Connect with us
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

Studenţii Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia s-au luptat pentru protecţia drepturilor consumatorilor din Uniunea Europeană, la Budapesta

Alexandra Mates

Published

on

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Şase studenţi ai Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, Facultatea de Ştiinţe, specializarea Marketing, coordonaţi de prep.univ.drd. Maican Silvia, împreună cu alţi 30 de studenţi şi 4 lectori din Belgia, Ungaria, Turcia şi Lituania s-au întâlnit, în perioada 22 aprilie – 4 mai 2013,  în cadrul Pazmany Peter Catholic University, Budapesta, Ungaria pentru a desfăşura activităţile celei de-a doua ediţii a Proiectului Intensive Programme ERASMUS „Consumers’ Rights Protection within EU”.

Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia împreună cu Universitatea Okan din Turcia, Kempen University College din Belgia, Pazmany Peter Catholic University din Ungaria, a fost partener în acest proiect, coordonatorul acestuia fiind Klaipeda Business School din Klaipeda, Lituania.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Cu această ocazie, Claudia Dinga, Melinda Comănici, Ioana Haţegan, Floarea Haţegan,  Ion Bena şi  Alin Banţă, studenţi ai Universităţii „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, nu doar au reprezentat ţara şi instituţia, cu mare mândrie, ci au avut ;i posibilitatea să cunoască studenţi din culturi diferite, să înveţe cuvinte uzuale din celelalte 4 ţări, să intre în contact cu obiceiuri, valori şi tradiţii diferite.

„Obiectivul general al acestui proiect intensiv Erasmus a fost de a da posibilitatea atât cadrelor didactice, cât mai ales studenţilor de a-şi îmbunătăţii competenţele academice, profesionale şi sociale, de a dezvolta aptitudinile unei comunicări de succes şi a muncii în echipe internaţionale şi interculturale, prin analizarea ariilor problematice ale domeniului protecţiei drepturilor consumatorilor, precum şi prin oferirea unor recomandări relevante pentru soluţionarea lor, acestea reprezentând un punct de interes atât pentru studenţi cât şi pentru comunitatea academică şi consumatorii individuali.

Pentru atingerea obiectivului general, s-a urmărit îndeplinirea următoarelor obiective specifice: asigurarea studenţilor şi a staff-ului academic cu cunoştinţe şi abilităţi practice din domeniul protecţiei drepturilor consumatorilor acoperind atât spaţiile naţionale cât şi cele ale Uniunii Europene; asigurarea condiţiilor pentru studenţi şi pentru stafful academic pentru a lucra în grupe multiculturale, a schimba şi împărtăşi cunoştinţe precum şi asimilarea experienţelor practice prezentate de către reprezentanţii instituţiilor lituaniene responsabile pentru protecţia drepturilor consumatorilor; crearea unor recomandări relevante pentru consumatorii din diferitele ţări europene pe cele mai importante arii tematice precum şi diseminarea acestora atât pe format tipărit, cât şi în format electronic pe paginile instituţiilor partenere.

Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de două săptămâni. În prima săptămână, în prima parte a zilei, fiecare dintre lectorii prezenţi au susţinut prelegeri pe cele mai importante arii tematice din domeniul protecţiei consumatorilor: 1. Protection of consumer goods and services in the EU; 2. Product liability in the EU; 3. Consumer rights protection in the area of electronic commerce; 4. Advertising and consumer rights protection; 5. Financial services and consumer rights protection. În cea de-a doua parte a zilei, studenţii prezenţi, grupaţi în grupe interculturale, au încercat să găsească soluţii la cazurile prezentate de către lectori.

În cea de-a doua săptămână, principala activitate a studenţilor a fost aceea de a elabora, tot în echipe interculturale, o broşură, structurată pe cele cinci arii tematice ale domeniului, în care să se regăsească recomandări relevante acordate de către aceştia producătorilor din Uniunea Europeană, vis-a-vis de drepturile pe care aceştia trebuie să le acorde cosumatorilor produselor lor.

Studenţii implicaţi în proiect au avut posibilitatea de a-şi îmbunătăţi nu doar engleza ci şi cunoştinţele de cultură generală, cu ocazia activităţilor de socializare programate după-masa. Printre acestea se pot aminti: European Aperitif – ocazie cu care fiecare delegaţie şi-a prezentat produse şi obiceiuri tradiţionale (delegaţia română a fost singura care s-a prezentat la acest eveniment în costume naţionale); Belgium Cantus Evening – ocazie cu care fiecare delegaţia a cântat cântece tradiţionale; vizitarea principalelelor obiective turistice din Budapesta, dintre care amintim Insula Margareta, Chain Bridge, Parlamentul”, ne-a informat asist. drd. Silvia Maican (Mihalache), de la Departamentul de Management-Marketing, UAB.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Advertisement

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte

Cezar Lancrajan

Published

on

O bancă din România obligată să recalculeze zeci de mii de credite: 90.000 de clienți afectați de dobânzi incorecte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a intrat într-un conflict cu ING Bank România, acuzând banca de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit. Citește și: O bancă din România oferă […]

Continue Reading

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea