Rămâi conectat

Actualitate

După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a

Leon, primul tren construit integral în România după 80 de ani, a fost oficial lansat astăzi de către Grampet Group

Grampet Group, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic, controlat de antreprenorul Gruia Stoica, a lansat trenul Leon într-un eveniment care a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord, unde au participat mai multe oficialităţi, ambasadori şi diplomaţi. În urma evenimentului, trenul a parcurs un traseu simbolic până la Gara Băneasa.

„Reprezintă un nou început pentru industria feroviară românească, astăzi lansăm oficial Leon. Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialişti”, spune Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.

Citește și: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030! Comisar european: „Este o obligație pan-europeană”

Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, cu o tradiţie de peste 155 de ani în producţia şi reparaţia de material rulant.

Automotorul diesel cu trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a. Leon a acumulat peste 30.000 de kilometri în teste şi este certificat CE, putând circula în orice ţară europeană.

Cum arată noul tren

Trenul are fotolii rabatabile, scaune ergonomice, ferestre panoramice şi măsuţe rabatabile. Călătorii au la dispoziţie prize de 230V şi USB, spaţii pentru bagaje voluminoase şi biciclete, precum şi sisteme audio-vizuale de informare.

Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu supraveghere video, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul.

Fabrica de la Paşcani, fondată în 1869, astăzi membră a Grampet Group, este specializată îm fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă.

Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%. Aceasta are 400 de locomotive şi 18.000 de vagoane şi este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria.

Foto: Facebook Mihai Radulescu


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

30 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, înregistrate în România de la începutul lunii iunie 2025: Unul dintre cazuri, în Alba

Ioana Oprean

Publicat

în

30 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, înregistrate în România de la începutul lunii iunie 2025: Unul dintre cazuri, în Alba Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a anunțat că, în perioada 2 iunie – 18 septembrie 2025, au fost înregistrate 30 de cazuri de infecție cu virusul West Nile în România. Dintre […]

Citește mai mult

Actualitate

România, gata de iarnă mai devreme? Ce ne așteaptă în sezonul rece

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

România, gata de iarnă mai devreme? Ce ne așteaptă în sezonul rece Un nou vortex polar care se formează în jurul Arcticii ar putea să ne aducă iarna mai devreme decât ne-am obișnuit. Meteorologii spun că, teoretic, zăpada ar putea să se aștearnă încă din ultima lună de toamnă, însă deocamdată e greu de spus […]

Citește mai mult

Actualitate

Adrian Negrescu: Creșterea taxelor și mai ales inflația riscă să ducă România în recesiune

Ioana Oprean

Publicat

în

Adrian Negrescu: Creșterea taxelor și mai ales inflația riscă să ducă România în recesiune Creșterea taxelor și mai ales inflația riscă să ducă România în recesiune, atrage atenția analistul economic Adrian Negrescu.  „Avem, din păcate, tot mai mulți politicieni care cred că, prin creșterea taxelor, vom rezolva problemele economice ale României și, astfel, vom depăși […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea