Rămâi conectat

Politică Administrație

Mai multe străzi din cartierul Oarda de Sus vor fi reabilitate și modernizate: La ce valoare se ridică investiția și cât vor dura lucrările

Ziarul Unirea

Publicat

în

Mai multe străzi din cartierul Oarda de Sus vor fi reabilitate și modernizate: La ce valoare se ridică investiția și cât vor dura lucrările

Agenția Națională pentru Protecția Mediului a anunțat că Primăria Alba Iulia a solicitat eliberarea acordului de mediu pentru executarea lucrărilor de reabilitare/modernizare pentru punerea în siguranță a tronsoanelor de stradă Tineretului, Cordovanilor, Mohorului, Zefirului și Viorelelor din Oarda de Sus, în vederea asigurării desfășurării circulației auto și pietonale în condiții de siguranță și confort în condițiile dezvoltării durabile.

Alba FEST 2025

Terenul ocupat de obiectivul de investiție este situat în municipiul Alba Iulia, județul Alba. Străzile Tineretului, Cordovanilor, Mohorului, Zefirului și Viorelelor se află în intravilanul municipiului Alba Iulia, fiind în proprietatea și administrarea municipiului, conform inventarului bunurilor care aparțin domeniului public al municipiului Alba Iulia.

Pentru asigurarea cadrului de dezvoltare economico-social, municipiul Alba Iulia a hotărât să modernizeze/reabiliteze rețeaua de străzi aflată în administrarea sa, în situația de față aflându-se cinci străzi și anume str. Tineretului, Cordovanilor, Mohorului, Zefirului și Viorelelor.

Citește și: Rețelele de apă potabilă și canalizare menajeră extinse pe 19 străzi din Alba Iulia printr-o finanțare nerambursabilă de peste 2,1 milioane de euro

Străzile Tineretului, Cordovanilor, Mohorului, Zefirului și Viorelelor sunt amplasate în municipiul Alba Iulia, cartier Oarda de Sus și fac legătura între strada Victorie (stradă asfaltată) și accesele la proprietățile situate de-a lungul străzilor analizate. Lungimea totală propusă spre modernizarea acestora este de 2241.0 m (2.241 km). Străzile propuse spre modernizare sunt străzi de categoria a III-a și a IV-a.

Aceste străzi sunt echipate parțial din punct de vedere tehnico-edilitar, respectiv apă potabilă, canalizare, energie electrică, rețea de gaze, iluminat public (iluminatul public este montat pe stâlpii rețelei electrice ce aparține S.C.ELECTRICA S.A.).

Suprafața acestora între fronturile construite luând în considerare propunerea de realizare a unor străzi conform normelor în vigoare rezultă următoarele suprafețe reglementate:

-Strada Tineretului S = 3181 mp cu o lungime de 324 m
– Strada Cordovanilor S = 1846 mp cu o lungime de 212 m
– Strada Mohorului S = 7437 mp cu o lungime de 723 m
– Strada Zefirului S = 4730 mp cu o lungime de 480 m
– Strada Viorelelor S = 5104 mp cu o lungime de 502 m

Străzile studiate însumează o lungime totală de 2241.0 necesari pentru modernizare/reabilitare.

Acestea se află la nivel de îmbrăcăminte din balast contaminat cu pământ, fără o delimitare clară a tuturor funcțiunilor ce compun o stradă modernă.

La modul general, străzile prezintă gropi, făgașe, starea tehnică a acestora nu asigură siguranța și confortul circulației autoturismelor și a pietonilor.

Pe lângă cele menționate mai sus, din punct de vedere al stării tehnice, străzile mai prezintă următoarele deficiențe:

– capacitate portantă necorespunzătoare pentru preluarea traficului rutier actual, trafic care crește odată cu trecerea timpului;
– sistemul rutier prezintă făgașe, gropi, zone cu împietruire existentă (pământ + pietriș) frământată datorită stagnării apei, curbe neamenajate și în consecinţă străzile nu mai corespund din punct de vedere al stării de viabilitate şi a siguranței circulației, cu terasamente plastice datorate stagnării apelor; nefiind însă rezolvată problema scurgerii apelor din zona străzilor, degradarea platformei va continua;
– șanțurile existente pentru evacuarea apelor pluviale sunt din pământ și beton fiind colmatate în proporție de 70%, nu au pantă longitudinală, iar apa stagnează în depresiuni închise;
– semnalizarea rutieră atât în plan vertical, cât și cea orizontală lipsește.

Modernizarea/reabilitarea acestor străzi este importantă pentru regiunea în care se situează, fiind o necesitate din punct de vedere social, economic și turistic, iar realizarea lucrării va îmbunătăți considerabil starea tehnica și implicit confortul și siguranța circulației.

De asemenea, condițiile de mediu se vor ameliora prin reducerea noxelor eliminate în atmosferă, precum și prin diminuarea zgomotului și a vibrațiilor produse de circulația autovehiculelor, în timp ce cheltuielile de exploatare suportate de participanții la trafic se vor diminua semnificativ.

Obiectivele principale care se urmăresc sunt:

-creșterea siguranței circulației autoturismelor;
-creşterea comfortului;
-reducerea semnificativa a cantității de praf din aer;
-cantitatea de noxe emanate de mijloacele de transport;
-reducerea cantității de zgomot și de vibrații;
-modernizarea/reabilitarea străzilor va avea un impact semnificativ atât pentru participanții la trafic cât și pentru persoanele care locuiesc în imediata apropiere.

Oportunitatea investiției este permanentă, dată fiind importanța rețelei de căi de transport, precum și dorința de creștere a nivelului de trai a locuitorilor.

Varianta întreținerii periodice, prin împietruirea străzilor, nu ar rezolva problema de fond, degradările vor apărea la scurt timp.

Reabilitarea/modernizarea străzilor are un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, realizând căi de comunicație care satisfac nevoile actuale și de perspectivă ale traficului, precum și creșterea siguranței circulației. Se vor asigura astfel condiții de desfășurare în condiții normale a tuturor activităților socio-economice din zonă.

Totodată, prin reabilitarea/modernizarea acestor străzi sunt influențate favorabil condițiile igienico – sanitare în care trăiesc localnicii, deoarece în prezent, pe timp nefavorabil deplasarea locuitorilor implică lupta cu noroiul și bălțile care se formează în urma ploilor.

Costurile estimate pentru realizarea obiectivului de investiții a rezultat în urma realizării devizului general, întocmit la faza de Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții, respectiv valoarea de 19,058,150.11 lei.

Perioada de implementare a proiectului este estimată la 14 luni calendaristice.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

COD PORTOCALIU de CANICULĂ în Alba: Măsuri luate de autorități la nivelul județului

Ziarul Unirea

Publicat

în

COD PORTOCALIU de CANICULĂ în Alba: Măsuri luate de autorități la nivelul județului Autoritățile din Alba au luat o serie de măsuri la nivel de județ în contextul codului portocaliu de caniculă emis pentru zilele de 7-8 iunie 2025. Având în vedere situația meteo prognozată pentru perioada următoare, COD PORTOCALIU de val de căldură, caniculă, […]

Citește mai mult

Politică Administrație

FOTO | Drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, aproape de finalizare: Ce lucrări mai trebuie executate

Ziarul Unirea

Publicat

în

Drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, aproape de finalizare: Ce lucrări mai trebuie executate Lucrările pe drumul județean DJ 107V, care face legătura între Ocna Mureș și Blaj, au intrat pe ultima sută de metri. Marius Hațegan, vicepreședintele Consiliului Județean Alba, a anunțat joi, 5 iunie 2025, că tronsonul […]

Citește mai mult

Politică Administrație

Rareș Buglea, primul liberal care își anunță candidatura pentru șefia organizației din Alba Iulia. Ce planuri are?

Ziarul Unirea

Publicat

în

Rareș Buglea, primul liberal care își anunță candidatura pentru șefia organizației din Alba Iulia. Ce planuri are? Considerat exclus de către organizația municipală, Rareș Buglea îți anunță candidatura pentru șefia PNL Alba Iulia. În realitate, Buglea nu a fost precedural exclus, deoarece biroul politic județean nu s-a exprimat deocamdată în acest sens. Contactat de ziarulunirea.ro, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea