Mâine intră în vigoare timbrul de mediu pentru maşini. Vezi care este formula de calcul
Motiv de bucurie pentru unii, motiv de tristeţe pentru alţii, timbrul de mediu în forma adoptată de Guvern va intra în vigoare de mâine, 15 martie. În comparaţie cu fosta taxă de înmatriculare o parte din şoferi vor avea de plătit mai mult, iar alţii mai puţin.
Prin introducerea timbrului de mediu, pentru maşinile din categoriile Euro 4 şi Euro 3 se va plăti la înmatriculare o taxă mai mare cu 10-15 % faţă de nivelul din prezent. Suma de plată va scădea însă cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro. În ceea ce priveşte tehnologiile Euro 5 nivelul taxei va fi asemănător cu cel din prezent.
Şoferii care îşi vor plăti timbrul de mediu începând din 15 martie au nevoie de cartea de identitate a vehiculului, de documente care atestă dobândirea autovehiculului pentru care se solicită plata timbrului şi de rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomă „Registrul Auto Român”, arată normele metodologice pentru aplicarea timbrului de mediu aprobate în şedinţa de Guvern de marţi.
Calculul timbrului de mediu îl face agenţia fiscală pe raza căreia persoana îşi are domiciliul. În cazul firmelor, plata se va face la agenţia unde aceasta este înregistrată ca plătitoare de taxe şi impozite.
Ordonanţa de urgenţă adoptată de Guvern în urmă cu două săptămâni prevede că noua formulă de calcul pentru timbrul de mediu va fi: suma de plată = [(A x B x(100 – C)]/100, unde: A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menţionate in Cartea de Identitate a Vehiculului; B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/1 gram CO2, prevăzută în anexa nr. 1; C = cota de reducere a timbrului.
Sunt exceptate de la plata timbrului de mediu autoturismele şi autovehiculele care aparţin misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, autoturismele persoanele cu dizabilităţi, autovehiculele Forţelor Armate, Forţelor de Securitate, de Poliţie, Jandarmerie, Poliţie de Frontieră, Ambulanţe, autovehiculele istorice, autovehiculele hibride şi electrice, autovehiculele intrate potrivit legii în autoritatea privată a statului acordatre cu titlu gratuit, autovehiculelor destinate competiţiilor sportive dobândite prin moştenire la doi ani de la data deschiderii succesiuni.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Auditul privind monitorizarea şi disponibilitatea medicamentelor, finalizat de Ministerul Sănătăţii: Principalele deficienţe constatate
Auditul privind monitorizarea şi disponibilitatea medicamentelor, finalizat de Ministerul Sănătăţii: Principalele deficienţe constatate Misiunea de audit public intern privind activitatea Agenţiei Naţionale a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) şi a structurilor din Ministerul Sănătăţii cu atribuţii în domeniul medicamentului a fost finalizată de Ministerul Sănătăţii. Au fost constatate numeroase deficienţe, care arată […]
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație
Cum pot fi aduse în legalitate construcțiile fără autorizație: Ce este noua autorizație de regularizare. Ce construcții pot fi făcute fără autorizație Proprietarii din România care au ridicat construcții fără autorizație de construire sau au executat lucrări diferite de cele prevăzute în autorizația existentă au la dispoziție, în anumite condiții, un nou mecanism pentru intrarea […]
Reguli noi pentru motocicliști în trafic: Vor putea circula pe benzile de autobuz și vor putea trece printre mașinile oprite la semafor. Locuri speciale în parcările publice
Reguli noi pentru motocicliști în trafic: Vor putea circula pe benzile de autobuz și vor putea trece printre mașinile oprite la semafor. Locuri speciale în parcările publice Motocicliștii și conducătorii de mopede din România vor putea circula pe benzile rezervate transportului public și vor putea înainta printre mașinile oprite la semafor, în anumite condiții. Noile […]
