Rămâi conectat

Actualitate

STUDIU: România are a cincea cea mai mare piață de contrabandă de țigări din Europa

Publicat

în

În România s-au vândut, prin contrabandă, peste 4,15 miliarde de țigarete în 2017, adică aproximativ 10% din volumele traficate pe teritoriul Uniunii Europene, Elveției și Norvegiei, țara noastră ocupând astfel locul 5 în Europa, poziție ocupată în 2016 de Italia, un stat cu peste 60 de milioane de locuitori, potrivit unui studiu de specialitate.

”Rețelele de contrabandă au vândut în România peste 4,15 miliarde de țigarete în 2017, adică aproape 10% din volumele traficate pe teritoriul Uniunii Europene, Elveției și Norvegiei. Volume mai mari de țigarete de contrabandă au ajuns doar pe piețele din Germania, Polonia, Marea Britanie și Franța, state cu populații de două până la cinci ori mai mari decât România. România ajunge astfel pe un nedorit loc 5 în Europa, poziție ocupată în 2016 de Italia, un stat cu peste 60 de milioane de locuitori”, se arată în studiul asupra contrabandei și efectelor ei la nivelul Europei, realizat de către KPMG pentru tink-tankul britanic RUSI (Royal United Services Institute).

Împreună, primele 5 state ca volume de țigarete traficate ilegal, printre care și România, reprezintă circa două treimi (62%) din piața neagră de la nivelul Uniunii Europene, Norvegiei și Elveției, adică de două ori mai mult decât toate celelalte 25 de state analizate la un loc.

Electrica Furnizare Discount

Studiul RUSI confirmă că traficul ilicit de țigarete este o activitate cu risc redus și cu beneficii mari pentru grupurile transnaționale de criminalitate organizată. În total, pierderile financiare la nivelul Uniunii Europene, Norvegiei și Elveției au depășit 10 miliarde de euro, bani care au finanțat activități criminale.

”În 2017 media contrabandei la nivelul Uniunii Europene, Elveției și Norvegiei a fost de 8,7%, adică aproximativ jumătate din nivelul înregistrat în România în același an. țara noastră este atractivă pentru contrabandiști din cauza celor 2.000 de kilometri de graniță cu state non-UE în care țigările costă o treime din prețul de vânzare din România. De aceea este absolut necesară hotărârea autorităților de a aloca toate resursele necesare luptei împotriva rețelelor de criminalitate organizată”, a declarat Ileana Dumitru, director Juridic și Relații Publice al British American Tobacco România.

Potrivit raportului, 8,7% din totalul țigaretelor consumate în Europa în 2016 au fost ilegale, adică peste 44,7 miliarde de țigarete Ucraina, Belarusul, Algeria si Moldova sunt principalele surse identificabile de țigări de contrabandă la nivelul Uniunii Europene, Norvegiei și Elveției.

Principalele țări de origine pentru țigările de contrabandă din România sunt Ucraina și Moldova, unde țigările costă în medie mai puțin de 4,5 lei.

”Dintre primele 6 țări cele mai expuse la fenomenul traficului ilicit, România a înregistrat cea mai mică scădere a volumului de țigări consumate din piața ilicită (0,26 miliarde țigarete) față de anul precedent. Franța și Polonia au înregistrat scăderi de câte 1,35 miliarde țigarete, Italia o scădere de 0,94 miliarde de țigarete, iar Germania a înregistrat o scădere de 0,6 miliarde țigarete.
România are cele mai scumpe țigări legale din Europa de Est, după Ungaria (3,61 euro), chiar și fără a ține cont de puterea de cumpărare. Având un preț mediu de 3,31 euro per pachet, țigările din România sunt mai scumpe decât în Polonia (3,19 euro), Slovacia (3,13 euro), Bulgăria (2,55 euro) sau țările baltice (Estonia – 3,24 euro, Lituania – 2,99 euro, Letonia – 3,03 euro).

Peste 50% din piața ilicită din România este reprezentată de 2 mărci clasificate ca” illicit whites” a căror proveniența nu poate fi determinată: Marble & Ashima”, se arată în document.

Sursa: agerpres.ro

Publicitate

Actualitate

Managerul Albena Tours SRL din Alba Iulia, Victor Bora, a trecut la cele sfinte. „Turismul, alături de agricultură, industrie, domeniul energetic şi servicii reprezintă calea sigură a dezvoltării economice”

Publicat

în

Managerul Albena Tours SRL din Alba Iulia, Victor Bora, a trecut la cele sfinte. „Turismul, alături de agricultură, industrie, domeniul energetic şi servicii reprezintă calea sigură a dezvoltării economice”

„Am aflat cu tristețe de pierderea unui om foarte drag nouă: Victor Bora (manager Albena Tours SRL) prieten, colaborator, membru al CCI Alba. În aceste clipe îndurerate, transmitem familiei cele mai sincere condoleante! A plecat prea devreme, lăsând în urmă numai suferinta și durere. Fie ca bunul Dumnezeu să-i poată alina durerea și să-i odihnească sufletul!” transmite îndurerat colectivul Camerei de Comerț și Industrie Alba Iulia.

În amintirea celui ce a fost Victor Bora reluăm un articol din anul 2013, în care viziunea și pragmatismul se împletesc cum rar se întâmplă:

Turismul, alături de agricultură, industrie, domeniul energetic şi servicii reprezintă calea sigură a dezvoltării economice a României, în drumul ei spre progres şi civilizaţie, iar dacă în agricultură sau în industrie este nevoie de strategii economice puternic fundamentate, de tehnologii noi şi de multă muncă, în turismul românesc este nevoie în primul rând de pricepere şi seriozitate, deoarece ţara noastră, din punct de vedere natural, este una dintre cele mai frumoase din lume, atrăgând an de an numeroşi turişti din ţară şi din străinătate. Desigur, în aceste vremuri, turismul românesc se interconectează la cel european şi chiar mondial, astfel că zeci, chiar sute de mii de români doresc să-şi petreacă concediile, sau vacanţele, după cum îi ţin buzunarele, în cele mai renumite staţiuni turistice, alegând astfel diverse destinaţii exotice, istorice sau culturale din afara graniţelor ţării.

Electrica Furnizare Discount

Este foarte importat însă, ca toţi aceştia, să poată să-şi aleagă sejururile sau destinaţiile dorite beneficiind de o consiliere de specialitate din partea unor agenţi de turism touroperatori specializaţi, cu o bogată experienţă în domeniu, care să-i ducă în condiţii confortabile, cât mai sigure şi cât mai rapid la destinaţie. Albaiulienii, dar şi alţi locuitori ai judeţului au beneficiat şi pot beneficia în continuare de serviciile agenţiei turistice Albena Tours, una dintre cele mai renumite din Transilvania, singura acreditată NECKERMANN (garanţia calităţii) din judeţul Alba şi deţinătoarea primului loc în ultimii trei ani în Topul firmelor din judeţ în domeniu, pentru serviciile turistice deosebite oferite clienţilor săi.

Întrucât, în aceste zile, agenţia albaiuliană împlineşte 20 de ani de existenţă, dar şi pentru că se apropie cu paşi repezi minivacanţa de Paşti şi 1 Mai, vă prezentăm în cele ce urmează, în exclusivitate, un interviu cu dl. ec. Victor Bora, directorul Albena Tours şi totodată vicepreşedinte ANAT pentru regiunea Centru.

– Când a luat fiinţă concret Albena Tours Alba Iulia?

– În 31 ianuarie, 1993. Ideea a plecat de la pasiunea mea pentru turism, pentru cunoaştere, călătorii. Toate acestea cu un anumit pragmatism care s-a concretizat într-o idee de afacere, de a oferi servicii clienţilor.

– Cum aţi reuşit să dezvoltaţi firma Albena Tours, să reziste pe piaţă, şi să o faceţi să ajungă una dintre cele mai renumite din judeţul Alba, chiar şi din Transilvania?

– În primul rând, managementul îşi pune amprenta asupra firmei, prin această dorinţă de a face, de a te implica, de a fi performant. Până la urmă, dacă ai aceste calităţi, nu trebuie să faci mari eforturi ca să realizezi ceva. Desigur, contează foarte mult şi alegerea colaboratorilor interni, şcolarizarea lor, training-urile la care au participat, profesionalismul lor în acest domeniu. Am crescut odată cu piaţa, prin obţinerea acreditărilor şi licenţelor necesare pentru buna desfăşurare, dar şi prin alegerea partenerilor contractuali. Noi, ca agenţie tour-operatoare, suntem desigur parte componentă a unui lanţ turistic, la care dacă una dintre verigi nu funcţionează corespunzător clientul are de suferit. Ca mentalitate de manager, m-am gândit să joc partida cinstit faţă de partenerii contractuali, faţă de buget şi angajaţi, cam aceasta este cheia supravieţuirii.

– Concret, cum aţi structura etapele evoluţiei şi dezvoltării firmei?

– Aş structura evoluţia firmei pe trei etape, şi prima ar fi perioada anilor 1993-2000, perioadă de incertitudini politice şi turbulenţe, în care s-au format şi închegat structurile de turism în domeniile, hotelier, transport, distribuţie, perioadă în care au apărut organizaţiile profesionale pe domenii turistice. În intervalul de timp 1993-2000, noi, ca agenţie, am devenit membrii ANAT, fiind acum fondatori, o perioadă în care am fost formatori pe piaţă. În acea vreme, putem spune că era o perioadă de reformulare, de adaptare a ofertei pieţei la cerinţele clienţilor.

Tot atunci am obţinut acreditarea IATA (Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni), care ne permite să emitem bilete de avion prin accesul direct la sistemul internaţional de rezervări pentru bilete de avion. A fost o perioadă în care, sigur, legile economice se adaptau la noua piaţă. Amintesc aici dobânzile halucinante la creditele bancare, care au dus la falimentul, respectiv dispariţia multor societăţi.

Cea de-a doua etapă este cea a anilor 2000-2008, perioadă care ne-a marcat pozitiv pentru că s-a concretizat prin decizii economice şi politice care au favorizat circulaţia turistică şi implicit pe noi. Aici vorbim de liberalizarea vizelor, intrarea în U.E. şi în NATO, circulaţia forţei de muncă. Toate acestea ne-au afectat pozitiv prin numărul de bilete de avion emise, sejururi, etc. În această perioadă am sesizat o evoluţie spectaculoasă şi a clienţilor, care au devenit mai atenţi la ce înseamnă raportul calitate-preţ, la pachetele turistice. Tot atunci, s-au dezvoltat cererile de sejururi de la cele mai ieftine, la cele mai scumpe, respectiv destinaţiile exotice precum Republica Dominicană, Mexic, Thailanda, etc.

2008-2013 este cea de-a treia etapă, o perioadă de recesiune, de scădere a puterii de cumpărare, instabilitate economică, care a influenţat în mod negativ circulaţia turistică şi cererea în domeniu. Bineînţeles, turismul find un barometru al nivelului de trai, a resimţit aceste elemente printr-o reducere a cererii într-o primă fază, după care ea s-a stabilizat din 2010 încoace. Toate acestea au influenţat comportamentul clienţilor, care au devenit mai cumpătaţi în alegerea destinaţiilor, alegând preţul. Tot în această perioadă, s-au consolidat în cerere pachetele de servicii turistice pe destinaţii mai apropiate de casă. Raportul calitate-preţ a devenit principalul criteriu de alegere al unui serviciu turistic. În ultima perioadă, s-au consolidat pachetele de servicii turistice în ţară (la preţ de 200-500 de euro pachetul pentru o persoană) iar la vacanţele externe între 500 şi 700 de euro per persoană. În topul destinaţiilor interne, în perioada aceasta conduc litoralul şi staţiunile balneoclimaterice, care au beneficiat şi de programe la preţ scăzut, programe precum „Înscrieri timpurii”, „Decada balneară”, „O săptămână de refacere”, promovate de ANAT şi membrii săi.

În topul destinaţiilor externe conduc Grecia, Bulgaria, Turcia, Spania şi a scăzut cererea pentru destinaţii precum Egipt, Tunisia, din cauza evenimentelor politice de acolo, influenţând nesiguranţa călătoriilor şi climatul de instabilitate socială de acolo.

– În această eră a IT-ului, când practic lumea a devenit un “sat planetar”, de ce ar apela clienţii la o agenţie de turism?

– Pentru serviciile specializate şi personalizate, costurile reduse, economia de timp, siguranţă, responsabilitate şi profesionalismul pe care ţi le asigură, prin experienţa câştigată în timp şi multiplele informaţii deţinute despre traseele turistice, locurile de cazare şi servicii, ambient, exigenţele managementului, etc.

– Ce trebuie să ştim despre o agenţie de turism?

– Este bine ca turiştii să cunoască istoricul privind activitatea şi experienţa agenţiei la care apelează pentru servicii, categoria din care face parte, adică dacă este touroperator sau detailist, certificări, apartenenţa la organizaţiile profesionale, dar desigur şi gradul de satisfacţie al clienţilor.

– Cu ce credeţi că ieşiţi în evidenţă? De ce ar trebui ca albaiulienii, dar şi ceilalţi locuitori ai judeţului, să caute Albena Tours?

– În primul rând, consider că vechimea şi rezistenţa noastră pe piaţă constituie deja un motiv de a avea mai multă încredere în noi. Am ajuns aici datorită clienţilor pe care i-am avut de-a lungul anilor, din 1993, de când suntem pe piaţă. Suntem singura agenţie de turism din judeţ acreditată la IATA şi NECKERMANN, şi membră ANAT. De asemenea, în perioada 2009-2011, am obţinut locul I la Topul firmelor din judeţ, în domeniul turismului. Pentru diversificarea şi multiplicarea clientelei dar şi pentru perfecţionarea continuă a personalului în vederea asigurării unor servicii de calitate, respectiv adaptarea la cerinţele pieţei.

Ca o concluzie, recomand clienţilor să cumpere servicii de turism apelând la o agenţie care să fie membră ANAT. Aceasta poate fi recunoscută prin însemnele ANAT-ului la sediul agenţiei. Recomandăm ANAT, deoarece este o organizaţie profesională care are un statut şi un regulament ce obligă membrii ANAT la un comportament adecvat şi responsabilitate, unde clientul este numărul 1. Totodată, lucrează cu profesionalism, comunicarea e deschisă, se adaptează la cerinţele clientului şi respectă disciplina financiară şi contractuală.

– Se apropie cu paşi repezi minivacanţa de Paşti (1-6 mai), în care românii beneficiază de şase zile libere. Care este oferta Albena Tours în această perioadă?

– Ofertele sunt atât în ţară, pe litoralul românesc şi în staţiunile balneoclimaterice, cât şi în străinătate. De exemplu, o excursie pe litoral, în staţiunea Mamaia, la un complex de trei stele costă 650 de lei de persoană, 5 nopţi, sau o excursie într-o staţiune balneară, în Băile Felix, la hotel de trei stele costă 840 de lei de persoană, 6 nopţi cu mic dejun, masă de Paşte şi acces gratuit la piscină. Peste graniţe, avem oferte, spre exemplu în Bulgaria, la hotel de patru stele, cu 32 de euro pe noapte de persoană, all inclusiv, sau la hotel de trei stele cu 21 de euro pe noapte, tot all inclusiv. De asemenea, sunt oferte pentru Antalya, din 29 aprilie, 7 nopţi la hotel de patru stele, all inclusiv, la 414 euro.

– Ce destinaţii promovaţi în acest an?

– Pentru acest an avem patru tipuri de pachete, circuite, excursii cu autocarul, plecări cu avionul de la Cluj-Napoca şi Bucureşti, şi programele de seniori. Spre exemplu, circuite în Europa cu avionul, autocarul sau ambele, destinaţii cu plecări din Cluj-Napoca, în Antalya, Rhodos, Creta, Zackynthos, Costa del Sol, Corfu, sau Santorini, sau cu plecări din Timişoara în Costa Brava. Programele autocar, cu plecări din Alba Iulia includ destinaţii precum Grecia – Paralia Katerini, Thassos sau Halkidiki sau Turcia – Kusadasi. De exemplu, o vacanţă de 7 nopţi în Halkidiki, la vilă de trei stele, costă 196 de euro de persoană, cu transport inclus, sau în Kusadasi, tot 7 nopţi, la hotel de patru stele, all inclusiv, costă 455 de euro de persoană.

– Revenind la faptul că în acest an aniversaţi împlinirea a 20 de ani de existenţă a firmei, cum aveţi de gând să marcaţi momentul?

– În cursul anului vrem să organizăm un eveniment aniversar, unde să fie invitaţi partenerii noştri şi clienţii fideli.

– La final, vă felicit din partea ziarului Unirea pentru „rezistenţa” şi tenacitatea de care aţi dat dovadă în a menţine Albena Tours la cel mai înalt nivel al turismului albaiulian, judeţean şi aş spune eu, chiar naţional.Vă urez mult succes în continuare.

Citește mai mult

Actualitate

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

Publicat

în

România se „vaccinează” cu realitatea: Peste 127.000 de persoane s-au imunizat anti-Covid în ultimele 24 de ore

127.305 persoane au fost vaccinate anti-Covid în ultimele 24 de ore în România, iar de la debutul campaniei de imunizare s-a ajuns la un număr de 6.333.965 de persoane vaccinate, 5.876.418 dintre acestea cu schema de două doze, iar 687.040 au făcut și a treia doză.

Conform informațiilor transmise sâmbătă seară de Comitetul naţional de coordonare a activităților privind vaccinarea împotriva Covid-19 (CNCAV), în ultimele 24 de ore au fost administrate în total 127.305 doze de vaccin. Dintre acestea – 91.665 ca primă doză (un record de la debutul campaniei de vaccinare), 9.907 ca rapel și 25.733 ca doză booster.

Electrica Furnizare Discount

De la începutul campaniei de vaccinare (pe 27 decembrie 2020), 6.333.965 de persoane au fost inoculate cu unul dintre cele patru vaccinuri – Pfizer, Moderna, AstraZeneca și Johnson&Johnson – și au fost administrate în total 11.740.280 de doze de vaccin.

În ultimele 24 de ore s-au înregistrat 33 de reacții adverse, 19 la Pfizer, 5 la Moderna, 1 la AstraZeneca și 8 la Johnson&Johnson. De la debutul campaniei de vaccinare, numărul total al reacțiilor adverse a fost de 18.022 (1,54/1000 doze administrate). Alte 130 reacții adverse sunt în curs de investigare.

Citește mai mult

Actualitate

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Publicat

în

Mărturia unui pacient COVID în vârstă de numai 29 de ani: „Iadul e chiar aici pe pământ, în saloane. Unul se zbătea lângă mine să respire, altul cerea vaccin înainte să moară”

Un pacient infectat cu COVID-19 şi salvat după ce a petrecut aproape două săptămâni într-o secţie de terapie intensivă a povestit infernul prin care a trecut.

Un tânăr de 29 de ani s-a îmbolnăvit de COVID-19 la un club unde nimeni nu purta mască şi nici nu cerea certificatul verde. El a stat aproape două săptămâni la ATI şi a văzut imagini de coşmar.

Spune acum că experienţa trăită nu o va uita niciodată şi că imediat ce va putea să se vaccineze o va face. Asta după ce a văzut oameni murind chiar în acelaşi salon, le-a auzit ţiptele, rugăminţile şi agonia.

Electrica Furnizare Discount

„Pot spune că am văzut iadul cu ochii mei şi că e chiar aici,e pe pământ. Ce am trăit nu voi mai uita vreodată. În salon am văzut şi am auzit lucruri cumplite, am văzut oameni morţi, i-am văzut suferind, agonizând. Unul se zbătea chiar lângă mine în van să respire, iar celălalt agoniza şi cerea vaccin. Degeaba, i-au spus şi medicii, acum e prea târziu. Şi aşa a fost, din păcate. Bărbatul de vreo 70 de ani a murit, dar s-a chinuit cumplit înainte de asta. Eu am scăpat, poate şi fiindcă eram mai tânăr ca el, dar n-aş mai respecta experienţa. Am fost toata vara în cluburi şi credeam că am scăpat, dar uite că m-a prins chiar spre final. Şi nevaccinat, nepregătit, prea optimist şi cu garda sus. Acum că am scăpat din iad, mă voi vaccina cu prima ocazie”, spune tânărul.

În ultima zi, vineri, 22 octombrie, autorităţile au anunţat că au fost identificate 15.410 de cazuri noi de COVID-19 şi au fost raportate şi 357 de decese, conform autorităţilor. Numărul pacienţilor internaţi la ATI a ajuns la 1.848 de persoane.

sursa: adevarul.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare