Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată
După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.
Scandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.
“Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.
Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.
Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.
În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Locuințe pentru tineri 2025 | Cine are prioritate în Alba Iulia la repartizarea locuințelor destinate închirierii. LISTA
Locuințe pentru tineri 2025 | Cine are prioritate în Alba Iulia la repartizarea locuințelor destinate închirierii Consiliul Local Alba Iulia a adoptat, în ședința ordinară de joi, 28 august 2025, o hotărâre privind aprobarea listei de priorităţi pe anul 2025, în vederea repartizării locuințelor pentru tineri, destinate închirierii. Citește și: Două blocuri ANL vor fi […]
Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna somați să le schimbe URGENT aspectul: Cei care nu se conformează vor plăti impozite majorate cu până la 500%
Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna somați să le schimbe URGENT aspectul Proprietarii clădirilor neîngrijite din Zlatna sunt somați de autoritățile locale se le schimbe urgent în bine aspectul. „Având în vedere faptul că, pe raza UAT Oraș Zlatna, se constată existența unor bunuri și imobile neîngrijite sau aflate într-o stare avansată de degradare, care afectează […]
Peste 1,3 milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor administrației locale în comuna Cut: Achiziții în curs
Peste 1,3 milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor administrației locale în comuna Cut Primăria Cut a lansat, miercuri, 27 august 2025, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura de achiziție prin licitație publică a echipamentelor necesare pentru realizarea unei platforme de servicii online funcționale la nivelul administrației locale. Achiziția se realizează în cadrul proiectului […]