Cererea pentru eliberarea permisului de conducere poate fi trimisă şi prin email. Vezi anunţul MAI
Persoanele cărora le expiră permisul de conducere sau care şi-au schimbat numele, şi-au pierdut sau le-a fost furat permisul de conducere pot trimite solicitarea pentru eliberarea lui prin intermediul poştei electronice, potrivit unui proiect de ordin al ministrului de Afacerilor Interne.
„Pentru permisele de conducere emise după data de 01.01.2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi adresată şi prin corespondenţă, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior”, se arată în documentul aflat în dezbatere publică pe site-ul MAI.
În acest caz, odată cu solicitarea trebuie trimise şi documentele scanate în format electronic.
Documente necesare
Cererea pentru eliberarea permisului de conducere sau a duplicatului trebuie însoţită de actul de identitate al titularului, în original şi copie, procura specială şi actul de identitate al persoanei împuternicite, dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere.
La acestea se adaugă şi documentul din care rezultă că persoana care solicită este apt din punct de vedere medical să conducă autovehicule din categoria pentru care solicită eliberarea permisului de conducere. În plus, mai este necesară o declaraţie pe propria răspundere a titularului din care rezultă, după caz, pierderea ori furtul permisului, la care se adaugă două fotografii ale titularului.
Cererea privind eliberarea permisului de conducere sau a duplicatului se depune la orice serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, mai menţionează ordinul MAI.
Până la eliberarea noului permis de conducere sau a duplicatului, solicitantului i se eliberează un document cu valabilitatea de 15 zile, care atestă depunerea actelor.
Permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin corespondenţă, permisul de conducere se ridică de la serviciul public comunitar menţionat de solicitant în cerere.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin poşta electronică, pentru ridicarea permisului de conducere titularul depune la serviciul public comunitar, în original, documentele ale căror copii au fost transmise pe email.
Eliberarea unui permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă, a unui duplicat, sau, după caz, a unui permis de conducere având aceeaşi valabilitate administrativă cu documentul înlocuit, poate fi efectuată şi în cazul reţinerii permisului de conducere anterior pe teritoriul altui stat, dacă nu s-a dispus suspendarea ori anularea dreptului de a conduce.
Sursa: Gandul.info
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum ajunge Sfânta Lumină de la Ierusalim la creștinii din România: Care este traseul urmat
Cum ajunge Sfânta Lumină de la Ierusalim la creștinii din România: Care este traseul urmat Sfânta Lumină va fi adusă de la Ierusalim, sâmbătă, 19 aprilie 2025, de superiorul Aşezămintelor Patriarhiei Române la Locurile Sfinte, părintele arhimandrit Teofil Anăstăsoaie, şi va fi oferită delegaţilor eparhiilor prezenţi la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă”. Ulterior, prin intermediul protopopiatelor, […]
Vremea în prima zi de Paște 2025 în România: Temperaturi mari și șanse reduse de precipitații
Vremea în prima zi de Paște 2025 în România: Temperaturi mari și șanse reduse de precipitații Meteorologii anunţă vreme frumoasă și caldă în prima zi de Paște 2025 în România. Vântul se va potoli, se vor reduce condițiile de precipitații, iar temperaturile vor crește din nou. Citește și: Cum va fi VREMEA de Paște 2025, […]