Rămâi conectat
MA-RA-MU

Ştirea zilei

Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a: Sportul ar putea fi probă, potrivit unui proiect de lege

Ziarul Unirea

Publicat

în

Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a: Sportul ar putea fi probă, potrivit unui proiect de lege

Sportul ar putea ajunge să fie probă la Evaluarea Națională, dar și la Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit unui proiect legislativ depus la Senat de 31 de senatori PSD și de un singur senator PNL, președinta Comisiei pentru Învățământ, Monica Anisie, fost ministru al Educației.

Mai exact, la Evaluarea Națională de la sfârșitul casei a VIII-a se va introduce „o probă practică a deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere prevăzută de programa școlară, susținută în timpul anului școlar”.

La Evaluarea Națională de la clasa a VI-a se introduc „două probe de evaluare a competențelor privind stilul de viață activ” astfel:

  • o probă practică pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere, prevăzută de programa școlară
  • o proba teoretică pentru evaluarea cunoștiințelor de igienă personală, nutriție, fair-play.

Citește și: ADMITERE la colegiile militare 2022: CALENDARUL probelor birourile de RECRUTARE. La Colegiul Militar Mihai Viteazul Alba Iulia, 120 de posturi sunt scoase la CONCURS

Nu în ultimul rând, la evaluările naționale de la clasele a II-a și a IV-a se introduce „o evaluare la nivel național a competențelor privind stilul de viață activ, dobândite în ciclul primar, în concordanță cu programele școlare.”

Inițiatorii citează un studiu european în nota de fundamentare: „Mai mult de 63 la sută dintre români nu practică niciodată niciun tip de activitate sportivă și doar 5 din 100 de persoane merg la o sală de sport, potrivit unui studiu Eurobarometru, al Parlamentului European.”

„În România, doar 35 la suta dintre cei care practică o forma de exerciții fizice o fac în mod conștent pentru sănătate”, mai scrie în nota de fundamentare.

„Privind la nivel de țară, respondenții care au mai multe șanse să stea asezați timp de 2 ore și jumătate pe zi sau mai puîin sunt in Romania (31%), urmați de cei din Portugalia (23%), Cipru și Polonia (ambele cu 22%)”, se arată în studiu.

Inițiatorii mai spun, în motivare, despre orele de sport de la școală, că acestea „contribuie nu numai la buna condiție fizică și sănătatea elevilor, dar, de asemenea, ajută tinerii să facă ți să înțeleagă mai bine actvitatea fizică, cu repercusiuni pozitve pentru întreaga lor viață. Cu atât mai mult, educația fizică din școală determină transferul unor cunoștințe și deprinderi ca spiritul de echipă, fair-play-ul, cultivă respectul, conștientizarea socială și asupra propriului corp, oferă o înțelegere generală a regulilor jocului, noțiuni pe care elevii le pot folosi ulterior mai prompt la alte discipline școlare sau în situații de viață”.

Amintim că articolul 74 din Legea Educației mai prevede, de 10 ani, următoarele probe pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a, dar care nu au fost aplicate niciodată, fiind prorogate:

  • o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe
  • o probă scrisă la o limbă de circulație internațională
  • o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale

Mai jos, modificările legislative prevăzute în proiectul de lege de la Senat:

1. Articolul 74, alineat (2), se modifică și va avea următorul cuprins:

Citește și: CALENDAR BACALAUREAT 2022: Programul probelor pentru sesiunile din VARĂ și din TOAMNĂ

(2) La finalul clasei a II-a, fiecare școală, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea competențelor fundamentale: scris-citit și matematică, competențe privind stilul de viață activ. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. Rezultatele evaluării șu planurile individualizate se comunică părinților elevilorși constituie documente din portofoliul educațional al elevilor.2. Articolul 74, alineat (3), se modifică și va avea următorul cuprins:

(3) La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educației Naționale realizează, prin eșantionare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar:

(3.1) o evaluare la nivel național a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testării internaționale;

(3.2) o evaluare la nivel național a competențelor privind stilul de viață activ, dobândite în ciclul primar, în concordanță cu programele școlare.

3. Articolul 74, alineat (4), se modifică și va avea următorul cuprins:

(4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin:

(4.1) două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă.

(4.2) două probe de evaluare a competențelor privind stilul de viață activ.

a) probă practică pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere, prevăzută de programa școlară

b) proba teoretică pentru evaluarea cunoștiințelor de igienă personală, nutriție, fair-play.

(…)

4. Articolul 74, alineat (5), se modifică și va avea următorul cuprins:

(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:

a) o probă scrisă la limba și literatura română;

b) o probă scrisă la limba maternă;

c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;

d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;

e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului ;

f) o probă practică a deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere prevăzută de programa școlară, susținută în timpul anului școlar;

g) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | Călin Hartzos, șeful Promoției 2024–„Avram Iancu-200” la Colegiului Militar din Alba Iulia, placheta de onoare a școlii, pentru performanțele obținute. Tânărul este student la Academie Forțelor Aeriene a SUA

Bera Larisa

Publicat

în

FOTO | Călin Hartzos, șeful Promoției 2024–„Avram Iancu-200” la Colegiului Militar din Alba Iulia, placheta de onoare a școlii, pentru performanțele obținute. Tânărul este student la Academie Forțelor Aeriene a SUA Călin Hartzos este unul dintre cei mai valoroși absolvenți ai Colegiului Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia. Băiatul, șef al Promoției 2024 – „Avram […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea