Amenzile vor putea fi plătite din nou direct la polițistul care a constatat abaterea. Proiectul a fost votat de senatori
Amenda contravențională primită va putea fi plătită din nou direct la polițistul care a constatat abaterea, potrivit unui proiect legislativ ce a primit recent votul favorabil al senatorilor.
Astfel, prin acest document se propune, printre altele, schimbarea modului în care se pot plăti amenzile rutiere. Mai exact, dacă măsurile cuprinse de acest document vor ajunge să se aplice, șoferii vor avea din nou posibilitatea de a plăti amenzile primite direct la polițistul care a constatat încălcarea legislației rutiere. Măsura plății amenzilor direct la polițist a fost eliminată din legislația rutieră în anul 2018.
Totuși, nu toate amenzile de circulație se vor putea plăti direct la polițist, ci doar cele de până la 20 de puncte-amendă. Asta înseamnă că, ținând seama de faptul că punctul-amendă are acum valoarea de 145 de lei, s-ar putea plăti amenzi de până la 2.900 de lei. Atunci când va face plata direct la polițist, șoferul va plăti, de fapt, doar jumătate din minimul amenzii primite.
„Pentru amenzile contravenționale în cuantum de până la 20 puncte-amendă, contravenientul poate achita pe loc agentului constatator jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege”, se precizează în proiectul legislativ.
Ținând cont de faptul că amenzile de peste 20 de puncte-amendă se aplică doar firmelor, de acest mod de plată a amenzilor de circulație, respectiv direct la polițistul care constată încălcarea legislației rutiere, vor putea beneficia doar persoanele fizice.
Inițiativa legislativă conține și o prevedere ce va schimba condițiile în care se vor putea amplasa și folosi aparatele radar. Concret, potrivit proiectului, polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică.
Proiectul ce vizează modificarea legislației rutiere nu este deloc nou. De fapt, documentul a fost pus în dezbaterea Senatului cu doi ani în urmă, a trecut de votul Parlamentului în 2018, dar a fost trimis de președintele țării la Curtea Constituțională a României, care l-a declarat parțial neconstituțional, iar recent a fost adoptat din nou de senatori.
Atenție! Proiectul nu se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Camera Deputaților, promulgat de șeful statului și publicat în Monitorul Oficial.
Sursa: avocatnet.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Blocul Național Sindical: Departamentul pentru Situații de Urgență pregătește concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare
Blocul Național Sindical: Departamentul pentru Situații de Urgență pregătește concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare Blocul Național Sindical (BNS) atrage atenția că Ministerul Afacerilor Interne (MAI), prin Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), nu poate iniția reforme în domeniul sănătății și că se pregătesc concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea […]
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar: Ce interdicții are fostul candidat la prezidențiale
Călin Georgescu rămâne sub control judiciar: Ce interdicții are Călin Georgescu rămâne sub control judiciar în dosarul în care este judecat pentru declaraţiile sale în care a promovat idei, concepţii sau doctrine fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, a decis definitiv, joi, 11 septembrie 2025 Tribunalul Bucureşti. Potrivit Agerpres, Tribunalul București a respins ca nefondată o […]
Rabla 2025 | Programul demarează cu etapa validării producătorilor auto: Când începe această procedură
Rabla 2025 | Programul demarează cu etapa validării producătorilor auto În ședința de Guvern din 11 septembrie 2025 a fost adoptată Hotărârea Guvernului privind Lista sumelor alocate categoriilor de proiecte prioritare finanțate din Fondul pentru mediu, inclusiv a bugetului noului Program Rabla Auto 2025. Noul ghid de finanțare al Programului Rabla Auto 2025 a fost […]