Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Facturile întârziate vor putea fi plătite eșalonat: Furnizorii, obligați să soluționeze plângerile înainte de plata facturii
Proiectul de Regulament supus consultării publice de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menționate următoarele:
– introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;
– în cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară;
– în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
– formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor; pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți;
– actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
– introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
– detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.
Sursa: realitatea.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România pe ultimul loc în UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută
România pe în coada clasamentului UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută În România, durata vieții profesionale a ajuns pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Durata este de puțin peste 32 de ani, potrivit datelor Eurostat. Acum 20 de ani, ne situam în fruntea țărilor în care se muncea […]
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, nostalgici după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău…
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, oftează după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău… Aproape 36 de ani au trecut de scânteia care a aprins Revoluția din 1989, când românii au ieșit în stradă și au strigat „Libertate!”, „Jos comunismul! […]
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani În urma unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Poliția Rutieră din România a intensificat controalele pe drumurile naționale prin amplasarea de noi radare. Ca parte a unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Campania „Roadpol-Speed”, derulată între 5 și […]