Oana Badea este în grevă japoneză
12.451 de elevi la nivel național nu pot beneficia de bursele promise! 271 sunt din județul Alba
„12.451 elevi la nivel național, 271 din județul nostru, s-au înscris în învățământul profesional dar nu pot beneficia de bursele promise deși la nivel național s-a constatat că există un mare interes al elevilor și agenților economici pentru acest program în primul an de aplicare.
Deși au trecut deja 5 săptămâni de la începerea anului școlar, bursele pentru elevii din învățământul profesional nu pot fi acordate din lipsă de reglementare. Mai mult chiar, putem vorbi despre o tăcere suspectă.
Guvernul Ponta nu și-a găsit timp pentru a emite o HG care era deja redactat în minister din luna aprilie.
La întrebarea firească a elevilor cu privire la această facilitate anunțată prin OM 3168 din 3 februarie 2012, singurul răspuns pe care școala îl poate oferi este ”nu se știe încă nimic”. Să conteze oare faptul că acest program a fost inițiat de altcineva decât cei care conduc astăzi educația? Reamintim prevederea legală în vigoare: art. 22 din OM 3168 ”(1)Elevii care optează pentru învăţământul profesional reglementat prin prezenta metodologie pot beneficia de susţinere financiară prin programe naţionale de protecţie socială, care vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, în conformitate cu prevederile legale. (2)Pe durata pregătirii practice organizate la operatorul economic/instituţia publică, partenerul de practică poate acorda sprijin financiar elevilor, în condiţiile legii.”
Nu există nicio comunicare oficială pentru elevii din învățământul profesional. Un lucru este cert: ar fi greșit să se renunțe la bursă instituită pentru susținerea elevilor și implicit a familiilor acestora în situația în care au optat pentru dobândirea unei meserii prin programul ”Alege-ți drumul!” numai pentru că a nu ai avut tu această idee.
D-na ministru, la dezbaterea moțiunii, și-a luat angajamentul ca în această săptămână să redacteze hotărârea de guvern.
Câteva date sunt relevante credem pentru opinia publică. Domeniul ”mecanic” ocupă aproximativ 50% din total opțiuni în învățământul profesional. Datele ministerului arată că 21% din absolvenții claselor a IX-a din acest domeniu au ales continuarea studiilor în acest an școlar în învățământul profesional, renunțând la studiile liceale. Altfel spus au ales dobândirea unei meserii prin acest program de doi ani. Au ales să parcurgă mai multă practică pentru învățarea cu adevărat a meseriei.
”Fabricarea produselor din lemn” este un alt domeniu atractiv pentru cei care au ales să dobândească o meserie prin acest program. 27,6% din absolvenții clasei a IX-a din domeniul respectiv renunțând la ruta liceală pentru învățământ profesional.
20,4 din numărul absolvenților de clasa a IX-a din domeniul ”industrie și pielărie” au ales continuarea studiilor în învățământul profesional, alți 18,6% din elevii care au finalizat clasa a IX-a liceu în domeniul ” construcții, instalații și lucrări publice” preferând învățământul profesional.
Alegerea făcută de elevi și părinții acestora, conturează practic o soluție mult mai bună de creștere a reușitei școlare alta decât inventarea unor forme artificiale de bacalaureat. Reușita școlară trebuie să fie similară cu integrarea pe piața muncii, cu găsirea unui loc de muncă în domeniul de pregătire și nicidecum nu trebuie să însemne doar obținerea unei diplome urmată de șomaj. Totodată, la ce bun un petic de hârtie atâta timp cât nu ai competențe pentru domeniul respectiv?
Învățământul profesional care a debutat în acest era așteptat de elevi, părinți și profesori după eșecul SAM – urilor făcute și desfăcute de d-na Andronescu. Este de asemenea rezultatul dialogului centrat pe construirea de soluții împreună cu mediul de afaceri. Elemente structurale de mare atractivitate au stat la baza acestei oferte educaționale iar acestea sunt: dobândirea unei calificări profesionale care îţi permite să obţii mai rapid un loc de muncă( pentru că faci practică la angajator) şi să ai un venit mai devreme decât colegii tăi, care optează pentru bacalaureat; beneficiezi, prin intermediul unui program naţional de susţinere a învăţământului profesional, de o bursă de studiu lunară în cuantum de 200 RON; în clasa a X –a pregătirea teoretică este de 40% iar cea practică 60%, în timp ce în clasa a XI-a 25% teorie, 75% practică; dobândești certificatul de calificare profesională cu care te poți angaja în România sau UE precum și certificat de finalizare a învățământului obligatoriu.
Aproximativ 13000 elevi la nivel național au ales să dobândească o meserie și așteaptă ca programul ”Alege-ți drumul” să meargă mai departe cu bursa promisă cu tot.
Sunt în grevă japoneză până la soluționarea situației.”
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
Crăciunul, furat de criză? Alin Tomuș, sociolog: „Nimic din ceea ce contează cu adevărat pentru dvs. nu poate fi luat de lumea exterioară!”
Crăciunul, furat de criză? Alin Tomuș, sociolog: „Nimic din ceea ce contează cu adevărat pentru dvs. nu poate fi luat de lumea exterioară!” În prag de Sărbători, sociologul albaiulian Alin Tomuș a fost prezent la Unirea FM la o emisiune, realzată de Simona Lodroman, care și-a propus să răspundă la întrebările: Crăciunul a fost furat […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
MESAJE de Mos CRACIUN 2024 hazlii. Idei de SMS-uri, URĂRI şi FELICITĂRI amuzante pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 4 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana