nevoiți să majoreze tarifele de transport cu cel puțin 12% ca urmare a întârzierii rambursării supraaccizei pentru transportatorii rutieri, creștere care se va resimți direct și imediat în prețurile plătite de populație”, mai informează reprezentanţii transportatorilor.
În perioada 2014-2017, au fost aprobate 2.638 cereri de restituire a supraaccizei, în valoare de peste 67,6 milioane lei, potrivit UNTRR.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Numărul pacienților cu arsuri grave a crescut în perioada sărbătorilor. Ministrul Sănătății: România, peste media UE
Numărul pacienților cu arsuri grave a crescut în perioada sărbătorilor. Ministrul Sănătății: România, peste media UE În ultimele zile la nivel național, numărul pacienților cu arsuri severe a crescut în contextul sărbătorilor. România se situează peste media Uniunii Europene la acest capitol, a transmis ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete. El semnalează o creștere îngrijorătoare a cazurilor […]
Pensii 2025 | Fondurile de pensii private, active de 194,9 miliarde de lei, în noiembrie. Creștere de peste 30% față de anul trecut
Fondurile de pensii private, active de 194,9 miliarde de lei, în noiembrie. Creștere de peste 30% față de anul trecut Active în valoare de 194,9 miliarde lei, la finalul lunii noiembrie 2025, în creștere cu 31% față de nivelul înregistrat la aceeași dată din 2024 au fondurile de pensii private obligatorii, potrivit Autorității de Supraveghere […]
Andrei Caramitru, despre dezastrul din turism: Nu avem capacitatea, IQ-ul, nimic pentru a face turism de calitate, asta e realitatea. Care sunt motivele
Andrei Caramitru, despre dezastrul din turism: Nu avem capacitatea, IQ-ul, nimic pentru a face turism de calitate, asta e realitatea. Care sunt motivele Andrei Caramitru explică, într-o analiză, de ce turismul românesc traversează una dintre cele mai grave crize din ultimii ani și de ce pensiunile și hotelurile rămân goale, în ciuda investițiilor făcute. El […]