Sistemul cardului de sănătate a fost repus în funcțiune după mai bine de o lună
Funcționarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost reluată începând de marți, 6 august, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Conform reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de 3 zile lucrătoare de la prestarea serviciului. Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunțându-se astfel la dispozițiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online.
„În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcțiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare. Menționăm că, până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanța pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialiști va continua operațiunile de monitorizare și consolidare ale PIAS”, precizează CNAS în comunicatul de presă.
Procedurile de achiziție a serviciilor de mentenanță au fost elaborate și urmează să fie demarate.
„Această situație nu trebuie să se mai repete, trebuie să existe servicii de mentenanță care să asigure buna funcționare a tuturor componentelor sistemului și orice problem identificată să fie rezolvată punctual, la timp, astfel încât să nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacienților și furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncționalitățile din sistem, mai bine de o lună.
Am demarat întâlniri cu reprezentanți ai organizațiilor profesionale din domeniul sănătații, pentru a identifica împreună soluții care să ducă la debirocratizarea activității medicilor și, implicit, la creșterea calității actului medical. Trebuie să facem în așa fel încât, în timpul unei consultații, medicul să acorde mai mult timp pacientului și mai puțin pentru treburile birocratice”, a declarat Vasile Ciurchea, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a anunţat pe 10 iulie că platforma informatică a asigurărilor de sănătate este indisponibilă, astfel că toate serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line. Preşedintele Asociaţiei Medicilor de Familie Bucureşti-Ilfov, Sandra Alexiu, a declarat însă că platforma nu funcționează încă de pe 1 iulie.
Sursa: stiritvr.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București
ADMITERE pompieri 2025: 44 de locuri scoase la concurs pentru Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București Au început înscrierile pentru concursul de admitere la Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” din București, iar termenul limită de înscriere este 20 iunie 2025. ”Am dat […]
Andrei Caramitru: „Economia României se prăbușește spre recesiune. E fix ce s-a întâmplat și în Grecia în primele faze ale nenorocirii”
Andrei Caramitru: „Economia României se prăbușește spre recesiune. E fix ce s-a întâmplat și în Grecia în primele faze ale nenorocirii” Consultantul economic Andrei Caramitru lansează un nou semnal de alarmă cu privire la direcția economică a României. Într-o analiză virulentă postată pe Facebook, acesta susține că economia națională s-a prăbușit deja spre recesiune, iar […]
Situația critică de la Salina Praid: Calitatea apelor, monitorizată până la limita de vest a României. Ce măsuri au fost adoptate în Alba
Calitatea apelor, monitorizată până la limita de vest a României: Ce măsuri au fost adoptate în Alba 15 secțiuni de control sunt monitorizate în prezent pe râurile Târnava Mică, Corund, Târnava Mare și Mureș, pe un sector extins până în zona de graniță – Nădlac. Au fost intensificate și extinse acțiunile de monitorizare a calității […]