Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată
După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.
Scandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.
“Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.
Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.
Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.
În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Comunicat de presă Adrian Bara, Deputat PSD Alba: Atragerea de noi medici în județul Alba este esențială pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale
Adrian Bara, Deputat PSD Alba: Atragerea de noi medici în județul Alba este esențială pentru îmbunătățirea calității serviciilor medicale Autoritățile județene și locale joacă un rol extrem de important în ceea ce privește îmbunătățirea calității serviciilor medicale, deziderat ce are ca punct de plecare retenția cadrelor medicale și atragerea de noi medici în comunitățile pe […]
FOTO | Noi lucrări finalizate pe drumurile din județul Alba: A fost turnat asfalt la Cenade, între Mănărade spre Cergău, rigole și acces în gospodării la Căpâlna
Noi lucrări finalizate pe drumurile din județul Alba: A fost turnat asfalt la Cenade, între Mănărade spre Cergău, rigole și acces în gospodării la Căpâlna Vicepreședintele CJ Alba, Marius Hațegan, a anunțat finalizarea altor lucrări pe drumurile din Alba. Printre ele, turnarea de asfalt la Cenade, de la Mănărade spre Cergău, dar și finalizarea intervențiilor […]
VIDEO | Parcarea supraetajată construită în locul fostului bloc „Turturica”, aproape finalizată: Lucrări pe ultima sută de metri, la mijlocul lui iulie 2025. Când va fi finalizată
Parcarea supraetajată construită în locul fostului bloc „Turturica”, aproape finalizată: Lucrări pe ultima sută de metri, la mijlocul lui iulie 2025. Când va fi finalizată Lucrările la construirea parcării supraetajate de pe strada Arnsberg din Alba Iulia au intrat pe ultima sută de metri și ar urma să fie finalizate în august 2025. Până în […]