Super-radare gata să ardă buzunarele participanţilor la trafic în Ungaria
Dată fiind poziţia geografică a judeţului nostru vis-a-vis de Ungaria, nu doar o dată ne-am urcat în maşină pentru o vizită precisă pe la supermarketurile lor, pentru o aprovizionare cumsecade pe bani mai puţini decât pe la noi. Dacă până acum, odată depăşită graniţa ţării, ne vedeam liniştiţi de drum, ba fără centură, ba cu telefonul la ureche, toate aceste încălcări ale legislaţiei rutiere în vigoare vor fi depistate fără excepţie, începând cu sfârşitul lunii ianuarie. Au dat ungurii un ban pe cele 160 de unităţi mobile şi nu mai puţin de 365 fixe, dar cu siguranţă vor sta în faţă de pe urma bănuţilor strânşi de la indisciplinaţii din traficul propriu. Vă informăm, aşadar, că poliţia din Ungaria a fost echipată cu radare speciale, cu rezoluţie mare, care indică orice mişcare a şoferilor din raza lor de acţiune. Vizaţi nu sunt doar vitezomanii, ci şi cei care decid să treacă neregulamentar de pe o bandă pe alta, sau să forţeze benzile de autobuz ori pistele de biciclete, pe principiul: nu mă vede nimeni – hoţul neprins e negustor cinstit. „Ochiul soacrei” i-a costat pe fraţii unguri nu mai puţin de 2,3 milioane de euro, dar fiţi convinşi că niciun şofer care vorbeşte la telefon în timpul condusului, ori care nu poartă centura de siguranţă nu va scăpa neidentificat, căci „drăciile” pot obţine date în timp real legate de identitatea maşinii, de plata taxelor de drum, altă mină de aur, aşa că poliţiştii vor afla imediat şi ce alte amenzi la zi aveţi neachitate, dacă este cazul. Aparatura de ultimă generaţie despre care vă povestim se află încă în perioada de testare şi omologare, dar îşi va începe fără doar şi poate activitatea, undeva la sfârşitul acestei luni, fiind amplasate pe toate drumurile şi autostrăzile Ungariei.
Amenzile sunt după cum urmează: pentru vorbit la telefon, 36 de euro în mediul urban şi 72 de euro pe autostradă; pentru lipsa centurii, între 36 şi 108 euro, în funcţie de oraş şi tipul de drum; pentru depăşirea neregulamentară, 44 de euro, la fel şi pentru staţionare sau oprire pe loc interzis. Neacordarea de prioritate se sancţionează cu 60 de euro, conducerea cu acte expirate de mai puţin de trei luni cu 90 de euro, iar alcoolemia sub 0,30 miligrame pe litru de alcool pur în aerul expirat cu 93 de euro. O scăpare ar fi aceea că încă nu se trimit procesele verbale la adresele din România, însă şoferul care are o contravenţie neachitată va fi oprit de poliţiştii maghiari dacă reintră pe teritoriul Ungariei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi vremea de Revelion 2025-2026. Prognoza METEO anunță un ger năprasnic după Anul Nou din cauza unui anticiclon care lovește România
Cum va fi vremea de Revelion 2025-2026. Prognoza METEO anunță un ger năprasnic după Anul Nou din cauza unui anticiclon care lovește România Meteorologii ANM au publicat o prognoză specială pentru finalul anului, valabilă inclusiv pentru noaptea de Revelion. Un anticiclon format în zona Groenlandei va ajunge deasupra României, aducând cu el un val de […]
Economistul Radu Georgescu: Creșterea taxelor a fost justificată printr-o poveste care nu se regăsește în cifre
Economistul Radu Georgescu: Creșterea taxelor a fost justificată printr-o poveste care nu se regăsește în cifre Economistul Radu Georgescu pune sub semnul întrebării justificările oficiale ale Guvernului privind valul de taxe și impozite introduse în România începând cu august 2025, susținând că datele financiare reale spun o cu totul altă poveste. Citește și: Austeritate pentru […]
Evoluția resurselor de cereale și produse din cereale în România: Minus 6,384 milioane tone în 2024
Evoluția resurselor de cereale și produse din cereale în România: Minus 6,384 milioane tone în 2024 Resursele totale de cereale și produse din cereale, exprimate în echivalent boabe, au înregistrat o scădere de 6,384 milioane de tone în 2024 comparativ cu 2023, ajungând la un total de 50,72 milioane de tone, potrivit datelor centralizate de […]