Rămâi conectat

Curier Județean

Legenda Dragobetelui: Fetele si băieții se întâlnesc pentru ca iubirea lor să tină tot anul, precum a păsărilor ce se „logodesc” în acestă zi

Publicat

în

Legenda Dragobetelui: Fetele si băieții se întâlnesc pentru ca iubirea lor să tină tot anul, precum a păsărilor ce se „logodesc” în acestă zi

Povestea Dragobetelui sau legenda lui Dragobete: O legendă spune ca Dragobetele, fiul Dochiei, era zeul dragostei si al bunei dispozitii. Acesta mai era numit Cap de Primavara sau Cap de Vara si era identificat cu Cupidon, zeul iubirii in mitologia romana, si cu Eros, corespondentul acestuia in mitologia greaca.

Un alt nume al sau era Navalnicul, fiind perceput ca un fecior frumos si iubaret nevoie mare, care le face pe tinerele fete sa-si piarda mintile. Un fel de Zburator metamorfozat apoi de Maica Domnului intr-o floare.

Citește și: Mesaje de Dragobete. Declaraţii de dragoste, felicitări de ziua îndrăgostiților şi mesaje de Dragobete haioase pe care le poţi trimite de ziua îndrăgostiţilor la români

La daci, era zeul ce oficia la inceputul primaverii nunta tuturor animalelor. In mitologia greaca, pasarile erau privite ca mesagere ale zeilor, „pasare” in greceste insemnand „mesaj al cerului”, iar in timp aceasta traditie s-a raspandit si la oameni.

Elit - Gustul Desăvârșit

In lumea satulDragobete 2015ui romanesc, pina la jumatatea secolului 20, el era sarbatorit la 24 si 28 februarie sau la 1 si 25 martie, potrivit cercetatorului Ion Ghinoiu, autorul volumului „Zile si mituri”.

De Dragobete, fetele si baietii se intalnesc pentru ca iubirea lor sa tina tot anul, precum a pasarilor ce se „logodesc” in acesta zi.

Dragobetele este si un zeu al bunei dispozitii de ziua lui facandu-se petreceri (fara indecentele evenimentelor similare din zilele noastre), iar de acolo porneau de multe ori viitoarele casnicii.

Dupa modelul zburatoarelor, fetele si baietii se întâlneau sa sarbatoreasca Dragobetele, pentru a ramine indragostiti pe parcursul intregului an.

Daca vreamea era favorabila, ei se adunau in cete si ieseau la padure haulind si chiuind, pentru a culege primele flori ale primaverii: ghiocelul si brindusa. Din zapada netopita fetele isi faceau rezerve de apa, cu care se spalau la anumite sarbatori din timpul anului.

Citește și: Obiceiuri, tradiţii şi superstiţii de Dragobete, sărbătoarea iubirii la români

Legenda Dragobetelui spune ca acesta s-a numit initial Dragomir, simbolizand zeul iubirii, fiind considerat copilul Babei Dochia.

Desi localnicii sunt de parere ca Dragobetele oficia din ceruri casatoriile intre nevorbitoare, cu timpul legenda a luat o alta intorsatura, Dragobetele semnificand venirea primaverii si trezirea naturii la viata.

Legenda Dragobetelui spune ca toti aceia care au participat la petreceri in aceasta zi erau feriti de boli, fiind foarte sanatosi. Credintele populare sunt de parere ca de Dragobete gospodarii primeau binecuvantarea cereasca a Zeului Iubirii, oferindu-le bunastare si belsug in case si gospodarii.

Legenda Dragobetelui mai spune ca apa de pe fragi avea proprietati magice. Aceasta trebuia stransa si folosita de catre fetele nemaritate, facandu-le mai frumoase ca niciodata, atragand privirile baietilor.

Citește și: Cele mai frumoase mesaje de Dragobete. SMS -uri şi mesaje de dragoste de ziua îndrăgostiţilor la români

De Dragobete fiecare roman serbeaza dragostea, fiind mai atenti unul cu celalalt, daruind persoanei iubite cele mai frumoase cadouri.

Legenda Dragobetelui a fost de-a lungul timpului subiectul unor referate. Elevii întocmeau câte un referat despre mitul care spune că băieții și fetele se întâlnesc în 24 februarie pentru ca iubirea lor sa țină tot anul, precum a păsărilor ce se „logodesc” in acesta zi.

Vezi și mesaje de Dragobete care se transmit de ziua iubirii la români.

Citește și: Mesaje de 1 martie, Mărțisor. Ce sms-uri, felicitări şi urări puteţi trimite cu ocazia venirii primăverii

Citește și: Mesaje de Valentine’s day. Declaraţii, urări, SMS-uri şi mesaje de dragoste pe care le puteţi trimite persoanei iubite

Citește și: MESAJE de 8 martie, ZIUA FEMEII. Un buchet de SMS-uri şi URĂRI parfumate pentru femeile din viaţa voastră

Citește și: MESAJE DE SFÂNTUL VALENTIN. Urări și felicitări de ziua îndrăgostiților


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Bărbat din Alba cu dosar penal în Hunedoara: A fost prins băut, cu permisul reținut și la volanul unei mașini cu numere expirate

Publicat

în

Bărbat din Alba cu dosar penal în Hunedoara: A fost prins băut, cu permisul reținut și la volanul unei mașini cu numere expirate

La data de 19 mai 2022, în jurul orei 03:50, poliţiştii au oprit un autoturism care se deplasa pe strada Sântuhalm, din direcția Deva – Simeria. În urma verificărilor, poliţiştii au stabilit că cel aflat la volan, un bărbat de 32 de ani, din orașul Cugir, județul Alba, avea dreptul de a conduce „cu restricții-reținut”, iar în urma testării, aparatul alcooltest a indicat un rezultat de 0,16 mg/l, alcool pur în aerul expirat (conducătorul auto fiind sancționat contravențional conform O.U.G. 195/2002).

De asemenea, în urma verificărilor efectuate în bazele de date, poliţişti au mai constatat că valabilitatea numerelor provizorii de înmatriculare ale autoturismului era expirată (autoturismul nefiind înmatriculat).

Pentru infracţiunile constatate, poliţiştii au întocmit dosar de cercetare penală.

Elit - Gustul Desăvârșit


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Și-ar fi agresat iubita, pe o stradă din Alba Iulia: Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat din Alba

Publicat

în

Și-ar fi agresat iubita, pe o stradă din Alba Iulia: Ordin de protecție și dosar penal pentru un bărbat din Alba

La data de 18 mai 2022, în jurul orei 19,00, Poliția Municipiului Alba Iulia a fost sesizată cu privire la faptul că o persoană a fost agresată.

Din primele cercetări efectuate de către polițiști, a rezultat faptul că, în timp ce se afla pe o stradă din Alba Iulia, împreună cu concubinul său, o femeie de 52 de ani ar fi fost agresată de către acesta.

Elit - Gustul Desăvârșit

În urma agresiunii, victima a suferit leziuni corporale ușoare.

Polițiștii au aplicat formularul de evaluare al riscului, iar în urma interpretării acestuia a rezultat că se impune emiterea ordinului provizoriu de protecție, bărbatului fiindu-i interzis să se apropie de concubina sa.

Față de bărbat, a fost întocmit și dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de violență în familie


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Cristian Orădan, directorul general Elit: „Păstrăm cu grijă standardele înalte de calitate, pentru a ne consolida poziția de top în industria alimentară”

Publicat

în

Cristian Orădan, directorul general Elit: „Păstrăm cu grijă standardele înalte de calitate, pentru a ne consolida poziția de top în industria alimentară”
Care sunt noutățile în materie de operațiuni în ceea ce privește compania Elit și ce planuri de dezvoltare aveți atât pentru anul acesta cât și pentru următorii?

Prin proiectele derulate ne propunem să ne consolidăm poziția de top în rândul procesatorilor de carne din România, ridicând permanent standardele operaționale și de calitate prin acțiuni care au la bază un program continuu de îmbunătățire.

Derulăm proiecte concrete pentru optimizarea capacităților de producție, de depozitare și de distribuție a produselor noastre. Acordăm o atenție deosebită portofoliului de branduri și produse, în vederea diversificării și optimizării acestuia. Distribuim de la an la an cantități mai importante de carne și preparate din carne și dezvoltăm infrastructura de operare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Investim permanent pentru buna desfășurare a activității noastre, pentru creșterea capacităților de producție, de depozitare și de distribuție a produselor noastre. Pe parcursul anului 2021 am continuat investițiile în modernizarea fabricii și am ajuns în faza a 3-a a proiectului, urmând ca în 2023 să finalizăm integral acest proiect care vizează refacerea integrală a infrastucturii fabricii și a dotărilor acesteia la cele mai înalte standarde de operare, cu fluxuri de producție optimizate.

Pe scurt, ne propunem consolidarea integrată a afacerii la 360°, în relație cu piața și industria cărnii la nivel local, regional, național și internațional, cu clienții și consumatorii produselor noastre, cu furnizorii strategici ai companiei, dar și cu piața muncii, în vederea asigurării de noi locuri de muncă stabile și sigure.

Cum reușiți să asigurați calitatea produselor Elit?

În domeniul nostru de activitate, industria alimentară, principala noastră preocupare este aceea de a oferi consumatorilor produse sigure, de calitate superioară.

Astfel, am implementat la nivelul companiei un sistem de management al calității și siguranței alimentare riguros, care ne permite un control complet asupra materiilor prime utilizate, asupra procesului de producție și asupra produselor finite. Certificarea obținută după standardele HCCP-Codex Alimentarius vine să confirme eforturile echipei în această direcție.

Muncim astăzi ca succesul să dureze în timp. Însă pentru acest lucru trebuie să avem perspectiva pe termen lung și bineînțeles răbdarea de a construi cu grijă și pasiune, mereu atenți și conectați la nevoile concrete ale clienților și consumatorilor noștri.

Cum ia naștere un produs nou Elit? Ce rol joacă autenticitatea în realizarea rețetelor produselor Elit?

Echipa noastră de specialiști este într-un proces continuu de creație și inovare la baza căruia stă dorința noastră de a deservi nevoile consumatorilor.

Autenticitatea este ceea ce definește brand-ul Elit. Cel mai recent exemplu de produs autentic este produsul nostru atât de apreciat, „Salam de vară uscat autentic”, care își propune să readucă în atenția consumatorului contemporan un preparat cu un gust autentic de salam de vară.

În practică, pentru a realiza un produs nou nu ne abatem de la principiile solide și sănătoase care ne caracterizează întreaga activitate. Dimpotrivă, parcurgem câteva etape care demarează cu activarea unor mecanisme interne pentru identificarea și inventarierea nevoilor, a preferințelor pentru gusturi noi și a dorințelor clienților și consumatorilor noștri.

Rețetele de succes sunt transpuse în produse competitive, realizate sub înalte standarde de calitate și comercializate sub umbrela brand-urilor noastre: Elit, Plin de Carne, Premia, Promo, Veri. Lansăm, de asemenea, clienților și consumatorii noștri o provocare constantă: aceea de a intra în relație directă cu noile produse pentru a-și exprima părerea. Rezultatul final nu poate fi decât o „calibrare aproape de perfecțiune” între produs și cerințele consumatorilor, pe baza feedback-ului primit.

Cum a evoluat gustul consumatorilor în ultima perioadă/de-a lungul timpului și cum reușiți, la Elit, sa răspundeți acestor evoluții?

Într-o societate în continuă dinamică și gusturile clienților noștri sunt într-o continuă schimbare. Consumatorul Elit detine informația necesară pentru achiziții conștiente și prioritizează alegerea produselor de calitate superioară, evaluând în același timp raportul calitate-preț. Ne poziționăm cu success în rândul producătorilor de brand-uri oneste, care realizează produse cu responsabilitate. Interesul nostru este să anticipăm toate acestea și să venim în piață cu produse de calitate, bine promovate, care să răspundă nevoilor și gusturilor variate ale clienților noștri.

O adevărată provocare este cea legată de a genera inovație în domeniul producției de preparate din carne, care să răspundă sau chiar să anticipeze nevoile pieței. În industria alimentară, inovația este tradusă prin preocuparea continuă pentru oferirea de produse cu rețete bune, păstrând gusturile autentice și în egală măsură, cu prețurile de vânzare stabilite astfel încât să fie accesibile unei plaje largi de consumatori. În acest sens, am investit în cele mai bune tehnologii de producție, ne-am asumat rolul de trendsetter al pieței, colaborăm cu furnizori de încredere, am format o echip de dezvoltare de produs performanță și, nu în ultimul rând, am format și dezvoltat cea mai bună echipă de management.

Considerăm că o analiză a comportamentului și preferințelor clienților la nivel zonal demonstrează, o dată în plus, grija noastră pentru a oferi produse și rețete adaptate pe gusturile consumatorilor, extrem de bine segmentate.

Aceasta abordare strategică este menită să ne diferențieze și să ne confere unicitate, ceea ce face ca relația noastră cu consumatorii finali să devină și mai echilibrată.

În ultima campanie de marketing a companiei Elit, s-a pus mult accentul pe “modul de lucru” și “rețetele” Elit, ca o abordare specială pentru realizarea produsele Elit. Ce vă diferențiază cu adevărat de concurență?

Cred cu tărie că „modul de lucru” și “rețeta” fac diferența și, când spun asta, mă refer atât la mezeluri în particular cât și la business în general.

Prin ce ne diferențiem? Suntem foarte atenți la dezvoltarea business-ului în mod sustenabil prin grija pentru selecția riguroasă a ingredientelor și materiile prime folosite, funcționalitatea proceselor de producție, definite foarte bine în timp, prin sistemul de vânzări bine pus la punct, care acordă o importanță deosebită tuturor clienților, indiferent de dimensiunea afacerii lor.

Tuturor acestor direcții-cheie de control li se adaugă recunoașterea calității produselor și brand-urilor noastre și managementul superior asumat, responsabil, și cu competențe clare în domeniile fiecăruia, care asigură companiei o dezvoltare sustenabilă pe termen lung.

Ați depășit anumite recorduri de la înființarea companiei și până acum?

Până acum, am depășit cu bine perioada pandemică, suntem sănătoși și am realizat obiectivele strategice și operaționale pe care ni le-am propus. Nu-mi place să folosesc termenul „recorduri”, eu le spun „realizări” însă mă mândresc cu câștigarea premiului pentru Produsul anului 2020 cu produsul „Cârnații Grătărel” Plin de Carne.
Mulțumim furnizorilor, clienților și consumatorilor că au stat alături de noi în această perioadă, lucru care ne oferă speranța și puterea necesară de a continua și de a îndeplini tot ceea ce ne propunem în viitor.

Despre Elit

Elit este un brand îndrăzneț, conversațional și amical, susținător al felului de a spune și face lucruri românești, de calitate. În prezent, Elit produce anual peste 30.000 de tone de mezeluri în cadrul celor 4 fabrici proprii din Alba, București și Arad. Sortimentația largă de mezeluri, de la produse fiert-afumate, crud uscate sau specialități, este produsă sub umbrela a 7 brand-uri proprii: Elit, Plin de carne, Premia, Veri, Promo, Pizzaro, Finom. Produsele sunt ambalate în cantități variate, de la gastro la feliate și comercializate preponderent în comerțul tradițional, dar și în rețele naționale de magazine sau în export. Mai multe detalii: https://www.mezeluri.ro/.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare