Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Proiectul de Regulament supus consultării publice de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menționate următoarele:
– introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;
– în cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară;
– în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
– formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor; pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți;
– actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
– introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
– detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Schimbări controversate în Sănătate: Reducere masivă a paturilor de spitalizare, medici plătiți după performanță, CASS pentru toate concediile medicale, printre măsuri
Schimbări controversate în Sănătate: Reducere masivă a paturilor de spitalizare, medici plătiți după performanță, CASS pentru toate concediile medicale, printre măsuri Noul Guvern plănuiește schimbări controversate în sistemul de sănătate, cu reducerea cu peste 20% a paturilor de spitalizare continuă până în 2030 și introducerea plății pe performanță pentru medici. Conform planului de reforme, spitalele […]
Nou val de scumpiri pentru români, de la 1 iulie 2025: Pentru ce vom plăti mai mult și câți bani vom scoate în plus din buzunar?
Nou val de scumpiri pentru români, de la 1 iulie 2025: Pentru ce vom plăti mai mult și câți bani vom scoate în plus din buzunar? Românii se vor confrunta, în câteva zile, cu un nou val de scumpiri. De la 1 iulie 2025 expiră toate plafonările de prețuri. Asta înseamnă că vom plăti mai […]
Apel către angajații din învățământul preuniversitar: În timp ce EI își văd liniștiți de treabă, de sinecurile politice, pe NOI ne obligă să suportăm costurile exceselor lor, diminuându-ne veniturile
Apel către angajații din învățământul preuniversitar: În timp ce EI își văd liniștiți de treabă, de sinecurile politice, pe NOI ne obligă să suportăm costurile exceselor lor, diminuându-ne veniturile Ne aflăm, fără îndoială, într-un moment crucial pentru viitorul învățământului românesc și, implicit, pentru viitorul nostru, al angajaților din învățământ. Ceea ce Guvernul și Ministerul Educației […]