Rămâi conectat

Actualitate

Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot

Publicat

în

Dacia, cea mai bine vândută mașină în Franța în 2021. Marca românească a depășit Renault și Peugeot

Dacia a vândut în 2021 aproape 100.000 de mașini noi persoanelor fizice din Franța, depășind pentru prima dată atât Renault, cât și Peugeot, relatează BFM Business.

A fost deja un succes, acum este însă un triumf. Anul acesta, Dacia a vândut francezilor mai multe mașini noi decât orice alt producător. O premieră pentru marca românească, care din septembrie 1999 aparține grupului francez Renault.

Dacia îi seduce pe francezi

Dacia se află într-adevăr în topul vânzărilor către persoane fizice în acest an cu aproape 100.000 de unități vândute (99.698 vehicule până pe 20 decembrie), conform cifrelor furnizate de Autoways care nu se vor modifica prea mult până la 31 decembrie.

Electrica Furnizare Discount

Marca românească a depășit Renault, care însumează 91.246 vânzări, Peugeot, care a vândut 87.524 de unități. De asemenea a vândut aproape de două ori mai multe mașini decât Citroën (51.972 înmatriculări).

Această performanță îi permite producătorului român să preia 14,4% din cota de piață pentru persoane fizice, în primele unsprezece luni ale anului.

Desigur, piața persoanelor fizice reprezintă doar 44% din vânzările de mașini noi în acest an, restul fiind împărțit în principal între achiziționarea de vehicule de către companii și companiile de închiriere pe termen scurt și lung. Dar este o piata cu o puternică simbolistică întrucât reprezintă achizitiile reale ale consumatorilor, modelele aprecia de către șoferi.

O gamă din ce în ce mai completă

Fenomenul Dacia nu este chiar o surpriză: în 2020 Sandero era deja „mașina preferată a francezilor”, iar marca s-a concentrat mereu pe această piață privată. Dar alte modele permit acum mărcii să se impună: SUV-ul Duster rămâne în top 10 al celor mai bune vânzări ale anului, rivalizează în volum cu Renault Captur, totuși unul dintre cele mai populare modele ale francezilor. Micul Spring, primul produs 100% electric al mărcii, a avut, de asemenea, un început comercial promițător, cu aproape 9.000 de vânzări în acest an.

Cu modele care rămân cu un pas sub concurență în ceea ce privește tehnologiile oferite la bord, Dacia pare să înfrunte deficitul actual de semiconductori cu mai puțină dificultate. Fără a fi însă cruțat: la fel ca Peugeot 308 care a fost lipsit de contor digital sau Renaultul fără retrovizoare electrice, Duster a fost, la rândul său, livrat fără sistem multimedia în iunie anul trecut.

Deși uneori durează până la 10 luni să-ți primești mașina de la unii producători, termenul este „de trei până la patru luni în funcție de model, ceea ce este regretabil, dar rezonabil” la Dacia, a subliniat recent Denis Le Vot, director general al producătorului auto pentru BFM Business.

Un brand care nu a fost destinat pieței franceze

Clasamentul din 2021 pentru toți clienții este în continuare dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se mulțumește cu locul patru. O revoluție grozavă totuși, mai ales când știm, scrie BMF, că brandul românesc, fondat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu a fost inițial destinat să fie comercializat… în Franța. În ciuda reticenței și îndoielilor inițiale cu privire la capacitatea Daciei de a seduce piața franceză, Loganul a fost lansat în sfârșit în 2005.

Iar micul brand „low-cost” a continuat să se dezvolte de atunci în Franța, dar și în general în Europa: Sandero s-a impus astfel drept cea mai vândută mașină pentru persoane fizice de pe Vechiul Continent din 2017. În ianuarie anul trecut, acest nou Sandero a fost în topul celor mai bine vândute modele din Franța pe toate canalele de vânzare, înainte de a termina, de asemenea, numărul unu în Europa în iulie, peste Volkswagen Golf.

Lider istoric pe această piață privată, Renault fusese deja depășit de Peugeot în 2018. Aceasta a rămas lider în 2019, ultimul an „normal” înainte de pandemie, cu puțin peste 154.000 de vânzări, înaintea Renault (149.000), Citroën ( 114.000) și Dacia (108.000). Un titlu păstrat de Peugeot în 2020.

Pentru a continua pe drumul spre succes, Dacia trebuie să lanseze un nou SUV cu 7 locuri, Jogger, la începutul lui 2022.

Sursa: hotnews.ro

Publicitate

Actualitate

Când ar putea adopta România moneda euro: Ce spune ministrul Finanţelor

Publicat

în

Când ar putea adopta România moneda euro: Ce spune ministrul Finanţelor

Anul 2029 este o ţintă viabilă pentru aderarea la euro, dar cea mai importantă este convergenţa reală despre care foarte puţină lume vorbeşte a spus joi, la digi24, ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. „Mi-aş dori să nu ne mai ascundem în spatele crizelor pentru obiectivele strategice ale României”, a declarat Câciu.

„Mi-aş dori să nu ne mai ascundem în spatele crizelor pentru obiectivele strategice ale României. Am ajuns într-o situaţie ca deficitul de cont curent să fie mai mare decât deficitul public. Nu mai spun de puseul inflaţionist care ne-a scos din orice zona de convergenţă nominală. Eu cred că aici trebuie să avem o discuţie serioasă, instituţional vorbind, cu comitetul care se ocupă de aderarea la Zona Euro şi să ne fixăm un target transpartinic pe care nimeni să nu-l mai încalce. Din punctul meu de vedere, anul 2029 este o ţintă viabilă (pentru aderarea la euro, n.r.). Dincolo de criteriile nominale de convergenţă pe care evident pe termen mediu de timp le putem îndeplini până la urmă, pe elementul de datorie însă suntem în zona fericită faţă de alte state europene care deja nu-l mai îndeplinesc. Cea mai importantă este convergenţa reală despre care foarte puţină lume vorbeşte. Convergenţa reală este cea care îţi dă de fapt puterea de cumpărare, competitivitatea cu care tu vii ca ţară versus alte ţări într-o piaţă unică europeană, cu o monedă unică. Nu mai ai niciun fel de instrument colateral de intervenţie pe zona aceasta de echilibru şi rămâne propria ta valoare. Valoarea noastră trebuie să se ducă sus pentru ca să putem să intrăm. Este o chestiune de logică. Orice strategie de convergenţă reală trebuie să se raporteze la ce va însemna competiţia peste 5, 6, 10 ani”, a explicat Câciu.

La jumătatea lunii decembrie 2021, Florin Georgescu, prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a României (BNR) a declarat, la prezentarea ocazionată de lansarea cărţii „Capitalism şi capitalişti fără capital în România” că toate ţintele de aderare la moneda euro au fost ratate, următorul termen fiind anul 2029.

Electrica Furnizare Discount

Potrivit Raportul de convergenţă pe 2020 publicat de Comisia Europeana (CE), aderarea la zona euro este un proces deschis, care se bazează pe anumite norme. Raportul se bazează pe criteriile de convergenţă, denumite uneori şi „criteriile de la Maastricht”, care sunt prevăzute la articolul 140 alineatul (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE). Printre aceste criterii de convergenţă se numără stabilitatea preţurilor, soliditatea finanţelor publice, stabilitatea cursului de schimb şi convergenţa ratelor dobânzilor pe termen lung. Se analizează, de asemenea, compatibilitatea legislaţiei naţionale cu normele uniunii economice şi monetare.

Concluziile raportului arată că Suedia şi Croaţia îndeplinesc criteriul referitor la stabilitatea preţurilor, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Ungaria, Polonia şi Suedia îndeplinesc criteriul referitor la finanţele publice, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Ungaria, Polonia şi Suedia îndeplinesc criteriul ratelor dobânzilor pe termen lung.

Niciunul dintre statele membre menţionate nu îndeplineşte criteriul privind stabilitatea cursului de schimb, deoarece niciunul nu este membru al mecanismului cursului de schimb (ERM II): este nevoie de cel puţin doi ani de participare la mecanism, fără tensiuni grave, înainte de a adera la zona euro. Astfel, Croaţia şi Suedia îndeplinesc toate criteriile de convergenţă economică, în schimb nu îndeplinesc criteriul privind cursul de schimb din motivul enunţat anterior.

În cazul României, documentul relevă faptul că ţara noastră nu îndeplineşte niciunul dintre cele patru criterii economice necesare pentru adoptarea monedei euro, respectiv: stabilitatea preţurilor, soliditatea finanţelor publice, stabilitatea cursului de schimb şi convergenţa ratelor dobânzilor pe termen lung.

Rapoartele de convergenţă trebuie întocmite o dată la doi ani, independent de aderările posibile la zona euro aflate în curs.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Scrisoarea polițistului care a accident mortal o fetiță de 11 ani, către familia îndurerată: „Sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal”

Publicat

în

Scrisoarea polițistului care a accident mortal o fetiță de 11 ani, către familia îndurerată: „Sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal”

O fetiță de doar 11 ani a murit în urma unui tragic accident produs de către un polițist care se afla în mașina sa de serviciu. Polițistul care a lovit mortal cu mașina de serviciu o fată pe o trecere de pietoni din Capitală le-a scris părinților copilei pentru a le cere iertare. Scrisoarea a fost făcută publică de familia Raisei.

Polițistul care a accidentat-o mortal pe Raisa le-a scris părinților fetei și le-a cerut iertare. Avocatul familiei, Adrian Cuculis, a transmis scrisoarea, cu acordul părinților fetei.

Redăm conținutul exact al scrisorii:

Electrica Furnizare Discount

„Îndurerată familie, nici nu știu cum să încep, durerea pe care v-am pricinuit-o îmi este de neimaginat și știu că orice aș spune în aceste momente în fața dumneavoastră nu mai are importanță, dar totuși vreau să îmi cer iertare, știu că nu o voi primi, dar… Îmi exprim regretul profund față de familia dumneavoastră nevoită să treacă prin acest tragic eveniment. Nu pot să mai fac nimic, aș da orice să pot să întorc timpul, orice! Pot doar în acest momente să mă rog la Dumnezeu să aibă grijă de sufletul fetiței dumneavoastră, sunt convins că o va face și mă rog în același timp să vă dea Dumnezeu putere în aceste momente grele pe care eu vi le-am cauzat. Știu că nu am cum să vă cer acum să mă iertați, nici nu mă aștept la asta acum, doar atât sper ca în viitor să nu mă mai percepeți ca pe un criminal, ci ca pe un om care v-a greșit enorm și care va trăi toată viața cu această grea apăsare. Am greșit, am greșit și nu știu ce pot să mai fac. Îmi trec multe gânduri și oricât de mult aș scrie, tot aici revin, regret enorm cele întâmplate și aș da orice să pot să mă întorc și să îndrept ce am făcut. Mă opresc aici, pentru că indiferent cât și ce aș mai spune nu va îndrepta ce am făcut. Aș dori, dacă se poate, să vă trimit un ajutor pentru înmormântare. Orice pot să ofer, o voi face. Sincere regrete”, a scris polițistul în scrisoarea transmisă familiei Raisei și citată de Mediafax.

Accidentul a avut loc joia trecută, pe trecerea de pietoni din Sectorul 1. Mașina de poliție a accidentat două fete – Raisa și Maria. Raisa a murit, iar Maria a ajuns la spital.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Când va începe Rabla pentru electrocasnice 2022 și Casa Verde Fotovoltaice. Calendarul Programelor Rabla 2022

Publicat

în

Când va începe Rabla pentru electrocasnice 2022 și Casa Verde Fotovoltaice. Calendarul Programelor Rabla 2022

Pentru prima dată, Administrația Fondului pentru Mediu a pregătit un calendar anual de lansare, pe sesiuni, a diverse programe, astfel să poată fi asigurată o transparență maximă și predictibilitate, a declarat ministrul Mediului Tanczos Barna, în cursul zilei de joi.

Citește și: Când începe programul RABLA CLASIC și RABLA PLUS 2022 auto. Care sunt NOUTĂȚILE?

„Pentru ziua de astăzi mai avem un anunţ extrem de important: un calendar al programelor cu finanţare lansate de AFM pentru 2022. Este pentru prima dată când AFM, pentru a asigura transparenţă în ceea ce priveşte deciziile pregătite cât şi predictibilitate pentru beneficiar, a pregătit un calendar anual de lansare pe sesiuni pentru diverse programe, astfel încât atât autorităţile publice locale cât şi persoanele fizice şi persoanele juridice să îşi etapizeze, să îşi pregătească proiectele în funcţie de acest calendar.

Electrica Furnizare Discount

Este minimum minimorum pentru a asigura o transparenţă maximă şi predictibilitate. În caz contrar, atât autorităţile publice locale cât şi companiile, cât şi persoanele fizice se trezesc în ultima zi, în ultimele săptămâni şi nu au timp să pregătească, pe de o parte, proiecte de calitate, pe de altă parte se creează o presiune prea mare pe instituţia AFM şi câteodată această presiune generează şi greşeli inevitabile”, a spus Tanczos.

Citește și: Programul Rabla 2022: Când va debuta și ce sume sunt alocate. Accent pe autoturismele electrice

Astfel, potrivit calendarului pe care îl publicăm mai jos, Rabla pentru electrocasnice se va derula în două etape în acest an: prima la data de 6 mai 2022 cu un buget total de 40 de milioane de lei, iar cea de-a treia la data de 2 decembrie, cu un buget total de 60 de milioane de lei. Ghidul de finanţare va fi publicat la data de 11 februarie.

În ce priveşte programul „Sisteme fotovoltaice”, Ghidul de finanţare va fi publicat la data de 29 aprilie cu un buget total de 300 de milioane de lei, urmat de cinci etape cu alocări egale, de câte 60 de milioane de lei, după cum urmează:

– etapa 1: 28 iulie;

– etapa 2: 25 august;

– etapa 3: 29 septembrie;

– etapa 4: 27 octombrie;

– etapa 5: 24 noiembrie.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare