România, fruntașa Europei la accidente rutiere: Peste 400.000 de evenimente rutiere în fiecare an
România, fruntașa Europei la accidente rutiere: Peste 400.000 de evenimente rutiere în fiecare an
România este în topul țărilor cu cele mai multe accidente rutiere și primul loc în Europa la numărul morților pe șosele. Viteza, drumurile proaste, consumul de droguri și alcool la volan sunt cele mai frecvente cauze.
Specialiștii din domeniul rutier susțin reintroducerea educației rutiere în școli, anunță Antena 3.
Cinci români își pierd viața zilnic în accidente rutiere. Este fenomenul care ne-a propulsat pe primele locuri în topurile europene. Multe dintre soluțiile salvatoare există deja, trebuie doar să fie respectate.
„Factorii principali sunt infrastructura rutieră și nivelul de educație. Principalul mijloc de a reduce riscul de participare la trafic este intervenția sancționatorie. Și atunci, pentru asta avem nevoie, pe de o parte, de legi ceva mai dure și pe de altă parte, de un aparat mai intransigent, mai exigent”, a declarat Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne.
Statisticile sunt destul de îngrijorătoare în acest sens scot la iveală faptul că, în situația în care lucrurile nu se schimbă, șoferii la fel nu vor fi sancționați dacă încalcă legea.
„Bucureștiul are extrem de multe camere de luat vederi. Există softuri, astăzi, care poate să citească numerele de înmatriculare și se pot verifica dacă sunt asigurate acele mașini, se pot amenda în mod direct. Există camere de la CNAIR”, a declarat Călin Matei, membru UNSAR.
Oficialii din domeniu au transmis că e nevoie de o colaborare între actorii din mediul public și cei din mediul privat pentru a asigura soluții eficiente.
„Ar trebui să avem o țintă foarte ambițioasă și după care ar trebui să avem o colaborare între mediul public și mediul privat care să poată să ducă și să pună în aplicare diferite măsuri. Nu există o măsură magică pe care am putea-o aplica și gata. Nu mai avem niciun fel de accident”, a spus Radu Dinescu, reprezentant UNTRR.
În acest sens, pe lângă sancțiunile aplicate în acest moment, este nevoie și de îmbunătățiri, mai susțin experții.
„Și ajungem, din punctul meu de vedere, la educație, educație care ar trebui privită începând din școala generală, unde nu se mai face nimic, se făceau înainte de Revoluție, nu mai există acea educație rutieră și, din păcate, în discuțiile pe care le-am avut eu sau colegi de-ai mei la Ministerul Educației, a fost de fiecare dată respinsă această idee de a reintroduce educația rutieră în școala generală”, a spus Titi Aur, pilot.
Sursa: dailybusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA până în ajun de Crăciun: Temperaturi normale pentru această perioadă, în preajma sărbătorilor. Prognoza METEO de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni
Cum va fi VREMEA până în ajun de Crăciun: Temperaturi normale pentru această perioadă, în preajma sărbătorilor. Prognoza METEO de la ANM, pentru următoarele 4 săptămâni Meteorologii ANM au publicat vineri, 22 noiembrie 2024, estimările pentru următoarea lună, oferind primele indicii despre cum va fi vremea în preajma sărbătorilor de iarnă. Conform prognozei, săptămâna de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum 2 zile
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan