Lucrări pe Transalpina, la Săsciori și Șugag, pentru stabilizarea zonelor cu pericol de căderi de pietre
Lucrări pe Transalpina, la Săsciori și Șugag, pentru stabilizarea zonelor cu pericol de căderi de pietre
CNAIR a lansat o licitație pentru lucrări de asigurare a versanților împotriva căderilor de pietre pe șase sectoare din drumul național DN 67 C – Transalpina.
Tronsoanele se află pe raza comunelor Șugag (județul Alba) și Jina (județul Sibiu). Lucrările sunt necesare deoarece există pericolul de producere a accidentelor cauzate de căderile de pietre. Investiția se va ridica la peste 9,4 milioane de euro. Este vorba despre km 80+500-81+000 partea dreaptă, km 88+500-89+000 partea dreaptă, km 91+000-91+800 partea stângă, km 102+750-103+000 partea stângă, km 126+000-127+000 partea dreaptă, km 112+000-114+000 partea dreaptă și km 127+000-128+000 partea stângă.
Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 46.916.405,55 lei, fără TVA. Drumul Național DN 67 C – Transalpina este drum național secundar din Munții Parâng, în Carpații Meridionali. Este cea mai înaltă șosea din România, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (2.145 m).
Citește și: Transalpina, echivalentul montan al litoralului românesc. Zeci de mii de turiști în fiecare weekend
Drumul face legătura între orașele Novaci din județul Gorj și Sebeș din județul Alba. Fiind un drum montan, este închis pe perioada iernii tronsonul de drum dintre Rânca și Obârșia Lotrului.
Potrivit memoriului de prezentare, proiectul constă în realizarea lucrărilor de stabilizare și consolidare a versanților împotriva fenomenului de căderi de pietre (blocuri de piatră, bolovani, etc.) pe șase sectoare de drum, cinci în Alba, pe raza comunelor Săsciori și Șugag, și unul în Sibiu. Sectoarele de drum încep la km 80+500, cota – 1.270,30 m (mal drept lac Oaşa) și se termină la km 128+000, cota 419,41 m.
Lucrările se vor realiza prin închiderea circulației rutiere pe o durată bine determinată în cursul zilei, în care valorile traficului sunt cele mai scăzute.
Ținând cont că rocă este foarte fisurată și crăpată, volumul de rocă dislocat poate fi mai mare decât cel estimat în cadrul documentației tehnice, acest fapt ducând la închiderea circulației pe o perioadă mai mare de timp. Soluția de consolidare vizează realizarea unui zid de sprijin paralel cu DN 67 C, încastrat în zona de alteraţie de la baza taluzului și/sau în gnai, elevația zidului având o înălțime variabilă (nu mai mică de 3 m); în vederea reținerii eventualelor blocurilor desprinse de sub bariera de protecţie”, se precizează în documentație.
foto: arhivă
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | ,,Poiana Ciucaș”, nouă zonă de picnic și relaxare în Alba Iulia: Include foișoare, grătare, mese și băncuțe, pe malul râului Mureș
,,Poiana Ciucaș”, nouă zonă de picnic și relaxare în Alba Iulia: Include foișoare, grătare, mese și băncuțe, pe malul râului Mureș Ursus Breweries SA, prin brandul Ciucaș, alături de Primăria Alba Iulia au realizat un proiect de amenajare cu mobilier urban a malului râului Mureș, în zona pontonului de lângă podul rutier. ,,Poiana Ciucaș” este […]
Bărbat din Alba Iulia, REȚINUT de polițiști după ce a provocat un accident rutier și a fugit! Era BĂUT și avea carnetul suspendat
Bărbat din Alba Iulia, REȚINUT de polițiști după ce a provocat un accident rutier și a fugit! Era BĂUT și avea carnetul suspendat Un bărbat care a provocat un accident rutier și a fugit de la locul accidentului a fost reținut de polițiști. Bărbatul s-a prezentat ulterior la sediul de poliție pentru a declara evenimentul. […]
Bărbat din Alba Iulia, BĂUT la volan. Polițiștii au descoperit o alcoolemie alarmantă
Bărbat din Alba Iulia, BĂUT la volan. Polițiștii au descoperit o alcoolemie alarmantă Un bărbat din Alba Iulia, de 56 de ani, a fost depistat sub influența băuturilor alcoolice la volan. În urma testării cu aparatul etilotest a rezultat o alcoolemie de 0,94 mg/l alcool pur în aerul expirat. Citește și: VIDEO | Băiat de […]