Ce spune o albaiuliancă despre mobilitatea urbană de la Alba Iulia: ”No, ce ziceți, circulăm mai bine ca înainte sau mai rău?!”
Ce spune o albaiuliancă despre mobilitatea urbană de la Alba Iulia: ”No, ce ziceți, circulăm mai bine ca înainte sau mai rău?!”
Proiectele de mobilitate urbană de la Alba Iulia au dat naștere la numeroase controverse în rândul locuitorilor urbei, aceștia reclamând traficul greoi din oraș, înființarea benzii speciale pentru mijloacele de transport în comun și în special reducerea numărului locurilor de parcare.
În spațiul virtual apar tot mai multe postări legate de impactul pe care îl au lucrările de mobilitate asupra vieții de zi cu zi a albaiulienilor, postări care generează zeci, uneori sute de comentarii din partea internauților. Redăm mai jos cum vede o femeie din Alba Iulia modificările aduse de cele mai recente lucrări la infrastructura rutieră a orașului nostru.
Citește și: ȘTIREA TA | Trafic infernal la intrarea în cartierul Ampoi 1 din Alba Iulia: „Evitați imobilitatea urbană, s-a dat drumul la semafoare”
”No, ce ziceți, circulăm mai bine ca înainte sau mai rău?!? Mobilitatea A FOST unul dintre puținele avantaje competitive ale Alba Iuliei. Afacerile mici și mijlocii pe care se bazează economia orașului, conectate organic prin accesibilitate rapidă, supraviețuiau sau chiar prosperau. Pentru că puteai ajunge cu mașina oricând în 10-15 minute, oriunde aveai nevoie în oraș.
NOUL proiect de mobilitate urbana a tăiat efectiv conexiunile existente între noi și orașul nostru, prin desființarea aleatorie a parcărilor, și așa puține, a sensurilor giratorii, a sensurilor de mers, fără a oferi nicio alternativă realistă. Sugrumă și devitalizează activitatea micilor afaceri pe care se bazează mulți albaiulieni în lipsa oportunităților unui oraș mare. Câți dintre noi putem merge să ne facem jobul, să ducem, aducem copiii de la școală, să ne facem cumpărăturile fără mașina proprie? Sau să circulăm toți cu autobuzul, încărcați ca niște măgari ?!?
Era și înainte autobuz, nu l-au inventat acum. Nu era aglomerat, circula repede, eficient. Era o opțiune. Dar nu singura! Acum, prin proiectul ăsta monstru, au creat un trafic de oraș mare, fără a avea beneficiile unui oraș mare ! Alba Iulia nu este un mare centru universitar, să circule zeci de mii de studenți cu autobuzul.
Nu are un mare centru business cu clădiri de birouri cu mii de angajați IT, nu are sedii uriașe de firme, să zici că nu mai încap mașinile pe drum. Și nici parc industrial, cu mii de muncitori navetiști. Suntem tot numa’ noi, ăia dinainte de „mobilizare urbană”.
Deci, pentru cine se prioritizează transportul în comun pe socoteala și nervii noștri?!? De ce ne înghesuim toți pe o singură bandă, pe un singur sens și stăm ca proștii în trafic zeci de minute!?! Că așa vrea primăria să fim și noi în rând cu orașele mari?!?”, a scris albaiulianca pe Facebook.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Incendiu de vegetație în Lopadea Nouă: Detașamentul de pompieri Aiud intervine alături de SVSU Lopadea
Incendiu de vegetație în Lopadea Nouă: Detașamentul de pompieri Aiud intervine alături de SVSU Lopadea Detașamentul de pompieri Aiud intervine pentru stingerea unui incendiu de vegetație, alături de SVSU Lopadea, cu 1 APIC ca forță alocată, reiese din primele informații transmise de ISU Alba. Citește și: Ajutoare de urgență și comunitare pentru persoane. Ce sume […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 23 de ore
26 septembrie – Ziua Limbilor Europei. Se sărbătorește în toate cele 47 de state membre ale Consiliului Europei
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
23 septembrie: Zămislirea Sfântului Ioan Botezătorul, prorocit că va fi mare înaintea Domnului, întrecându-i pe toţii sfinţii cu mărimea darului lui Dumnezeu
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
22 septembrie: Ziua mondială fără maşini
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
25 septembrie – Ziua Internaționala a mediului marin. Ce este și cum poate fi protejat
-
Economieacum 2 zile
Hotel de 4 stele din Alba Iulia angajează personal pentru postul de Recepționer: Cerințe și responsabilități
-
Sănătatea și naturăacum 5 zile
Dovleacul – nu e doar un moft culinar, ci şi un leac uimitor: Cum se alege şi se păstrează. Tratamente
Bogdan
24 septembrie 2024 la 8:02
Mai trebuie sa ne civilizam si noi..
Cat despre trafic in zona cetate se vede o mare diferenta la mobilitate…
Nici copii nu trebuie sa i lasi neaparat in poarta scolii, sau cineva sa parcheze in usa magazinului…
Gherghin Calin
24 septembrie 2024 la 8:02
Eu nu înțeleg ce a vrut să facă acest primar cu mobilitate urbană Eu cred că a făcut o intenționat să ne îngreuneze viața aveam viață prea ușoară Nu Iar referitor la semafoare toată lumea desființează semafoarele noi le înființăm Eu cred că e absurd Ce a făcut
facsimil
24 septembrie 2024 la 12:19
o localitate precum alba iulia NU are nevoie de semafoare.
Stinea
24 septembrie 2024 la 12:31
Da,poate „imobilitate urbana” asa era corect intitulat acest proiect. În rest numai de bine! Are grija domn’primar!!! 🤮
Albu Ioan
24 septembrie 2024 la 13:05
Vorbim și ne lăudăm cu o așa zisă mobilitate urbană. Încă nu au fost pornite pădurile de semafoare, să vedeți atunci ce (i)mobilitate vom avea! Bravo, administrație locală! Încă o ispravă de toată lauda, pe lângă multe altele!
Dumitrescu Bogdan
24 septembrie 2024 la 17:09
Ideea ar fi functionat de minune in orase mari unde ai cu adevarat transport in comun, cu tronsoane de drum pe care se suprapun multe trasee de transport, cu statii in care tot la 2-5 min opreste cate un autobuz. La noi e fara rost. Teoretic s-a dorit ca prin eficientizarea transportului public oamenii sa foloseasca mai mult aceasta varianta si sa renunte la a se deplasa in oras cu masinile proprii. Asta avand ca efect imediat reducerea poluarii.
Șut Vasile
26 septembrie 2024 la 20:19
Sunt bune semafoarele dar sa fie sincronizate dar fără asa zise sensuri giratori la fiecare intersecție adică la100 2⁰0m la minim 1km sens girataru serios dar fără trecere de pietoni la10m de sens iar banda pentru transport public unde sunt mai mult de trei benzi pe sens