Amendă RECORD în România pentru o companie aeriană low-cost: 2 milioane de euro, după numeroase sesizări de la călători
Amendă RECORD în România pentru o companie aeriană low-cost: 2 milioane de euro, după numeroase sesizări de la călători
Compania aeriană low-cost Blue Air a fost amendată de ANPC cu suma record de 2 milioane de euro. Sancțiunea a fost primită în urma numeroaselor sesizări depuse de călători.
Conform ANPC, aceasra este cea mai mare amendă dată vreodată unui operator economic.
„În urma sesizărilor depuse de consumatori și ca urmare a reacțiilor din media Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acțiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA”, transmite ANPC într-un comunicat.
Din aprilie 2021, până în aprilie 2022, Blue Air a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări. Pentru acestea, călătorii au plătit în total 66.585.967,68 lei.
„Mai exact, în perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, precizează ANPC.
De asemenea, în urma verificărilor s-a constatat inexistența cifrei de afaceri declarate a operatorului economic. Prin urmare, nu a putut fi stabilită o amendă în procent, iar comisia specială de la nivelul Autorității a decis aplicarea unei sancțiuni contravenționale cu amendă în valoare de 2 milioane euro (9.882.200 lei).
Prin ordin, ANPC a dispus ca sancțiune complementară restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile.
„Odată cu aplicarea acestei amenzi contravenționale, echipa de control a propus, iar președintele ANPC, prin ordin, a dispus ca sancțiune complementară, măsura de remediere prevăzută la art. 121 alin. (1) lit. a) din legea 363/2007, respectiv ,,… încetarea contractului și restituirea contravalorii serviciilor anulate și a compensațiilor aferente în termen de maximum 10 de zile” cu respectarea opțiunii consumatorilor și cu raportare la toate rezervările anulate și pentru care operatorul economic nu a procedat la restituirea corespunzătoare a sumelor datorate, inclusiv compensații, în urma anulării zborurilor survenite ulterior datei de 30.04.2022”, mai transmite ANPC.
Totodată, Blue Air este obligată să nu mai vândă oferte de zbor pentru care compania nu dispune de dotările, mijloacele și resursele necesare efectuării acestora.
ANPC a transmis o alertă către Comisia Europeană
Având în vedere că abaterile constatate privesc atât consumatori din România, cât și din UE, ANPC, prin Direcția Generală Control Supraveghere Piață și Armonizare Europeană, „a transmis o alertă către Comisia Europeană şi autorităţile omoloage ANPC, din celelate state membre, prin care solicită verificarea, la nivel european a încălcărilor similare de legislație, altele decât cele reclamate la ANPC, ori dacă s-au luat deja măsuri de asigurare a respectării legislației, pe teritoriul UE, împotriva unor astfel de abateri ale companiei Blue Air Aviaton SA”.
În total au fost primite 924 de reclamaţii transfrontaliere.
ANPC recomandă consumatorilor să fie extrem de vigilenți și să evite achiziționarea biletelor de avion de la operatori economici care, în trecut, au anulat foarte multe curse și nu au respectat drepturile consumatorilor. De asemenea, se recomandă consumatorilor să semnaleze situațiile neplăcute, indiferent de compania aeriană.
Călătorii mai trebuie să știe că societățile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene, în cazul anulării zborului, percep comisioane pentru aceste servicii.
„Odată cu notificarea Blue Air, au fost notificate către statele membre, prin rețeaua CPC și Wizz Air și Ryan Air, care de asemenea au avut, în această perioadă, foarte multe anulări sau întârzieri de curse, fără a ține seama de drepturile consumatorilor. Operatorii economici vor rămâne, în continuare, în atenția ANPC, iar îndeplinirea măsurilor dispuse, de restituire a sumelor, precum și de încetare a practicilor comerciale incorecte, vor fi verificate de comisari, după încheierea celor 10 zile, prevăzute de lege”, mai arată ANPC.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
PENSII ÎNGHEȚATE în 2025. Nicio indexare sau majorare nu va mai avea loc dacă ordonanța trenuleț o să fie adoptată!
PENSII ÎNGHEȚATE în 2025. Nicio indexare sau majorare nu va mai avea loc dacă ordonanța trenuleț o să fie adoptată! Veste tristă pentru toți pensionarii din România: Nici o indexare sau majorare a pensiilor în anul 2025 nu va mai avea loc dacă ordonanța trenuleț are să fie adoptată de aleșii neamului. Citește și: Ordonanța […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 57 de minute
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Curier Județeanacum 23 de ore
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Nume care se sărbătoresc de Sfântul Daniel 2024. Viața Sf Daniel și semnificația numelui
-
Curier Județeanacum o zi
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Sfântul Daniel 2024: URARI, FELICITARI și SMS-uri de LA MULȚI ANI pe care le poți trimite celor dragi
-
Actualitateacum 16 ore
De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri