FOTO | 119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir: Din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir
119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir: Din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir
Se împlinesc 119 ani de la inaugurarea liniei de cale ferată Șibot – Cugir, iar din 1 martie 2018, CFR a renunțat la toate cursele spre Cugir.
Calea ferată de pe cursul mijlociu al Mureșului, a fost construită de Societatea Căilor Ferate Locale Șibot – Cugir, societate cu capital privat, între anii 1905 – 1906.
Linia este simplă, avea o lungime de 13 kilometri, fiind una electrificată. Linia a fost folosită decenii întregi pentru industria din orașul de la „poalele Drăganei, și pentru transportul de călători. Linia este racordată în stația Șibot din linia principală Alba Iulia – Arad.
De la înființare și până în 1919, calea ferată a fost exploatată de MAV ( Căile Ferate de Stat Maghiare), conform condițiilor din actul de concesiune.
După Marea Unire de la 1918, linia de cale ferată Șibot – Cugir intră în exploatarea Căilor Ferate Române (CFR), linie particulară.
În 1926, statul român răscumpără toate acțiunile Societății, rămânând în fapt proprietarul unic al căii ferate.
Astăzi, din păcate, linia CFR 206 este închisă circulației, deși în vremurile bune, pe această linie de cale ferată circula cel mai lung tren „Cugireana”.
În anii 80, „Cugireana” transporta zilnic între 7.000 (atâtea abonamente existau pentru acest tren în anii 1986-1989, reiese din registrele CFR) și 10.000 de navetiști, muncitori din Teiuș, Alba Iulia, Blaj, Aiud și Ocna Mureș, toți angajați la Uzina Mecanică din Cugir, unde munceau atunci peste 18.000 de oameni.
Devenise cel mai lung tren din Europa, cu 18 vagoane etajate și necesitatea „fracționării” la intrarea în gară, pentru că dintr-o bucată nu încăpea și atunci, trebuia „rupt” în două.
Pe lângă „Cugireana”, pe linia de cale ferată Șibot- Cugir, mai circulau alte două trenuri de călători: „Clujana” (Cugir – Cluj-Napoca și retur) și „Sibiana” (Sibiu – Cugir retur).
În anul 1980 erau șapte trenuri pe zi între Șibot și Cugir și călătoria dura 20 de minute, iar în 1989 erau 8 trenuri pe sens. În 1998 erau șase trenuri pe sens, iar în 2005, doar patru trenuri și drumul dura 26-28 de minute. În 2010 erau șase trenuri.
În Mersul Trenurilor publicat la final de 2014, linia 206 figura pe traseul Alba Iulia – Șibot – Cugir, 5 trenuri pe sens, 37 km, o oră.
În martie 2015, Regiotrans anunța că se retrage de pe linia 206, iar la final de an 2015 CFR Călători anunța că introduce patru trenuri pe zi.
La 1 martie 2018 CFR a renunțat la cele patru curse între Teiuș și Cugir.
Foto: Primul tren care intra în Gara din Cugir, în anul 1906
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
Schimbare radicală în sistemul de plată a rovinietei: CNAIR va introduce o platformă automată, compatibilă la nivel european, pentru calculul taxei în funcție de distanța efectivă parcursă
De anul viitor, autoritățile române pregătesc o schimbare radicală în sistemul de plată a rovinietei. Mai exact, CNAIR va introduce o platformă automată pentru calculul taxei în funcție de distanța efectivă parcursă Ministerul Transporturilor a semnat contractul pentru implementarea unui sistem revoluționar de tarifare rutieră, care va schimba fundamental modul în care șoferii plătesc rovinieta […]
FOTO | Trei elevi și o profesoară de la Liceul cu Program Sportiv Sebeș în Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea: Misiunea lor de a proteja mediul va continua acasă
Trei elevi și o profesoară de la Liceul cu Program Sportiv Sebeș în Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea În perioada 10–14 august 2025, stațiunea Cheia, din județul Prahova, a găzduit Tabăra de Leadership pentru Mediu Eco Provocarea, eveniment de încheiere al celei de-a 14-a ediții a concursului național de educație pentru mediu. Cei […]
VIDEO | În Alba Iulia au început lucrările în vederea amenajării parcării din spatele Tribunalului Alba
În Alba Iulia au început lucrările în vederea amenajării parcării din spatele Tribunalului Alba În centrul municipiului Alba Iulia au început lucrările în vederea amenajării parcării din spatele Tribunalului Alba. În acea zonă exista în trecut o sală de sport. Aceasta a fost a fost afectată de un incendiu, ruinele sale fiind ulterior demolate. Noua […]