Interviu cu d-l ing Marin MORARIU, director general al SC Uzina Mecanică Cugir SA
– D-le director general, în urmă cu aproape două luni prin decizie a CN Romarm aţi fost numit în funcţia de director general al SC Uzina Mecanică Cugir. Fiind familiarizat cu problemele uzinei în a cărei conducere v-aţi aflat o bună perioadă de timp, cum caracterizaţi evoluţia societăţii în această perioadă?
– Aşa cum precizaţi, recent, am primit mandatul să conduc în calitate de manager general Uzina Mecanică Cugir. O unitate în care am lucrat ani de-a rândul, iar în ultima perioadă am ocupat postul de director general adjunct. Aşa că nu am fost niciodată străin de problemele cu care se confruntă această unitate. Însă atunci când primeşti misiunea de manager al unei societăţi comerciale de stat, responsabilitatea şi gradul de implicare ating nivelul maxim.
Faptul că beneficiem, pe de o parte de o conjuctură favorabilă, şi de o echipă de specialişti în funcţii cheie, pe de altă parte constituie un punct de plecare la un drum, mai puţin vulnerabil. De aceea, menţinerea sau accentuarea relansării şi consolidării în toate domeniile de activitate ale uzinei, reprezintă unul dintre obiectivele mele de manager.
Se poate vorbi de o evoluţie bună a unităţii, de creşterea lunară a producţiei realizate, de sporirea numărului de angajaţi, condiţii decente de muncă, de o eficientizare permanentă a activităţii derulate pe fiecare domeniu în parte. Astfel, putem aprecia faptul că în luna septembrie, producţia marfă realizată de societate a înregistrat o creştere de 16% faţă de prima lună a anului, iar cifra de afaceri la data de 30 septembrie 2011 a crescut faţă de exerciţiul financiar precedent cu 33%. De la începutul anului şi până în acest moment, s-au angajat 155 persoane, societatea beneficiind la această dată de aportul a circa 1100 salariaţi.
În acest context însă, este necesară păstrarea echilibrului bugetar, creşterea productivităţii muncii şi reducerea costurilor inutile ce îngreunează obţinerea de rezultate pozitive în activitatea de exploatare.
– În ce stadiu se află la această oră relaţiile comerciale ale uzinei atât cu partenerii interni cât şi cu cei externi?
– Buna organizare, îmbunătăţirea relaţiilor cu furnizorii, partenerii interni şi în mod deosebit cei externi, credibilitatea în faţa acestora, reprezintă un alt obiectiv al mandatului meu la Uzina Mecanică Cugir. În momentul de faţă, există la nivelul societăţii contracte în derulare pentru furnizarea de armament şi muniţie de ordinul zecilor de milioane de dolari, producţia fiind asigurată şi pentru jumătatea anului viitor. De asemenea, există o preocupare permanentă pentru identificarea de noi pieţe menite să asigure încheierea de contracte ferme, pe termen lung, care să conducă la crearea de noi locuri de muncă.
– Ce măsuri aveţi în vedere în legătură cu activele încă nevalorificate ale societăţii?
– Legat de acest aspect, sunt de părere că trebuie să avem o viteză de reacţie la tot ce se întâmplă în jurul nostru, şi să fim permanent conectaţi la realitate. Orice activ care nu are destinaţie precisă de utilizare, afectează în final activitatea unei firme în ansamblul ei. În legătură cu valorificarea activelor societăţii, se impune continuarea demersului şi urgentarea lor în vederea vânzării sau închirierii acestora în cel mai scurt timp.
– Ce mesaj aţi dori să le transmiteţi salariaţilor unităţii, respectiv cugirenilor?
– Mesajul este unul de colegialitate şi respect pentru fiecare salariat al UM Cugir. Atâta timp cât fiecare îşi face datoria la locul său de muncă în cel mai eficient mod cu putinţă, consider că rezultatele bune vor crea o viziune optimistă şi curajoasă pentru societate în special, pentru Cugir în general.
Sentimentul lucrului bine realizat şi înfăptuit are, până la urmă, o contribuţie majoră în confortul sufletesc al fiecăruia dintre noi.
– D-le Marin Morariu vă mulţumesc pentru interviu şi vă doresc mult succes în importanta dumneavoastră misiune!
ConstantinPREDESCU
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă pentru începerea proiectului – „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic”
Comunicat de presă Comunicat de presă pentru începerea proiectului Denumirea proiectului: „Producerea de energie electrică din surse regenerabile pentru autoconsum la nivelul Municipiului Blaj prin intermediul unui parc fotovoltaic” Valoarea totală a proiectului: 6.429.513,58 lei cu TVA Valoarea finanțată prin Fondul pentru Modernizare: 5.850.741,92 lei cu TVA Valoarea contribuției proprii: 578.771,66 lei cu TVA Numele […]
Comunicat de presă – Stadiul lucrărilor pentru extinderea și reabilitarea Aducțiunilor SZA Apuseni
Comunicat de presă ContractuI de lucrări AB3 – CL3 – „Extindere si reabilitare aductiuni SZA Apuseni” face parte din proiectul regional „Reabilitarea si extinderea sistemelor de apa si apa uzată în judetul Alba, 2014-2020″, SMIS 319094, cofinantat prin Programul Operational Infrastructură Mare 2014-2020 si Programul Dezvoltare Durabilă 2021-2027. Contractul are o valoare de 73.794.644,04 leí […]
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor
Contribuția ADR Centru la dezvoltarea județului Alba: Fonduri nerambursabile de aproape 3 miliarde de lei au susținut creșterea calității vieții cetățenilor – Interviu cu domnul Simion Crețu, Director general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Centru – – Stimate domnule director general, știm că în această perioadă implementați un foarte important Program pentru dezvoltare regională. Care […]