Autostrada A1 Lugoj-Deva, lotul 3| Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ironie de pe șantier: Îmi cer scuze pentru tupeul de a executa garanţia şi a percepe penalităţi
„Lugoj-Deva, impecabil. Biharia-Borş, impecabil, Râşnov-Cristian, impecabil. Culmea, unde sunt antreprenorii români. Într-adevăr, firmele româneşti sunt mult mai serioase faţă de antreprenorii ăştia cu experienţă vastă care, în loc să închidă contracte în termenul contractual de 24, 36 de luni, îl închid în 5-6 ani”, a spus Cuc.
Tronsonul Biharia-Borş al autostrăzii A3 e construit de o asociere de firme din România şi Slovacia. Valoarea contractului este 28,5 milioane de euro, iar termenul de finalizare e august 2020. Antreprenorul încearcă însă să termine mai repede, în condiţiile în care autostrada M4 din Ungaria va fi inaugurată la începutul anului viitor.
În ce priveşte antreprenorul spaniol care a lucrat la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, al cărui contract a fost reziliat iar lucrările vor fi preluate de CNAIR, ministrul Cuc a spus, ironic, că-şi cere scuze pentru tupeul pe care l-a avut: „Autostrada a crăpat, a fost foarte bine că nu s-a făcut recepţia, dar îmi cer scuze pentru tupeul pe care l-am avut noi în România să le executăm garanţia de bună execuţie de 58 de milioane şi culmea ne-am mai şi permis să le dăm o factură de penalităţi de 73 de milioane”.
Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva a anunţat declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor.
Ulterior, ministrul Cuc a afirmat că va face plângere penală pe numele celor vinovaţi de execuţia proastă a lucrărilor, având în vedere fisurile apărute în asfalt. Asociaţia Pro Infrastructură a afirmat însă că există zeci de fisuri asemănătoare cu cea prezentată ca problemă majoră pe lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva, care de fapt se află într-o zonă pe care nu se va circula până în 2024.
sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială
Acţiunile Meta, în scădere cu 10% pe fondul îngrijorărilor privind cheltuielile ridicate pentru inteligenţa artificială Acţiunile Meta Platforms au scăzut, joi, 30 octombrie 2025 cu peste 10%, după ce planurile de investiţii masive în inteligenţa artificială au stârnit îndoieli în rândul investitorilor, eclipsând rezultatele financiare peste aşteptări raportate pentru trimestrul al treilea, relatează CNBC, potrivit […]
Economistul Radu Georgescu, despre viitorul pieței muncii: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit”
Radu Georgescu, despre automatizare: „Peste 5 ani vor fi roboți care vor putea să facă joburile de vânzător, șofer, lucrător în depozit” Economistul Radu Gergescu, într-o postare pe rețelele sociale a vorbit despre schimbările din piața muncii și impactul tehnologiei asupra conceptului de salariu minim. Acesta a pornit de la dezbaterea privind creșterea acestuia, subliniind […]
Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir
Administratorul unei firme din Cluj Napoca, achitat după șase ani de procese: A fost acuzat că s-a folosit de acte false pentru a obține lucrările de construcție a două micro-hidrocentrale la Cugir Administratorul unei firme din Cluj Napoca a fost achitat la instanțele din Alba după șase ani de procese. Tudor Simion F. a fost […]