Ce trebuie să faci înainte să ceri reziliera contractului de tefefonie mobilă, internet sau TV. Recomandări de la ANCOM
Ce trebuie să faci înainte să ceri reziliera contractului de tefefonie mobilă, internet sau TV. Recomandări de la ANCOM
Toți românii care au încheiat contracte de telefonie, de televiziune sau internet trebuie să facă asta înainte de a cere încetarea contractului.
”ANCOM: Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfătuiți să verifice condițiile de încetare din respectivul contract.
Încetarea contractului la cererea utilizatorului
În primul rând, atunci când solicită încetarea contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorul trebuie să țină cont de câteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menționate în contract:
• dacă a expirat perioada contractuală iniţială;
• ce penalități i se aplică dacă solicită încetarea contractului, iar perioada inițială nu a expirat;
• termenul şi modalităţile în care poate depune o cerere de încetare a contractului, precum și termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).
Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută în scris și transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere și va primi un număr de înregistrare. De asemenea, trebuie luat în calcul şi faptul că, de regulă, furnizorii condiţionează procesarea cererii de încetare de returnarea echipamentelor oferite în custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.
Obligațiile furnizorilor
În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii:
• informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali;
• informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului;
• adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;
Formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul;
• informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.
Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informațiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc ușor accesibil, prezentate într-un mod vizibil și bine structurat.
Reclamații
ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagina sa de internet informații legate de încetarea contractelor. Sesizările pot fi trimiseaici.
În cazul în care un furnizor nu dă curs cererii de încetare a contractului, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.”, se arată în comunicatul Agenției.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități
Cărți funciare gratuite pentru români: Peste 9 milioane de imobile deja înregistrate și lucrări în desfășurare în mii de localități Românii pot obține acum gratuit extrase de carte funciară, iar procesul de cadastrare a proprietăților din toată țara merge înainte într-un ritm susținut. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a ajuns deja la […]
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe”
Inflația ar putea depăși 12% până la finalul anului 2025. Adrian Negrescu: „Prețurile sunt ca un elastic, se pot rupe” Rata anuală a inflației de 9,9% în august 2025 a surprins prin nivelul ridicat, susține analistul economic Adrian Negrescu. „Creșterea abruptă a prețurilor a fost determinată în special de majorarea cu 66% a energiei electrice, […]
Ratingul de țară al României, confirmat de Moody’s la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă
Moody’s confirmă ratingul României la „Baa3”: Perspectiva rămâne negativă Agenţia de rating Moody’s a confirmat, vineri, 12 septembrie 2025, calificativul României la „Baa3”, perspectiva rămând negativă. „Decizia de a menţine perspectiva negativă reflectă riscurile semnificative de implementare legate de programul ambiţios de consolidare fiscală al Guvernului”, se precizează într-un raport al Moody’s. Conform sursei citate, […]