FOTO: Proiect de Parteneriat Strategic Earthworm al Şcolii Gimnaziale nr. 3 Cugir. Erasmus+, Acţiunea Cheie 2, Parteneriate doar între şcoli
În perioada anilor 2017-2019, Școala Gimnazială nr. 3 Cugir implementează Proeictul de Parteneriat Strategic Erasmus+ Earthworm, Acţiunea Cheie 2, proiect în cadrul căruia instituția este partener alături de şcololi din Spania, Lituania şi Islanda-coordonator general
Tema generală a proiectului este sustenabilitatea, iar ca scop al proiectului avem dezvoltarea la cadre didactice a abilităţilor de lucru în ceea ce priveşte sustenabilitatea, astfel încât să fie capabile să îî înveţe la rândul lor pe copii şi indirect pe părinţii şi bunicii acestora despre tot ceea ce înseamnă educaţie sustenabilă. Am ales varianta în care sustenabilitatea este construită pe cei patru piloni, respectiv: societate, cultură, economie şi mediul înconjurător, iar prin toate activităţile ce le vom desfăşura sau care deja s-au desfăşurat, dorim să cunoaştem cât mai bine aplicabilitatea în educaţia timpurie a sustenabilităţii, deoarece aceasta face parte din educaţia viitorului.
Deși educația durabilă este nouă în ECEC-Early Childhood Education and Care, ea are un rol important în recunoașterea capacității copiilor mici de a fi agenți activi ai schimbării.
Vedem acest proiect ca o modalitate prin care participanții care se implică în proiect şi participă active să exploreze și să-și transforme punctele de vedere și percepția asupra educației durabile și asupra managementului de mediu.
Principalele obiective ale acestui proiect sunt următoarele:
– educarea cadrelor didactice cu privire la conceptele majore ale educației durabile și importanța acesteia în impactul vieții copiilor și societății
– importanța includerii și încorporării educației durabile în ECEC (Educația și îngrijirea copiilor de vârstă mică)
– oferirea de oportunități de schimb de idei, diferite activități și practici practice și proiecte legate de educația durabilă
Profesorii vor ține evidența activităților cu copiii (sub formă de jurnale) și o vor împărtăși altor profesori, pentru a realiza atât activitățile proiectului cât și o sustenabilitate a proiectului. Un plus în acest proiect este faptul că în Curriculum islandez acest concept este prezent încă din 2011.
În cadrul proiectului folosim etwinning ca parte integrantă, cu aplicabilitate în activitatea cu preşcolarii, având în paralel deschis un proiect etwinning adiacent, respectiv ,,Earthworm-living together a sustainable life”, proiect în care fondatori sunt România-profesor Nicoletta Huştiuc şi Spania-profesor Eva Aguero Gonzales. Chiar dacă nu toate cadrele didactice participă la proiectul etwinning ne dorim ca până la sfârşitul proiectului toate cadrele care sunt implicate în proiectul Erasmus+ să aibă cont pe etwinning şi să înceapă să lucreze activ. Este totodată şi o modalitate prin care dorim să acordăm o şansă de participare la proiectul nostru, totodată proiect international şi altor cadre didactice care nu pot participa în mod direct. Proiectul etwining adiacent proiectului mare Erasmus+Earthworm a obţinut Certificatul de Calitate pentru activitatea din anul şcolar trecut, iar acum a fost redeschis.
În acest an şcolar cu acest proiect am participat la acţiunea Erasmus Days, organizată în data de 12-13 octombrie, astfel că proiectul a fost cuprins pe harta internatională a acestor activităţi.
Prin ideile şi experienţa acumulate prin intermediul proiectului în ansamblul sau, copiii vor beneficia de educaţie şi învăţare de calitate, iar cadrele didactice vor deveni mai interesate să îşi îmbunătăţească permanent orizonturile culturale, lingvistice, informatice, prin organizarea de activităţi transversale, prin colaborare cu alţi colegi din Europa, vor fi motivaţi să dorească să se perfecţioneze, să participe la dialogul intercultural, să contribuie la îmbogăţirea, protejarea si dezvoltarea valorilor europene, să-şi perfecţioneze tehnicile IT şi nivelul de cunoaştere a limbilor străine.
Printre rezultate, intentionăm să păstram legătura cu partenerii din proiect prin dezvoltarea şi iniţierea de noi proiecte etwinning şi poate alte proiecte de tip KA2.
Despre toate acestea se va discuta în cadrul activităţii C3 din cadrul proiectului, care va avea loc la sfârşitul lunii octombrie, în intervalul 29 octombrie-02 noiembrie, activitate în cadrul căreia prima zi e dedicată unui simpozion international.
Acest simpozion e organizat în interiorul proiectului, deci adresându-se în primul rând cadrelor didactice din Şcoala Gimnazială nr. 3 Cugir, cu accent pe preprimar şi primar. Pentru a oferi posibilitatea şi altor cadre didactice din ţară să participle indirect la acest simpozion a fost create o carte on line cu bune practice din învăţământul românesc legate de sustenabilitate. Astfel, cadre didactice din localitate, din judeţ şi chiar din întreaga ţară au trimis materiale de calitate, cu ajutorul cărora va fi finalizată o carte on line cu ISBN, înregistrată la Biblioteca Naţională a României, ce urmează a fi tradusă în limba engleză pentru partenerii din proiect.
În cadrul acestei cărţi de bune practice despre educaţia sustenabilă din România colegii şi colegele au descris experienţe de învăţare legate de educaţia ecologică, educaţie financiară, tradiţii şi obiceiuri şi alte interesante activităţi desfăşurate cu copiii.
Sperăm că întreaga activitate va fi una de succes, astfel încât la finalul proeictului să se obţină rezultatele scontate.
Proiectul ” Earthworm” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2 – parteneriate strategice, schimb de bune practici, parteneriate doar între școli. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Echipa de Proiect Ka2 Erasmus+ Earthworm
prof. Nicoletta Huștiuc,coordonator proiect pentru România
prof. Flavia Muntean, responsabil comunicare
prof. Laura Teban, responsabil logistică
Școala Gimnazială nr. 3 Cugir
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 3 zile
Metalurgistul Cugir – Avântul Reghin 1-1 (1-0) | „Roș-albaștrii”, remiză cu gust de eșec!
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Absolvenţii promoţiei din 1974, revedere emoţionantă după 50 de ani de la terminarea Liceul Industrial Nr.1 din Blaj
-
Ştirea zileiacum 3 zile
La 2 noiembrie 1784: Izbucnea marea răscoală țărănească din Transilvania condusă de Horea, Cloșca și Crișan, cea mai importantă ridicare la luptă a populației românești din Evul Mediu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Mesaje de Halloween în limba engleză. Texte pentru Sms-uri și urări „înfricoșătoare”
-
Actualitateacum 2 zile
Vouchere sociale 2025-2027. Ce valoare vor avea și cum se acordă
-
Curier Județeanacum 2 zile
FOTO | Șahiștii CSM Unirea Alba Iulia învingători la concursul de șah blitz „Cupa Rotary”, ediția a 8-a