Mașinile și motocicletele care produc zgomot ar putea fi interzise în perioada de odihnă. Ce amenzi riscă șoferii
Mașinile și motocicletele care produc zgomot ar putea fi interzise în perioada de odihnă. Ce amenzi riscă șoferii
Mașinile și motocicletele care ar putea deranja orele de odihnă ar putea fi interzise. Făptașii ar putea să primească amenzi de mii de lei.
Numărul persoanelor din Capitală afectate de zgomotul din timpul nopții a crescut de la 1,2 milioane în 2016 la aproape 1,9 milioane în 2021. Sunt concluziile la care au ajuns autoritățile locale după ce au întocmit așa-numitele hărți de zgomot.
Acum, conform unui proiect, cei care au mașini sau motoare puternice sau modificate ar putea fi sancționați cu până la 5 mii de lei, dacă zgomotul produs de acestea depășeste 95 de decibeli si circulă cu ele în intervalul 22 – 8 dimineața.
Citește și: Schimbări la Rabla Plus 2024: Valoarea ecotichetului scade la jumătate pentru achiziția de mașini full electrice
Femeie: „Eu vin dintr-un orășel mai mic, acolo e foarte liniște. E prea mult zgomot. Eu sunt obișnuită cu liniștea mea de acasă.”
Bărbat: „Chiar am proprietari de mașini puternice la mine în zonă și fac un zgomot infernal. Habar nu am de ce fac chestia asta.”
Bărbat: „Este și zgomotos și poluat și destule mașini.”
Gabriel Rău, inițiatorul proiectului: „Proiectul se referă și la mașini și la motociclete, practic orice autovehicul care produce peste 95 de decibeli noaptea. 95 de decibeli înseamnă cât s-ar sparge asfaltul peste noapte. Vorbim de acele persoane care pentru plăcerea lor trezesc sute, poate chiar mii de oameni doar parcurgând un segment de drum noaptea.”
Conform proiectului, măsurarea zgomotului produs de vehicule se va face prin sondaj de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român, potrivit stirileprotv.ro.
Bogdan Lazarovici, acustician: „Prima lege de la noi este un ordin de al Ministerul Sănătății care spune că noaptea la fațada locuințelor trebuie să fie 45 de decibeli, iar în timpul nopții în interior, din surse exterioare, să nu se depășească 30 de decibeli. Exemplul pe care aș putea să vi-l dau e Austria, în Tirol nu ai voie să circuli cu autovehicule care depășesc 80 de decibeli. Toți șoferii, mai ales șoferii de camion, încearcă să evite zona respectivă.”
Proiectul va fi supus la vot săptămâna aceasta în ședința Consiliului General.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție România a fost surclasată pe piața turistică internațională de toate țările europene, inclusiv Albania și Bulgaria, privind numărul de turiști străini care ne-au vizitat. Există riscul ca cei care încă mai […]
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați Potrivit unui studiu făcut de Academia de Studii Economie din Bucureşti şi Reţeaua de Sănătate Regina Maria legat de performanța economică și operaționale în sistemul de sănătate se arată că banii din sănătate merg pe salarii indiferent […]
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat?
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat? Beneficiul extrasalarial sub formă de tichete de masă este tot mai utilizat în Europa. În România, într-o perioadă marcată de inflaţie, presiuni pe piaţa muncii şi nevoia de a motiva angajaţii fără a […]