Propunere controversată a Ministerului Educației. Înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu cerinţe speciale. Măsura este contestată de UNICEF
Ministrul al Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat, că elevii cu dificultăți de învățare se află acum integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, dar fără profesori dedicați, motiv pentru care o variantă ar fi înființarea claselor separate pentru acești copii.
„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori”, a declarat ministrul Educației, la Digi 24.
Drept urmare, ministrul spune că o variantă ar fi locuri speciale cu profesori de sprijin.
„Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a mai afirmat Ecaterina Andronescu.
Măsura este însă contestată de membrii UNICEF, potrivit aceleiași surse, aceștia precizând că elevii cu nevoi speciale se integrează mai bine atunci când sunt expuși diversității.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Cultură Educație
FOTO | Studenții la Litere de la UAB, vizită la expoziția „Universul lui Salvador Dalí”, de la Cluj-Napoca: Călătoria s-a încheiat cu o experiență VR imersivă
Studenții la Litere de la UAB, vizită la expoziția „Universul lui Salvador Dalí”, de la Cluj-Napoca: Călătoria s-a încheiat cu o experiență VR imersivă Studenții Departamentului de Litere din cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia au pătruns în mintea unuia dintre cei mai vizionari artiști ai secolului XX, în cadrul unei vizite la […]
17 aprilie 2025 | La UAB, faza județeană din Alba a unui concurs de cultură și educație financiar-contabilă: Competiția reunește elevi de clasa a XI-a
17 aprilie 2025 | La UAB, faza județeană din Alba a unui concurs de cultură și educație financiar-contabilă: Competiția reunește elevi de clasa a XI-a Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia va găzdui, joi, 17 aprilie 2025, faza județeană din Alba a unui concurs de ecultură și educație financiar-contabilă. Citește și: FOTO | Studenți […]
FOTO | Liceul Teoretic Teiuș, partener al programului Bookster: Încurajarea cititului, obiectiv prioritar
Liceul Teoretic Teiuș, partener al programului Bookster: Încurajarea cititului, obiectiv prioritar Liceul Teoretic Teiuș este una dintre instituțiile de învățământ care se remarcă prin implicarea activă în promovarea educației de calitate și dezvoltarea unor inițiative inovative care sprijină învățarea. Un exemplu semnificativ al acestei abordări moderne este programul Bookster, derulat cu succes în cadrul liceului. […]
FOTO | Francofonia, sărbătorită prin artă și talent la Sebeș: „Echos français dans notre ville”, mai mult decât o simplă celebrare
FOTO | Francofonia, sărbătorită prin artă și talent la Sebeș: „Echos français dans notre ville”, mai mult decât o simplă celebrare Municipiul Sebeș a fost, din nou, gazda festivalului-concurs „Echos français dans notre ville”, ediția a III-a, 2025, eveniment dedicat Zilei Internaționale a Francofoniei. Elevi din patru unități de învățământ – Liceul cu Program Sportiv […]
FOTO | Start al proiectului „Pământul, o planetă fascinantă!” la Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia: Colaborare între elevi de clasa a V-a și cei din ciclul liceal
Start al proiectului „Pământul, o planetă fascinantă!” la Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia: Colaborare între elevi de clasa a V-a și cei din ciclul liceal Primele activități din cadrul proiectului „Pământul, o planetă fascinantă!”, susținut cu ajutorul Fondului Științescu, au început la Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia. Pornind de la deviza „Învaţă experimentând!”, elevii clasei […]