Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată
După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.
Scandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.
“Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.
Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.
Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.
În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese. „E o dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor”
Premierul Ilie Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese și să dea ”dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor” Ilie Bolojan le-a cerut tuturor miniştrilor să transmită către Cancelaria prim-ministrului declaraţiile de avere şi de interese depuse după numirea în funcţie, împreună cu acordul pentru publicarea acestora pe site-ul Guvernului, […]
Comunicat de presă | Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele
David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele David Popovici este un model pentru tânăra generație, nu doar pentru că a devenit primul sportiv din lume care a reușit să câștige de două ori medaliile de aur la campionatele mondiale, atât […]
Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025
Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025 Peste 60% dintre contribuabilii din comuna Bistra și-au achitat deja taxele și impozitele locale aferente anului 2025, arătând un nivel crescut de responsabilitate civică și financiară. Potrivit datelor centralizate de Primăria Comunei Bistra, în primele șase luni ale anului, bugetul local […]