Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada lui Sfantu’ Aşteaptă: Încă o AMÂNARE pentru Autostrada Pitești – Sibiu! A fost reziliat contractul pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte

Ioana Oprean

Publicat

în

Încă o AMÂNARE pentru Autostrada Pitești – Sibiu! A fost reziliat contractul pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte

Compania Națională de Autostrăzi a reziliat de facto un controversat contract ce datează din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitești-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e crucială pentru legarea Estului țării de Vest. Contractul, ”moșit” de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE și de actori din piața de infrastructură și a fost prelungit deja o dată.

Practic, asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) a furnizat pana acum studiul de fezabilitate pentru doar doua tronsoane din cele cinci ale autostrazii, cele mai simple: tronsonul 1 si 5. Asocierea romano-italiana a depasit cu mult termenul in care trebuia sa furnizeze ceea ce isi asumase prin contract. Ca urmare, CNAIR a refuzat sa acorde o noua amanare.

Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, s-a declarat in urma cu trei zile dezamagit de intarzierile inregistrate de asocierea de firme. „Noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am gasit proiectul blocat la Minister cand am ajuns. Am prelungit cu inca sase luni, pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni. Pana in momentul de fata ne-au adus sectiunile unu si cinci, evident, pe care le-am si lansat pe SEAP, si sectiunea patru, in timp ce doi si trei urmeaza sa le aduca. Daca nu se vor incadra in termenul contractual vom incheia contractul cu ei”, a declarat Cuc, citat de economica.net.

HotNews.ro avertiza inca din decembrie 2015, intr-o analiza dedicata Autostrazii Sibiu-Pitesti, ca acest contract este nerealist.

„Isi mai permite Romania un esec dureros si costisitor in infrastructura precum autostrada crapata Orastie – Sibiu? Exact in aceasta dilema e acum Ministerul Transporturilor in privinta celui mai mare proiect de infrastructura rutiera din istoria recenta, autostrada Pitesti – Sibiu. Consultantul agreat al Bruxelles-ului a constatat ca revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Pitesti – Sibiu e de o calitate indoielnica, e in mare intarziere si risca sa compromita tot proiectul. Solutia care se intrevede e una radicala: rezilierea actualului contract si lansarea unuia nou pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii. E adevarat ca solutia inseamna alt timp pierdut, dar alternativa de a continua cu un proiect problematic este mai riscanta. In joc este viitorul celui mai important proiect de infrastructura pentru Romania si care va costa circa 2 miliarde de euro”, scria la acel moment Victor Cozmei.

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu – Pitesti a fost lansat in 2014 de catre Dan Sova, cu un termen nerealist de 4 luni pentru sectiunile de capat. Contractul a fost atribuit un an mai tarziu in mandatul lui Ioan Rus si semnat in timpul mandatului lui Iulian Matache la Transporturi. In toata perioada cand a fost relicitat contractul si apoi implementat pana spre finalul anului 2015 la sefia CNADNR a fost Narcis Neaga. In 2016, ministrii Transporturilor din guvernul Ciolos au refuzat sa refaca acest contract, in ciuda avertismentelor din partea societatii civile ca are probleme majore.

Sursa: hotnews.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România, pe marginea prăpastiei! Situația economică actuală, mai proastă decât în 2009. Economist: În 2025, datoria publică a depășit 1.000 miliarde lei

Ioana Oprean

Publicat

în

România, pe marginea prăpastiei! Situația economică actuală, mai proastă decât în 2009. Economist: În 2025, datoria publică a depășit 1.000 miliarde lei România se află pe marginea prăpastiei, situația economică actuală fiind mai proastă decât în 2009, cu o datoria publică care depășește 1.000 miliarde lei în 2025, scrie economistul Radu Georgescu. ”Unii spun că […]

Citește mai mult

Actualitate

Creșterea TVA scoate și mai mulți bani din buzunarele românilor: Internetul, televiziunea și telefonia, mai scumpe de la 1 august 2025

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Creșterea TVA scoate și mai mulți bani din portofelele românilor: Internetul, televiziunea și telefonia, mai scumpe de la 1 august 2025 Creșterea TVA de la 19% la 21%, începând cu 1 august 2025, reglementată prin Legea nr. 141/2025, va aduce scumpiri în lanț. Cumulat cu celelalte scumpiri, românii vor plăti mai mult și pentru serviciile […]

Citește mai mult

Actualitate

Fonduri europene 2025 | Bani pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Bani europeni pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România România ar putea avea o șansă reală de a primi fonduri europene pentru irigații, după ce un amendament propus de Europarlamentarul Dan Motreanu a propus un amendament carea a fost votat într-o comisie a Parlamentului European. Inițiativa vine în contextul problemelor […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea