Bugetare participativă la Alba Iulia, de la 1 septembrie: Calendarul depunerii proiectelor
Bugetarea participativă este un proces derulat de Municipiul Alba Iulia, care își propune implicarea directă a cetățenilor în procesul de decizie pentru stabilirea modului în care sunt cheltuiți o parte din banii publici în raport cu nevoile locale. Este un proces deschis, transparent și inovativ de a distribui fondurile publice în mod echitabil, acolo unde comunitatea decide prin vot liber.
Prin intermediul platformei, cetățenii municipiului Alba Iulia, care au cel puțin 18 ani împliniți, pot să-și expună online problemele cu care se confruntă, să sugereze soluții de rezolvare a acestora, să propună idei și inițiative proprii pentru o viață mai bună și mai plăcută în zona în care locuiesc sau în alte zone ale orașului, să fie creativi și inovativi și să implice activ comunitatea din care fac parte.
Propunerile de proiecte depuse pe platformă urmează să fie validate de autoritatea locală, iar apoi supuse unui proces de votare. Cele mai votate proiecte vor fi implementate de Municipiul Alba Iulia începând cu anul 2021.
Platforma www.bugetareparticipativa.apulum.ro este disponibilă în format web, adaptată și pentru dispozitive mobile.
”Cel mai bine cunosc Alba Iulia cei care trăiesc, zi de zi, aici: albaiulienii. Lor le este dedicată această inițiativă a Primăriei Alba Iulia și tot ei sunt cei care se vor bucura de rezultatele proiectelor inițiate și depuse aici. Bugetarea participativă nu este doar un exercițiu democratic, este esența democrației aplicate. Iar 2020 sper să fie anul renașterii implicării civice reale, la Alba Iulia. Vă asigur de toată susținerea noastră și vă doresc multe idei inspirate, transformate în proiecte pentru oraș!” a spus Voicu PAUL – Viceprimar cu atribuții de Primar
Calendarul este următorul:
depunere proiecte – 01.09.2020-30.09.2020
analiză și evaluare proiecte – 01.10.2020-31.10.2020
etapa de vot – 01.11.2020-30.11.2020
afișarea proiectelor câștigătoare – 02.12.2020
Bugetul alocat pentru sesiunea I a procesului de bugetare participativă este de 1.000.000 lei, cu TVA inclus. Numărul de proiecte finanțate va depinde de bugetele acestora și de numărul de voturi primite. Pot fi finanțate unul sau mai multe proiecte.
Propunerile de proiecte trebuie încadrate într-unul din următoarele domenii:
a. Amenajare spații publice
b. Oraș digital
c. Spații verzi
d. Educație și cultură
e. Alei, trotuare, zone pietonale
f. Mobilitate, accesibilitate, siguranța circulației
g. Sport, sănătate
h. Turism
i. Social
j. Mediu
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Ştirea zilei
Târgul de Fete de pe Muntele Găina, o nouă ediție, în iulie 2025: În ce zile va avea loc sărbătoarea cu rădăcini în vechime
Târgul de Fete de pe Muntele Găina, o nouă ediție, în iulie 2025: În ce zile va avea loc sărbătoarea cu rădăcini în vechime În miezul verii, acolo unde cerul se lasă mai aproape de oameni, iar brazii veghează de veacuri peste culmi, Târgul de Fete de pe Muntele Găina își va scrie din nou […]
Salinitate peste limita admisă pe 3 râuri din Alba: Se menține interdicția utilizării apei pentru adăparea animalelor și irigații
Salinitate peste limita admisă pe 3 râuri din Alba: Se menține interdicția utilizării apei pentru adăparea animalelor și irigații Salinitatea se menține peste limita admisă pe 3 râuri din Alba, a anunțat Instituția Prefectului – Județul Alba. Citește și: VIDEO | Valori crescute ale conductivității și clorurilor în aval de Praid: Deversări pentru reducerea salinității, […]
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 17 IUNIE 2025: 493 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș
LOCURI de MUNCĂ în județul Alba, la data de 17 IUNIE 2025: 493 posturi sunt disponibile în Alba Iulia, Aiud, Blaj, Câmpeni, Cugir, Ocna Mureș și Sebeș Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă pot viziona ofertele accesând www.anofm.ro, selectați AJOFM Alba, secțiunea Persoane fizice – Locuri de muncă vacante sau se pot prezenta […]