Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada lui Sfantu’ Aşteaptă: Încă o AMÂNARE pentru Autostrada Pitești – Sibiu! A fost reziliat contractul pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte

Ziarul Unirea

Publicat

în

Încă o AMÂNARE pentru Autostrada Pitești – Sibiu! A fost reziliat contractul pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte

Compania Națională de Autostrăzi a reziliat de facto un controversat contract ce datează din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitești-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e crucială pentru legarea Estului țării de Vest. Contractul, ”moșit” de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE și de actori din piața de infrastructură și a fost prelungit deja o dată.

Practic, asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) a furnizat pana acum studiul de fezabilitate pentru doar doua tronsoane din cele cinci ale autostrazii, cele mai simple: tronsonul 1 si 5. Asocierea romano-italiana a depasit cu mult termenul in care trebuia sa furnizeze ceea ce isi asumase prin contract. Ca urmare, CNAIR a refuzat sa acorde o noua amanare.

Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, s-a declarat in urma cu trei zile dezamagit de intarzierile inregistrate de asocierea de firme. „Noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am gasit proiectul blocat la Minister cand am ajuns. Am prelungit cu inca sase luni, pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni. Pana in momentul de fata ne-au adus sectiunile unu si cinci, evident, pe care le-am si lansat pe SEAP, si sectiunea patru, in timp ce doi si trei urmeaza sa le aduca. Daca nu se vor incadra in termenul contractual vom incheia contractul cu ei”, a declarat Cuc, citat de economica.net.

HotNews.ro avertiza inca din decembrie 2015, intr-o analiza dedicata Autostrazii Sibiu-Pitesti, ca acest contract este nerealist.

„Isi mai permite Romania un esec dureros si costisitor in infrastructura precum autostrada crapata Orastie – Sibiu? Exact in aceasta dilema e acum Ministerul Transporturilor in privinta celui mai mare proiect de infrastructura rutiera din istoria recenta, autostrada Pitesti – Sibiu. Consultantul agreat al Bruxelles-ului a constatat ca revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Pitesti – Sibiu e de o calitate indoielnica, e in mare intarziere si risca sa compromita tot proiectul. Solutia care se intrevede e una radicala: rezilierea actualului contract si lansarea unuia nou pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii. E adevarat ca solutia inseamna alt timp pierdut, dar alternativa de a continua cu un proiect problematic este mai riscanta. In joc este viitorul celui mai important proiect de infrastructura pentru Romania si care va costa circa 2 miliarde de euro”, scria la acel moment Victor Cozmei.

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Pitesti a fost lansat in 2014 de catre Dan Sova, cu un termen nerealist de 4 luni pentru sectiunile de capat. Contractul a fost atribuit un an mai tarziu in mandatul lui Ioan Rus si semnat in timpul mandatului lui Iulian Matache la Transporturi. In toata perioada cand a fost relicitat contractul si apoi implementat pana spre finalul anului 2015 la sefia CNADNR a fost Narcis Neaga. In 2016, ministrii Transporturilor din guvernul Ciolos au refuzat sa refaca acest contract, in ciuda avertismentelor din partea societatii civile ca are probleme majore.

Sursa: hotnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Reciclarea deșeurilor textile obligatorie în România. Unde se reciclează și care sunt amenzile pentru cei care nu respectă legea

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Reciclarea deșeurilor textile obligatorie în România. Unde se reciclează și care sunt amenzile pentru cei care nu respectă legea Reciclarea deșeurilor rezultate din materiale textile a devenit obligatorie începând cu anul 2025. Cu toate că există o lege în acest sens, sistemul de reciclare a textilelor nu este încă bine pus la punct. Reciclarea a […]

Citește mai mult

Actualitate

Lista actualizată a medicamentelor uzuale, care dau pozitiv la aparatul Drug Test. Care sunt acestea

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Lista actualizată a medicamentelor uzuale, care dau pozitiv la aparatul Drug Test. Care sunt acestea O serie de medicamente banale, pe care toată lumea le-a luat și le ia pentru tratarea unor afecțiuni, au fost incluse de Ministerul Sănătății pe lista medicamentelor, care pot genera efecte psihoactive ce pot afecta capacitatea de a conduce și […]

Citește mai mult

Actualitate

Condițiile care se impun și numărul de animale ce pot fi crescute într-o gospodărie. Amenzi  usturătoare pentru cei ce nu le respectă

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Condițiile care se impun și numărul de animale ce pot fi crescute într-o gospodărie. Amenzi  usturătoare pentru cei ce nu le respectă Românii care cresc animale în propria gospodărie, trebuie să știe că este o lege care limitează numărul acestora. Există o regulă pentru numărul de păsări sau alte animale pe care gospodarii le pot […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea