Megalicitaţie la Transporturi pentru autostrăzi
Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) vor organiza, în zilele rămase până la sfârşitul lunii noiembrie, licitaţii pentru desemnarea proiectanţilor şi executanţilor segmentelor de autostradă Nădlac – Arad, Timişoara – Lugoj şi Orăştie – Sibiu, care fac parte din Coridorul IV. Deşi toate aceste lucrări au, conform Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), termenele de intrare în execuţie mult depăşite, MT speră să găsească ofertanţi suficienţi pentru realizarea activităţilor de proiectare, întocmirea proiectelor tehnice şi execuţia a nu mai puţin de 156,57 kilometri de autostradă.
Cum suma pusă la bătaie depăşeşte 1,3 miliarde de euro, iar finanţarea din fonduri puse la dispoziţie de Comisia Europeană dar şi de statul român „este disponibilă”, licitaţia pare deja un succes. Asta dacă nu am fi obişnuiţi cu tergiversări, acuzaţii şi contestaţii care pot bloca începerea lucrărilor promisă de ministrul Anca Boagiu pentru martie 2011: „Vrem ca, în februarie-martie 2011, contractele să fie semnate. Trei dintre aceste obiective vor fi finanţate prin POS-T 2007-2013, în timp ce tronsonul Timişoara-Lugoj va fi început tot prin POS-T 2007-2013, dar va fi terminat prin programul POS-T 2014-2020”.
l1,3 miliarde de euro pentru 156 de kilometri
Răspunzând întrebărilor Capital, directorul general al CNADNR, Liviu Costache, a menţionat că valorile estimative ale celor trei tronsoane care vor fi licitate sunt: 787 milioane euro pentru Orăştie – Sibiu, 274 milioane pentru Nădlac – Arad şi încă 266 milioane pentru Timişoara – Lugoj. Conform oficialului, „lucrările de construcţie au ca termen de finalizare 30 de luni de la data semnării contractelor, dintre care şase luni – perioadă de proiectare şi 24 de luni – perioadă de execuţie”. Prin urmare, în septembrie 2013, ar trebui finalizaţi toţi cei 156,57 kilometri.
Pe lângă megalicitaţia din această lună, MT mai pregăteşte pentru primul trimestru din 2011 şi licitarea secţiunii I (Lugoj – nod Dumbravă) din segmentul Lugoj – Deva. Acesta are o valoare estimată de 277 milioane de euro. În privinţa porţiunilor din Coridorul IV încă nelicitate, CNADNR a menţionat că „se fac demersuri pe lângă CE pentru introducerea tronsonului Sibiu – Piteşti ca „bridge – project” în POS-T 2014-2020″. La fel şi pentru segmentul II din Lugoj- Deva. Până atunci, şeful CNADNR „estimează” că în 2011 va fi finalizată pe un singur fir autostrada Cernavodă – Constanţa şi centura Constanţa, precum şi tronsonul Arad – Timişoara şi centura Arad. (C.P.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
RESTRICȚII de circulație de Ziua Națională 2024, la Alba Iulia. Lista străzilor închise de 1 Decembrie și limitările de trafic din 30 noiembrie
RESTRICȚII de circulație de Ziua Națională 2024, la Alba Iulia. Lista străzilor închise de 1 Decembrie și limitările de trafic din 30 noiembrie Restricțiile de circulație rutieră pentru derularea evenimentelor de marcare a Zilei Naționale a României la Alba Iulia. Citește și: Program 1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: Paradă militară, focuri de […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 5 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
26 noiembrie: Masacrul de la închisoarea Jilava. Una din cele mai odioase crime din istoria României
-
Actualitateacum 7 ore
28 noiembrie 1918: Congresul General al Bucovinei votează în unanimitate unirea cu România
-
Opinii - Comentariiacum o zi
27 noiembrie: S-a născut prozatorul Liviu Rebreanu, considerat de criticul George Călinescu drept „creator al romanului românesc modern”
-
Ştirea zileiacum 17 ore
Program 1 Decembrie 2024, Ziua Națională la Alba Iulia: Paradă militară, focuri de artificii și concerte
-
Ştirea Taacum 5 zile
FOTO ȘTIREA TA | Pericol de accidente rutiere pe drumul județean 750C, ce traversează comuna Ponor din Alba: „Atenție!”