Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Proiectul de Regulament supus consultării publice de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menționate următoarele:
– introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;
– în cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară;
– în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
– formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor; pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți;
– actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
– introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
– detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Fermierii afectați de calamități, termene limită pentru depunerea înștiințărilor, în vederea despăgubirii. Care sunt acestea
Fermierii afectați de calamități, termene limită pentru depunerea înștiințărilor, în vederea despăgubirii. Care sunt acestea Fermierii ale căror culturi au fost compromise de calamități primesc o veste importantă! Un anunț extrem de important pentru fermierii ale căror culturi au fost afectate de calamități vine din partea Direcției pentru Agricultură Județeană (DAJ) Cluj, dar este valabil […]
VIDEO | Rețea de tineri cu vârste între 19 și 22 de ani, traficanți de droguri de mare risc, destructurată de polițiștii BCCO Alba Iulia și procurorii DIICOT. Șase persoane au fost reținute
Rețea de tineri cu vârste între 19 și 22 de ani, traficanți de droguri de mare risc, destructurată de polițiștii BCCO Alba Iulia și procurorii DIICOT. Șase persoane au fost reținute Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Alba Iulia și Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Hunedoara, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a […]
Criteriile pentru certificatele de handicap, revizuite: România are nişte boli care nu ar trebui să fie un motiv de certificat de handicap
Criteriile pentru certificatele de handicap, revizuite: România are nişte boli care nu ar trebui să fie un motiv de certificat de handicap Ministerul Muncii și cel al Sănătății vor revizui criteriile pentru certificatele de handicap, deoarece unele boli din România nu ar trebui să justifice obținerea acestora, a declarat ministrul Petre-Florin Manole. „Sunt din ce […]