Guvernul decide înghețarea punctului de amendă: Ce înseamnă pentru șoferi și cum sunt calculate amenzile în România
Guvernul decide înghețarea punctului de amendă: Ce înseamnă pentru șoferi și cum sunt calculate amenzile în România
Astăzi, 28 iunie 2024, în ședința de Guvern, s-a luat decizia de a îngheța punctul de amendă, astfel încât acesta să nu crească odată cu majorarea salariului minim pe economie, programată pentru 1 iulie.
Citește și: Salariul minim creşte de la 3.300 la 3.700 lei lunar: Măsura intră în vigoare la 1 iulie 2024
Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș anunțase că salariul minim brut va crește la 3.700 de lei de la 1 iulie, însă cei de la Ministerul Afacerilor Interne trebuie să colaboreze cu reprezentanții Ministerului Finanțelor pentru a îngheța punctul de amendă. ”Punctul de amendă este în responsabilitatea MAI. Termenul până la care trebuie să vină cu o propunere este data de 1 iulie, dar cum a spus domnul prim-ministru valoarea punctului de amendă nu va fi afectată de creșterea salariului. Noi suntem coiinițiatori ai măsurii și va fi o propunere de act normativ, rândul trecut a fost o Ordonanță de urgență prin care valoarea punctul de amendă a rămas la fel”, a declarat ministrul Boloș, conform Profit.ro.
În prezent, punctul de amendă este de 165 de lei, reprezentând 5% din salariul minim brut. Acesta ar fi urmat să crească la 185 de lei odată cu majorarea salariului minim pe economie. În mediul public au apărut numeroase discuții și îngrijorări, mai ales din partea șoferilor, care se tem că vor trebui să plătească amenzi mai mari în caz de încălcare a legii.
Cum sunt calculate amenzile rutiere în România
Guvernul a adoptat la începutul acestui an o nouă metodă de calcul pentru punctul de amendă, stabilind că acesta reprezintă 5% din salariul minim brut, față de 10% cât era în trecut. În ciuda unor înghețări anterioare, valoarea punctului de amendă nu a reușit să depășească 145 de lei, pentru a evita nemulțumirile electoratului.
De asemenea, de la începutul acestui an, amenzile sunt diferențiate în funcție de clasa de sancțiuni. Clasa I de sancțiuni implică 2-3 puncte amendă, cu o valoare totală între 300 și 495 de lei. Clasa a II-a include 4 sau 5 puncte amendă, cu o valoare între 660 și 825 de lei, în timp ce clasa a III-a presupune 6-8 puncte amendă, evaluată între 990 și 1.320 de lei. Clasa a IV-a variază de la 9 la 20 de puncte amendă, cu amenzile cuprinse între 1.485 și 3.300 de lei, în timp ce clasa a V-a include de la 21 la 100 de puncte amendă, cu sume între 3.465 și 16.500 de lei.
Dacă punctul de amendă ar fi crescut la 185 de lei, șoferii ar fi fost obligați să plătească sume suplimentare semnificative atunci când sunt sancționați. Respectarea regulilor de circulație rămâne cea mai simplă soluție pentru șoferi, fiind de preferat să evite conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor. Totuși, acest lucru pare a fi o provocare, având în vedere statisticile care arată că în România, în fiecare zi, 4 oameni își pierd viața în accidente rutiere din aceste cauze.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Când începe școala în toamna 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel”
Când începe școala în septembrie 2025: Structura anului școlar 2025-2026. Când vor fi vacanțele și ”Școala altfel” Elevii din România se vor întoarce în bănci pe 8 septembrie 2025, conform calendarului publicat de Ministerul Educației. Noul an școlar va fi împărțit în 5 module, alternate cu vacanțe mai scurte, așa cum s-a întâmplat și în […]
HAOS pe piața auto de la suspendarea programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie”
HAOS pe piața auto în urma suspendării programului „Rabla”. „Statul își sabotează propria economie” Haosul creeat de autorităţi, în urma suspendării programului „Rabla”, afectează nu doar companiile din sectorul auto şi consumatorii, ci şi statul român, care riscă pierderi economice însemnate şi ratarea obiectivelor de sustenabilitate, avertizează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un […]
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar”
Sindicaliștii din Educație amenință că școala nu va începe pe data de 8 septembrie: „Vom boicota începerea noului an școlar” În urma întâlnirii cu premierul Ilie Bolojan, sindicaliştii din Educaţie au anunţat, luni, 11 august 2025, că iau în considerare boicotarea începutului de an şcolar 2025-2026. Școala nu va începe pe 8 septembrie din cauza […]