ANAF: Gratuitate şi acces direct la informaţii fiscale personale actualizate prin Spatiul Privat Virtual
A.J.F.P. ALBA informează persoanele fizice din judeţ asupra faptului că Agentia Nationala de Administrare Fiscala a pus la dispozitia persoanelor fizice o platforma on-line, Spatiu Privat Virtual – SPV.
Prin intermediul SPV persoanele fizice pot dispune de o serie de servicii fara a mai fi nevoite sa se prezinte la ghiseele unitatilor fiscale, cum sunt:
– Depunerea declaratiilor fiscale – formular 200, 220, 230;
– Solicitarea si eliberarea adeverintelor de venit electronice care constituie documente originale in forma electronica;
– Solicitarea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala electronice care constituie documente originale in forma electronica;
– Vizualizarea sumelor datorate de persoana fizica in baza declaratiilor si incasarilor inregistrate, respectiv a deciziilor de impunere emise de ANAF. Tot aici se regasesc si conturile de trezorerie unde se pot plati aceste sume si persoana fizica poate tipari Nota de plata catre trezorerie. Plata sumelor datorate se face ; cu ordin de plata, prin virament bancar; in numerar, direct la unitatile teritoriale ale trezoreriei; in numerar, prin mandat postal la oficiile postale;
– Confirmarea incasarii sumelor platite de persoanele fizice dupa inregistrarea in SPV, indiferent de modalitatea in care s-a facut plata, precum si a compensarilor si restituirilor facute de ANAF;
– Primirea deciziilor de impunere emise de ANAF dupa data inregistrarii in SPV a persoanei fizice;
– Verificarea sumelor aferente contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator;
– Registrul si istoricul tuturor cererilor/ solicitarilor/declaratiilor transmise catre ANAF prin SPV, respectiv al tuturor documentelor eliberate de catre acesta prin SPV;
– Alte servicii, care vor fi adaugate treptat in perioada urmatoare.
Inregistrarea in Spatiul Privat Virtual se poate face accesand www.anaf.mfinante.gov.ro , sectiunea “Servicii online” serviciul Inregistrare/inrolare persoane fizice, parcurgand cativa pasi simpli, deasemenea se pot accesa si Instructiunile de inregistrare utilizatori si de utilizare spatiu privat atat in format pdf, cat si in format video.
Aceasta formă de comunicare este extrem de utilă, având avantaje privind economia de timp, gratuitatea şi accesul direct la informaţii fiscale personale actualizate, transmit reprezentan’ii AJF Alba. (BT)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ
Economiștii CFA avertizează un scenariu sumbru pentru România în cazul îndepărtării de UE: Nivelul de trai va scădea semnificativ În cazul în care România s-ar îndepărta de Uniunea Europeană, economia românescă va avea extrem de mult de suferit, iar fără accesul la fondurile europene, nu vom mai putea avea nici pe departe nivelul actual de […]
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România
REGES-ONLINE: Noua procedură de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților din România A fost emis și publicat în Monitorul Oficial un ordin al ministrului Muncii pentru aprobarea Procedurii de acces în vederea completării, transmiterii și interogării datelor în/din Registrul general de evidență a salariaților – REGES-ONLINE […]
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte
MAI: Noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Amendă dacă locuieşti în altă parte Au apărut noi constrângeri pentru persoanele care nu-și declară reședința reală. Până pe 10 iunie 2025 persoanele aflate în chirie sau ,,în gazdă” trebuie să anunțe adresa unde locuiesc efectiv pentru a evita sancțiuniile prevăzute de lege. Legea spune […]