După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a
După 80 de ani, intră în circulație primul tren construit integral în România. Leon are trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a
Leon, primul tren construit integral în România după 80 de ani, a fost oficial lansat astăzi de către Grampet Group
Grampet Group, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic, controlat de antreprenorul Gruia Stoica, a lansat trenul Leon într-un eveniment care a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord, unde au participat mai multe oficialităţi, ambasadori şi diplomaţi. În urma evenimentului, trenul a parcurs un traseu simbolic până la Gara Băneasa.
„Reprezintă un nou început pentru industria feroviară românească, astăzi lansăm oficial Leon. Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialişti”, spune Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.
Citește și: Trenurile din România trebuie să circule cu 160 km/h până în 2030! Comisar european: „Este o obligație pan-europeană”
Trenul automotor Leon, primul Diesel Multiple Unit (DMU) construit integral în România după cel de-al Doilea Război Mondial, este proiectat şi realizat de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, cu o tradiţie de peste 155 de ani în producţia şi reparaţia de material rulant.
Automotorul diesel cu trei vagoane are 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a. Leon a acumulat peste 30.000 de kilometri în teste şi este certificat CE, putând circula în orice ţară europeană.
Cum arată noul tren
Trenul are fotolii rabatabile, scaune ergonomice, ferestre panoramice şi măsuţe rabatabile. Călătorii au la dispoziţie prize de 230V şi USB, spaţii pentru bagaje voluminoase şi biciclete, precum şi sisteme audio-vizuale de informare.
Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu supraveghere video, senzori de incendiu şi interfoane pentru comunicarea cu mecanicul.
Fabrica de la Paşcani, fondată în 1869, astăzi membră a Grampet Group, este specializată îm fabricarea, modernizarea şi întreţinerea vehiculelor feroviare de călători şi marfă.
Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%. Aceasta are 400 de locomotive şi 18.000 de vagoane şi este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria.
Foto: Facebook Mihai Radulescu
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Austeritate și la sat: mai puține biblioteci rurale și TVA mai mare pentru cărți și manuale școlare, dupa măsurile din pachetul doi
Austeritate și la sat: mai puține biblioteci rurale și TVA mai mare pentru cărți și manuale școlare, dupa măsurile din pachetul doi Premierul Ilie Bolojan a anunțat, vineri 18 iulie 2025, într-o conferință de presă susținută la Palatul Victoria, un pachet de măsuri care include, printre altele, reducerea posturilor de bibliotecari în mediul rural. Măsura […]
Demnitarii români vor conduce Dacii Duster și nu vor mai avea șoferi de serviciu. Măsură pentru reducerea cheltuielilor
Demnitarii români vor conduce Dacii Duster și nu vor mai avea șoferi de serviciu. Măsură pentru reducerea cheltuielilor Șeful Cancelariei premierului, Mihai Jurca, a declarat vineri, 18 iulie 2025, că, pentru reducerea cheltuieilor, demnitarii se vor deplasa cu Dacii Duster, dar fără șofer. S-a redus numărul de maşini de la 30 la 15, reducând cheltuiala […]
PENSII 2025 | CASS pentru toate pensiile mai mari de 3.000 de lei, de la 1 septembrie. Aceleași condiții se vor aplica tuturor categoriilor
PENSII 2025 | CASS pentru toate pensiile mai mari de 3.000 de lei, de la 1 septembrie. Aceleași condiții se vor aplica tuturor categoriilor Pensionarii din România care vor încasa la pensie mai mult de 3.000 de lei vor fi obligați să plătească CASS, pentru suma care depășește acest prag. Cotribuția de 10% se va […]