Rabla Auto 2025: Sesiune de înscriere în vederea validării producătorilor. În ce perioadă va avea loc
Rabla Auto 2025: Sesiune de înscriere în vederea validării producătorilor. În ce perioadă va avea loc
Administrația Fondului pentru Mediu organizează sesiune de înscriere în vederea validării producătorilor în cadrul Programului Rabla Auto 2025, în perioada 30 aprilie, ora 10.00 – 7 mai 2025, ora 23.59.
„Ca noutate în ediția din acest an, înscrierea solicitanților persoane fizice se va face exclusiv prin aplicația informatică pusă la dispoziție pe site-ul AFM, fără a mai fi necesară implicarea producătorilor auto. În plus, una dintre modificările importante în programul de anul acesta este excluderea de la finanțare a autovehiculelor echipate cu motoare diesel. Un element de noutate îl reprezintă și prelungirea perioadei de monitorizare la 18 luni, ceea ce ne va permite să urmărim mult mai atent îndeplinirea obiectivelor programului”, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.
Citește și: Rabla 2025: Înscrierile în program vor începe în a doua jumătate a lunii mai
În ediția 2025 cuantumul ecotichetului este de:
*37.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;
*15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice;
*12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid;
*10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete;
*120.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau pur electric, pentru instituţiile publice şi unităţile administrativ-teritoriale.
Dosarul de validare a producătorului cuprinde următoarele documente:
*cererea de validare a producătorului, completată integral prin tehnoredactare, semnată de reprezentantul legal al solicitantului sau de împuternicitul acestuia, cu semnătură electronică calificată bazată pe un certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE;
actul de identitate al reprezentantului legal al producătorului/ împuternicitului acestuia;
*actul de reprezentare/împuternicire al reprezentantului legal al producătorului/împuternicitului acestuia;
*certificatul constatator/furnizare informaţii emis de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială îşi are sediul social producătorul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare; este acceptată şi varianta INFOCERT;
*actul doveditor al calităţii de constructor de autovehicule, importator de autovehicule noi sau de reprezentant autorizat al constructorului/importatorului. În cazul în care acesta este redactat într-o limbă străină, trebuie prezentată traducerea autorizată;
*certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele producătorului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
*certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele producătorului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are sediul solicitantul, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
*certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile la Fondul pentru mediu, emis pe numele producătorului de către AFM, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de validare;
*dovada deschiderii contului la Trezoreria Statului cu extensia 50.70.24 „Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru protecţia mediului“.
Validarea producătorilor se va face prin intermediul aplicației de pe site-ul AFM.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ
ANAF impune noi reguli pentru Uber, Bolt și Black Cab: Formularul 397 lunar, obligatoriu. Transparență fiscală în transportul alternativ Începând cu acest an, operatorii platformelor digitale de transport alternativ, precum Uber, Bolt sau Black Cab, trebuie să depună lunar Formularul 397. Citește și: ANAF 2025: Măsuri mult mai stricte pentru românii ce obțin venituri din […]
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii
Când se dau alocațiile, indemnizațiile, pensiile și alte drepturi sociale în luna iunie 2025: Cum vor fi virați banii, în contextul minivacanței de Rusalii Ministerul Muncii a publicat luni, 2 iunie 2025, calendarul plății alocațiilor, indemnizațiilor, pensiilor și altor drepturi sociale în luna iunie, dând asigurări că banii vor ajunge la timp, fără sincope, și […]
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile
Anunț oficial de la ANPIS: Stimulentul de inserție 2025 revine. Informații privind plata și condițiile Luni, 2 iunie 2025, Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială-ANPIS, a anuțat Reluarea plății stimulentului de inserție. Citește și: Portal veterinar online pentru vizualizarea rezultatelor analizelor efectuate în Laboratorul DSVSA Alba ,, Reluarea plății stimulentului de inserție. Plata stimulentului […]