După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a
După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a
Leon, primul tren construit integral în România după 80 de ani, a fost oficial lansat astăzi de către Grampet Group
Grampet Group, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic, controlat de antreprenorul Gruia Stoica, a lansat trenul Leon într-un eveniment care a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord, unde au participat mai multe oficialităţi, ambasadori şi diplomaţi. În urma evenimentului, trenul a parcurs un traseu simbolic până la Gara Băneasa.
„Reprezintă un nou început pentru industria feroviară românească, astăzi lansăm oficial Leon. Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialişti”, spune Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.
Citește și: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030! Comisar european: „Este o obligație pan-europeană”
Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, cu o tradiţie de peste 155 de ani în producţia şi reparaţia de material rulant.
Automotorul diesel cu trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a. Leon a acumulat peste 30.000 de kilometri în teste şi este certificat CE, putând circula în orice ţară europeană.
Cum arată noul tren
Trenul are fotolii rabatabile, scaune ergonomice, ferestre panoramice şi măsuţe rabatabile. Călătorii au la dispoziţie prize de 230V şi USB, spaţii pentru bagaje voluminoase şi biciclete, precum şi sisteme audio-vizuale de informare.
Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu supraveghere video, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul.
Fabrica de la Paşcani, fondată în 1869, astăzi membră a Grampet Group, este specializată îm fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă.
Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%. Aceasta are 400 de locomotive şi 18.000 de vagoane şi este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria.
Foto: Facebook Mihai Radulescu
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Rezultate BAC 2025: Notele la Bacalaureat, publicate astăzi pe edu.ro Rezultatele de la Bacalaureat 2025 vor fi publicate astăzi, 20 iunie, de Ministerul Educației pe site-ul Edu.ro, până la ora 12.00. Elevii trebuie să intre pe platformă și să introducă codul primit de la școală pentru căutarea rezultatului obținut la examenele din sesiunea iunie 2025 […]
DIGITALIZARE 2025: Progrese majore pentru România în digitalizarea serviciilor publice, față de media UE
DIGITALIZARE 2025: Progrese majore pentru România în digitalizarea serviciilor publice, față de media UE Digitalizarea serviciilor publice a adus progrese majore pentru România. Creșterile au fost chiar și de 45%, față de media europeană de doar 4,3%. România a înregistrat o creştere de peste 20% în indicatorul DESI (Digital Economy and Society Index) pentru anul […]
Bogdan Glăvan, despre ce este diferit acum față de criza din 2009-2010: Nu poți să rezolvi crize diferite prin aceleași metode, pedepsind exact nevinovații, adică sectorul privat. Bezna minții
Bogdan Glăvan, despre ce este diferit acum față de criza din 2009-2010: Nu poți să rezolvi crize diferite prin aceleași metode, pedepsind exact nevinovații, adică sectorul privat. Bezna minții Profesorul de economie Bogdan Glăvan vorbește într-o postare în mediul online despre diferențele între criza din 2009-2010 și cea de acum, dar și care sunt cauzele […]