Scandalul autostrăzii demolate, în faza plângerilor penale. Conducerea CNADNR decapitată
După doi ani în care s-a afllat la cârma CNADNR, Narcis Neaga a fost demis de Ministerul Transporturilor, și înlocuit cu Cătălin Homor, fost director interimar la compania de stat Metrorex. Înlăturarea lui Neaga este direct legată de gravele deficiențe ce au condus la demolarea unei porțiuni din autostrada A1, la doar 9 luni de la inaugurarea sa.
Scandalul autostrăzii demolate de pe lotul 3 al A1 Orăștie – Sibiu s-a mutat din noiembrie la procurori, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu,ce a fost ulterior declinată către DNA, în care acuză constructorul Ipregilo de înşelăciune.
“Având în vedere faptul că potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la parchetul de pe lângă tribunalul Sibiu.(…) În temeiul articolului 20 din Codul de procedură penală, CNADNR SA se constituie şi parte civilă cu prejudiciul ce urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600,00 lei fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat.”, anunțau în urmă cu o lună reprezentanții CNADNR.
Miza este uriașă, întrucât dacă nu se vor găsi soluții, respectiv bani, pentru remedierea situației autostrăzii demolate până la sfârșitul anului viitor, statul român riscă să returneze toată finanțarea nerambursabila de 370 de milioane de euro primită de la UE pentru întregul tronson de autostradă.
Reprezentanții Impregilo nu comentează acuzațiile CNADNR, rezumându-se la a sublinia de fiecare dată faptul că reprezentantul companiei de stat a supervizat și aprobat rapoartele de lucrări realizate de constructorul italian.
În acest moment blocajul este total. Șantierul pe autostrada demolată este părăsit, CNADNR și Ipregilo dau vina unii pe ceilalți, iar soluții clare nu se întrevăd, din moment ce iatalienii au încasat deja 94% din banii pentru lucrare. (PB)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Curtea de Apel Alba a RESPINS contestația în anulare formulată de Silviu Ponoran privind hotărârea de invalidare a candidaturii la Senatul României
Curtea de Apel Alba a RESPINS contestația în anulare formulată de Silviu Ponoran privind hotărârea de invalidare a candidaturii la Senatul României Odiseea lui Silviu Ponoran, primar al orașului Zlatna, ales cu peste 78% din voturi la alegerile locale din 9 iunie 2024 și candidat pentru Senatul României, pe locul 1 pe listele PNL, pare […]
Secțiune Articole Similare
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Ziarul „Unirea” din Alba Iulia angajează REDACTORI pentru ediția online. Cerințe și responsabilități
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE de HALLOWEEN 2024. SMS-uri, felicitări, statusuri, mesaje amuzante, înfricoșătoare și mesaje în limba engleză de HALLOWEEN
-
Ştirea zileiacum 13 ore
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Sportacum o zi
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
29 octombrie, Ziua Internațională a Internetului. România a intrat în era internetului în 1999