Magazinele online în vizorul ANAF – se pregătește o strategie de control specifică
Încercând să ţină pasul cu prefacerile din business unde comerţul electronic are creşteri anuale impresionante, Fiscul îşi propune o strategie de control specifică acestui domeniu.
Reorientarea clienţilor către magazinele online şi serviciile electronice impune o nouă abordare şi din partea autorităţilor fiscale, mai ales când, pentru acest an, de exemplu, estimările arată că piaţa de profil va atinge un miliard de euro.
Acolo unde sunt bani mulţi, care implicit pot aduce încasări pe măsură la buget, apare inevitabil Fiscul.
Aşa cum rezultă din precizările Fiscului, principala metodă este corelarea nivelului de trafic de date cu raportările privind rezultatele financiare. Iar rezultatele financiare nu sunt deloc neglijabile.
În strategia pentru 2013-2017, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală arată că unul dintre obiective este „implementarea şi dezvoltarea controlului comerţului electronic”.
„Controalele efectuate de Direcţia Generală Antifraudă Fiscală cu privire la comerţul electronic au în vedere identificarea operaţiunilor generatoare de obligaţii fiscale derulate de părţile implicate în aceste tranzacţii, ţinând cont de specificul acestui domeniu. În cadrul evaluării de specialitate, se face o abordare distinctă între activităţile de piaţă electronică şi comerţ electronic, respectiv verificarea furnizorilor serviciilor informatice şi verificarea părţilor implicate în operaţiuni de piaţă electronică. Astfel, în domeniul pieţei electronice, controlul specific are în vedere, printre altele, identificarea deţinătorilor de site-uri de comerţ electronic şi corelarea nivelului de trafic de date cu raportările privind rezultatele financiare depuse de administratorii site-urilor la organele fiscale. În cazul verificării comerţului electronic, sunt utilizate informaţii cu privire la statutul juridic şi fiscal al vânzătorilor şi al mărfurilor comercializate. După caz, se solicită colaborarea cu specialiştii din ANCOM„, explică reprezentanţii ANAF.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Ce trebuie să știi despre schimbarea furnizorului de energie Mulți români cred că schimbarea furnizorului de energie e un proces complicat. Din această cauză, mulți pot rata oferte mai bune la furnizarea de energie electrică și gaze naturale. Adevărul este exact invers: procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, rapid, fără intervenții în locuință, fără […]
Comunicat de presă 8 octombrie 2025 – KANGOOPACK: Construire capacitate avansată de producție automatizată de folie stretch și bandă adezivă utilizată în procesele de ambalare a mărfurilor
Data: 8.10.2025 Comunicat lansare proiect Construire capacitate avansată de producție automatizată de folie stretch și bandă adezivă utilizată în procesele de ambalare a mărfurilor Scopul proiectului: Construirea unei capacități avansate de producție automatizată de folie stretch și bandă adezivă utilizată în procesele de ambalare a mărfurilor Beneficiar: SC KANGOOPACK S.R.L. Perioada de implementare: 06.06.2025 – […]
Comunicat de presă 8 octombrie 2025 – VESPASIAN RAL: Realizare hală cu activitate principală de producție confecții și structuri metalice avansate pentru uz industrial și civil – amenajare și împrejmuire teren, hală cu funcțiuni mixte
Data: 8 Octombrie 2025 Comunicat lansare proiect Realizare hală cu activitate principală de producție confecții și structuri metalice avansate pentru uz industrial și civil – amenajare și împrejmuire teren, hală cu funcțiuni mixte Scopul proiectului: Realizare hală cu activitate principală de producție confecții și structuri metalice avansate pentru uz industrial și civil – amenajare și […]