Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, caută soluţii pentru decontarea navetei cadrelor didactice
Remus Pricopie, ministrul Educaţiei, susţine că decontarea navetei cadrelor didactice nu este explicată foarte clar în lege şi doreşte să rezolve această problemă prin identificarea unei surse de finanţare.
„Legea Educaţiei, legea numărul 1 asupra căreia dacă intervenim de fiecare se spune că nu trebuie să intervenim, dar dacă constatăm şi constatăm că sunt probleme de reglementare, noi totuşi trebuie să găsim o soluţie, legea numărul 1 este destul de neclară în ceea ce priveşte decontarea navetei cadrelor didactice. Nu o este normă clară privind obligativitatea autorităţilor locale de a face această decontare, ăsta e primul aspect. Al doilea aspect, nu se precizează nicăieri sursa de decontare”, a declarat Remus Pricopie, vineri, citat de MEDIAFAX.
El a menţionat că sunt primării care au bani pentru naveta cadrelor didactice şi altele care nu au şi că această situaţie trebuie reglementată.
„Sunt unităţi teritorial-administrative care au bani şi care decontează, sunt unităţi teritorial-administrative care nu au bani pentru că banii nu au fost identificaţi dintr-o anumită sursă. Lucrăm şi la acest subiect, inclusiv în dialog cu sindicatele, pentru ca în anul şcolar următor lucrurile să fie clare, să se identifice sursa de finanţare într-un mod foarte clar, iar procedurile să fie respectate de toată lumea”, a explicat ministrul Educaţiei.
El a precizat că situaţia cu naveta elevilor a fost reglementată anul trecut, prin stabilirea unui mecanism clar de decontare.
“În urmă cu aproximativ un an, un an şi ceva, au apărut o serie de probleme legate de naveta elevilor pe care în foarte mare măsură le-am rezolvat prin stabilirea unui mecanism clar de decontare pentru că ceea ce era anterior noii reglementări permitea abuzuri şi nu mai beneficiau de acest sprijin din cauza abuzului transportatorilor. Această problemă am reglat-o”, a spus Remus Pricopie.
Ministrul Educaţiei a mai declarat că ia în calcul folosirea de fonduri structurale pentru decontarea navetei elevilor: „Suntem deja la un an din momentul în care am reglat această problemă şi vrem să ne uităm să vedem care a fost impactul, dacă este nevoie să facem mici calibrări şi suntem în discuţii şi cu inspectoratele, şi cu colegii de la ministerul de Finanţe, dar şi de la Ministerul Fondurilor Europene să vedem în ce măsură putem folosi inclusiv fonduri structurale pentru decontarea navetei elevilor în anii şcolari următori”.
Sursa: mediafax.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor
Indemnizația pentru handicap grav, accentuat și mediu în 2025: Cât este indemnizația lunară și cum se poate obține ajutorul de însoțitor Indemnizațiile și ajutoarele acordate persoanelor cu handicap în 2025 reprezintă forme de sprijin prin care statul compensează limitările generate de dizabilitate și încearcă să faciliteze un nivel de trai cât mai apropiat de unul […]
Economistul Radu Georgescu despre situația din România: „Economia se prăbușește în urma deciziilor de creșteri de taxe din august. Pentru 2026 trebuie să ne pregătim financiar și mental”
Economistul Radu Georgescu despre situația din România: „Economia se prăbușește în urma deciziilor de creșteri de taxe din august. Pentru 2026 trebuie să ne pregătim financiar și mental” Economistul Radu Georgescu a criticat dur Guvernul României într-o postare pe rețelele de socializare, unde a afirmat că executivul „a reușit un miracol” nedorit: prăbușirea accelerată a […]
Vaccinurile cu ARNm împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung. STUDIU realizat în Franța
Vaccinurile cu ARNm împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung. STUDIU realizat în Franța Potrivit unui studiu francez vaccinurile cu ARN mesager (ARNm) împotriva COVID-19 nu cresc riscul de mortalitate pe termen lung, indiferent de cauză. Studiul este primul din lume care a urmărit timp de patru ani aproape 29 de milioane […]