FOTO | 119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir: Din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir
119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir: Din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir
Se împlinesc 119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir, iar din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir.
Calea ferată de pe cursul mijlociu al Mureșului, a fost construită de Societatea Căilor Ferate Locale Șibot – Cugir, societate cu capital privat, între anii 1905 – 1906.
Linia este simplă, avea o lungime de 13 kilometri, fiind una electrificată. Linia a fost folosită decenii întregi pentru industria din orașul de la „poalele Drăganei, și pentru transportul de călători. Linia este racordată în stația Șibot din linia principală Alba Iulia – Arad.
De la înființare și până în 1919, calea ferată a fost exploatată de MAV ( Căile Ferate de Stat Maghiare), conform condițiilor din actul de concesiune.
După Marea Unire de la 1918, linia de cale ferată Șibot – Cugir intră în exploatarea Căilor Ferate Române (CFR), linie particulară.
În 1926, statul român răscumpără toate acțiunile Societății, rămânând în fapt proprietarul unic al căii ferate.
Astăzi, din păcate, linia CFR 206 este închisă circulației, deși în vremurile bune, pe această linie de cale ferată circula cel mai lung tren „Cugireana”.
În anii 80, „Cugireana” transporta zilnic între 7.000 (atâtea abonamente existau pentru acest tren în anii 1986-1989, reiese din registrele CFR) și 10.000 de navetiști, muncitori din Teiuș, Alba Iulia, Blaj, Aiud și Ocna Mureș, toți angajați la Uzina Mecanică din Cugir, unde munceau atunci peste 18.000 de oameni.
Devenise cel mai lung tren din Europa, cu 18 vagoane etajate și necesitatea „fracționării” la intrarea în gară, pentru că dintr-o bucată nu încăpea și atunci, trebuia „rupt” în două.
Pe lângă „Cugireana”, pe linia de cale ferată Șibot- Cugir, mai circulau alte două trenuri de călători: „Clujana” (Cugir – Cluj-Napoca și retur) și „Sibiana” (Sibiu – Cugir retur).
În anul 1980 erau șapte trenuri pe zi între Șibot și Cugir și călătoria dura 20 de minute, iar în 1989 erau 8 trenuri pe sens. În 1998 erau șase trenuri pe sens, iar în 2005, doar patru trenuri și drumul dura 26-28 de minute. În 2010 erau șase trenuri.
În Mersul Trenurilor publicat la final de 2014, linia 206 figura pe traseul Alba Iulia – Șibot – Cugir, 5 trenuri pe sens, 37 km, o oră.
În martie 2015, Regiotrans anunța că se retrage de pe linia 206, iar la final de an 2015 CFR Călători anunța că introduce patru trenuri pe zi.
La 1 martie 2018 CFR a renunțat la cele patru curse între Teiuș și Cugir.
Foto: Primul tren care intra în Gara din Cugir, în anul 1906
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Trafic BLOCAT pe DJ106I: Arbore căzut pe carosabil, la Vingard Traficul rutier este blocat luni noaptea, în jurul orei 22.00, pe DJ106I, după ce un arbore a căzut pe carosabil, la Vingard. Citește și: 21 aprilie 2025 | COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului și grindină. Localitățile vizate […]
ACCIDENT rutier pe DN 1: Două mașini s-au ciocnit în zona Albalact Un accident rutier a avut loc luni seara, în jurul orei 19.50, pe DN 1. Două mașini s-au ciocnit în zona Albalact. Citește și: Motociclist, lovit de fulger la Pianu de Sus: Tânărul de 25 de ani este în stare gravă, inconștient Potrivit […]
21 aprilie 2025 | COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului și grindină. Localitățile vizate
21 aprilie 2025 | COD GALBEN de FURTUNĂ în Alba: Averse torențiale, descărcări electrice, intensificări ale vântului și grindină. Localitățile vizate Meteorologii ANM au emis luni seara o avertizare cod galben de furtună valabil în mai multe localități din județul Alba. Citește și: Cum va fi VREMEA în România în minivacanța de 1 MAI 2025: […]