Autostrada A1 Lugoj-Deva, lotul 3| Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ironie de pe șantier: Îmi cer scuze pentru tupeul de a executa garanţia şi a percepe penalităţi
„Lugoj-Deva, impecabil. Biharia-Borş, impecabil, Râşnov-Cristian, impecabil. Culmea, unde sunt antreprenorii români. Într-adevăr, firmele româneşti sunt mult mai serioase faţă de antreprenorii ăştia cu experienţă vastă care, în loc să închidă contracte în termenul contractual de 24, 36 de luni, îl închid în 5-6 ani”, a spus Cuc.
Tronsonul Biharia-Borş al autostrăzii A3 e construit de o asociere de firme din România şi Slovacia. Valoarea contractului este 28,5 milioane de euro, iar termenul de finalizare e august 2020. Antreprenorul încearcă însă să termine mai repede, în condiţiile în care autostrada M4 din Ungaria va fi inaugurată la începutul anului viitor.
În ce priveşte antreprenorul spaniol care a lucrat la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, al cărui contract a fost reziliat iar lucrările vor fi preluate de CNAIR, ministrul Cuc a spus, ironic, că-şi cere scuze pentru tupeul pe care l-a avut: „Autostrada a crăpat, a fost foarte bine că nu s-a făcut recepţia, dar îmi cer scuze pentru tupeul pe care l-am avut noi în România să le executăm garanţia de bună execuţie de 58 de milioane şi culmea ne-am mai şi permis să le dăm o factură de penalităţi de 73 de milioane”.
Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva a anunţat declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Ulterior, ministrul Cuc a afirmat că va face plângere penală pe numele celor vinovaţi de execuţia proastă a lucrărilor, având în vedere fisurile apărute în asfalt. Asociaţia Pro Infrastructură a afirmat însă că există zeci de fisuri asemănătoare cu cea prezentată ca problemă majoră pe lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva, care de fapt se află într-o zonă pe care nu se va circula până în 2024.
sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economistul Radu Georgescu critică reacția politicienilor după ce Moody’s a menținut ratingul BBB cu perspectivă negativă: „Probabil România are și cei mai fericiți și bucuroși politicieni din Europa”
Economistul Radu Georgescu critică atitudinea politicienilor după ce Moody’s a menținut ratingul BBB cu perspectivă negativă: „Probabil România are și cei mai fericiți și bucuroși politicieni din Europa” Economistul Radu Georgescu a comentat reacțiile politicienilor români după ce agenția de risc Moody’s a păstrat ratingul BBB – cu perspectivă negativă pentru România, confirmând deciziile anterioare […]
Guvernul RENUNȚĂ la finanțarea radarelor fixe: Șoferii vitezomani scapă de sancțiuni pentru o perioadă nedeterminată
Guvernul RENUNȚĂ la finanțarea radarelor fixe: Șoferii vitezomani scapă de sancțiuni pentru o perioadă nedeterminată Autoritățile au decis să amâne pe termen nedefinit proiectul radarelor fixe, ceea ce înseamnă că șoferii care conduc cu viteză vor continua să se simtă în „siguranță”, știind că riscul de a fi prinși este redus. Această decizie riscă să […]
Programul pentru școli, pe hârtie: Aproape 2 milioane de elevi și copii de grădiniță NU primesc lapte, fructe și legume
Programul pentru școli, pe hârtie: Aproape 2 milioane de elevi și copii de grădiniță NU primesc lapte, fructe și legume Peste 1,9 milioane de elevi și copii de grădiniță au început școala fără să primească lapte, fructe sau legume, pentru că hotărârea de guvern care trebuia să reglementeze programul nu a fost încă adoptată. Proiectul […]