Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Actualitate

CNADNR: Prejudiciu de 100 de milioane de euro în cazul contractului pentru Transalpina

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024
USR - Alegeri Parlamentare 2024

Narcis Neaga, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, a declarat marți, într-o conferință de presă, că prejudiciul cauzat de nerezilierea la timp a contractului cu firma constructoare ROMSTRADE, care trebuia să modernizeze DN 67 C Transalpina, este de aproximativ 100 de milioane de euro.

Potrivit sursei citate de AGERPRES, constructorul a fost acționat în judecată, Neaga reamintind că lucrările de modernizare au fost realizate fără acord de mediu.

PNL - Alegeri Prezidențiale 2024

Am demarat procedura de reziliere a contractului cu firma care s-a ocupat de Transalpina. Am acționat în judecată constructorul, pentru că doar așa poate fi reziliat contractul. Asta după ce am realizat două expertize foarte importante: o expertiză tehnică și una contabilă. Pentru prima dată spun public treaba aceasta: expertiza contabilă a arătat un prejudiciu de aproximativ 100 de milioane de euro. Este o sumă foarte mare. (…) Reprezintă lucrări care au ajuns într-o stare de degradare extrem de avansată și lucrări plătite și neefectuate. Urmează să defalcăm cât la sută din această cifră înseamnă lucrări plătite și neefectuate și cât înseamnă degradări. Transalpina e o afacere încâlcită. Plus că dacă noi ne apucăm să lucrăm la drum, trebuie să obținem acordul de mediu. Știți că lucrările s-au efectuat fără acord de mediu. Din primăvară, CNADNR va intra pe acest drum și va pune în siguranță drumul„, a afirmat Narcis Neaga.

În context, el a arătat că în cadrul CNADNR vor fi calculate și pierderile suportate de cabanierii din zona tranzitată de Transalpina, Neaga menționând va fi pentru prima dată în cadrul instituției când vor fi făcute astfel de calcule.

Urmează să calculăm și pierderile pe care le-au suportat agenții economici care își desfășoară activitatea în zonă. Această cifră include doar aspectele tehnice ale drumului. Până la sfârșitul anului avem și pierderile suferite de agenții economici. Abia atunci putem vorbi despre o sumă globală. De regulă, în companie s-a calculat până acum impactul asupra drumului, dar noi vrem să schimbăm această abordare, pentru că impactul nu este doar asupra asfaltului sau asupra pietrei. Statul nu a încasat rovinietă, pentru că pe acolo nu au circulat mașini, iar cabanierii nu au putut să își folosească unitățile de cazare, iar asta înseamnă pierderi. Va fi pentru prima dată în companie când se face un asemenea calcul. (…) Așteptăm o decizie a instanței de judecată care să ne permită rezilierea contractului și urmează preluarea drumului„, a mai spus directorul CNADNR.

Contractul de execuție lucrări de „Modernizare DN67C Bengești — Sebeș, km 0+000 — km 148+414” încheiat între CNADNR SA și SC ROMSTRADE SRL a fost suspendat încă din 5 octombrie 2012, în prezent antreprenorul SC ROMSTRADE SRL fiind în insolvență.

Sursa: agerpres.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Salariaţii din administraţia publică cer creșterea numărului de angajați pentru reducerea sarcinilor: Sectorul bugetar nu ar fi supradimensionat Salariaţii din administraţia publică reclamă „campania agresivă şi lipsită de fundament care promovează ideea că sectorul bugetar din România este supradimensionat” şi cer „creşterea numărului de angajaţi, pentru reducerea sarcinilor” Citește și: Taxe, salarii și pensii din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea