Hilar! Transalpina de Apuseni, de la niciun constructor, ar putea ajunge la doi, care să se ”bată cap în cap”, din cauza ”profesioniștilor” din CJ Alba
Transalpina de Apuseni, lotul 1, de la niciun constructor, ar putea ajunge la doi, care să se ”bată cap în cap”, din cauza ”profesioniștilor” din CJ Alba
Drum plin cu hârtoape administrative, Consiliul Județean Alba, chemat în judecată de Napoca Construct pentru rezilierea contractului de construire a Transalpinei de Apuseni
Cel mai mare proiect cu finanțare europeană derulat de Consiliul Județean Alba, modernizarea DJ 107I: Aiud (DN 1) – Aiudul de Sus – Râmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bârlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Mogoș –Valea Albă – Ciuculești – Bucium Izbita – Bucium Coleșeni – Bucium Sat – Bucium Cerbu (DN 74) este în impas.
Citește și: Lucrările pentru Transalpina de Apuseni vor fi RELUATE: Licitație de peste 127 de milioane de lei pentru restul de executat
Zilele trecute a rămas fără constructor și pe lotul 2, după ce, în luna mai 2022, Consiliul Județean Alba a reziliat contractul de executare a lucrărilor de modernizare pentru lotul 1.
Ambele contracte erau între Consiliul Județean Alba, în calitate de beneficiar, și SC Napoca Construct, în calitate de constructor. Așa cum s-a mai scris despre lotul 1, motivul principal al acestei rezilieri este intrarea în faliment a City Insurance, astfel că SC Napoca Construct nu a mai avut posibilitatea de a oferi garanția de bună execuție în cuantum de 10% din valoarea contractului. Consiliul Județean Alba, prin ”profesioniștii” săi, a refuzat și varianta reținerii succesive a sumelor aferente acestei garanții, din valoarea facturilor care urmau să fie înaintate la plată pe parcursul derulării lucrărilor fizice, variantă propusă de SC Napoca Construct.
Citește și: VIDEO| Primele asfaltări pe Transalpina de Apuseni, DJ 107I. Cel mai lung, spectaculos și cea mai mare investiție într-un drum județean
De menționat că au exista mai multe întâlniri între reprezentanții CJ Alba și cei ai Napoca Construct și că urmare a acestora CJ Alba acceptase varianta asigurării garanției de bună execuție prin rețienerea succesivă. A fost redactat actul adițional numărul 14 la contractul existent, dar, surpriză, CJ Alba s-a sucit și a refuzat semnarea actului adițional, alegând calea rezilierii contractului. Așa că, urmare a acestei decizii profesioniste, drumul a rămas fără constructor pe lotul 1 din luna mai, adică perioada cea mai propice lucrărilor de construcții!
Citește și: Lungul drum al transportului judeţean de persoane, prin… Justiţie!
Deși profesioniștii Consiliului Județean Alba sperau să le fie acceptată varianta scurtă a unei noi licitații, nu a fost să fie, așa că, pentru lotul 1 licitația pentru un nou constructor a fost lansată abia în 19 august 2022, la trei luni după rezilierea contractului, cu termen de depunere a ofertelor în data de 22 septembrie 2022. Dacă în urmă cu câteva zile a fost reziliat și contractul pentru lotul 2, înseamnă că va fi nevoie de o nouă licitație pentru căutarea unui constructor și pe acest lot, adică alte trei luni până la lansarea ei, deci prin decembrie 2022. Urmează pe ambele loturi încă o perioadă pentru evaluarea ofertelor, pentru posibile contestații, ceea ce ne duce în primăvară cu reluarea lucrărilor.
Pentru aceste noi licitații s-a procedat și la reevaluarea valorii totale a proiectului, care a crescut substanțial. Proiectul trebuie să fie terminat la 31 decembrie 2023, dar la cum merg lucrurile acum… Dacă nu va fi terminat atunci, toate sumele cheltuite după acea dată revin și ele în cârca bugetului județului Alba.
Citește și: Parlamentul, pe cale să adopte o ”lege cu dedicație” pentru a ”acoperi” ilegalitățile din transportul județean de persoane din Alba
De parcă aceste întârzieri nu ar fi destule cât să te treacă fiori pe șira spinării gândindu-te că sunt șanse destul de mari ca proiectul să nu fie terminat la 31 decembrie 2023, la 15 iunie 2022, imediat după ce CJ Alba a refuzat semnarea actului adițional nr. 14, SC Napoca Construct a solicitat prin instanță „anularea notificării de reziliere a contractului pe de pe lotul 1” și „obligarea CJ Alba la semnarea actului adițional nr.14”, ne-a informat Radu Pogăcean, jurist al SC Napoca Construct SA.
Dosarul, care are ca materie „Litigii cu profesioniștii”, este pe rolul Tribunalului Specializat Cluj Napoca și are primul termen la 28 septembrie 2022, la o săptămână după termenul limită de depunere a ofertelor în licitația lansată de CJ Alba pentru căutarea unui nou constructor pentru lotul 1. Dacă judecătorii decid în favoarea SC Napoca Construct, atunci licitația este degeaba. Dacă se dau termene succesive, iar decizia finală vine după desemnarea unui alt constructor, în cazul în care decizia este favorabilă CJ Alba nu se întâmplă nimic rău, dacă va fi în favoarea SC Napoca Construct, se va ajunge la alte dispute financiare și chiar juridice.
Citește și: Consiliul Județean Alba bagă adânc mâna în buzunarul cetățenilor ca să-și plătească amenzile încasate pentru incompetență: încă 75.000 de lei, pierduți într-un proces cu Arion Trans
Napoca Construct este societate în insolvență, dar a trecut pe profit în prima parte a anului 2022, de aceea este de înțeles că nu vrea să renunțe la contractele cu CJ Alba. Tot ea deține și contractul de modernizare a drumurilor comunale din comuna Râmeț.
Reamintim faptul că urmare a unor a unor ilegalități grosolane a profesioniștilor din CJ Alba, în ce privește licitațiile din transportul județean de persoane, în urma cu câțiva ani, instituția a fost obligată prin mai multe hotărâri judecătorești definitive (4 – dacă ne amintim bine) la plata unor sume enorme cu titlu de despăgubiri și daune, în favoarea transportatorilor prejudiciați prin actele ilicite, anulate de instanță, sume suportate din bugetul CJ Alba, adică din buzunarul nostru, al cetățenilor. Ca o ironie, societatea Napoca e reprezentată în instanță de aceeași casă de avocatură care a câștigat în instanță procesele din transportul județean de persoane.
Cel puțin teoretic, CJ Alba s-ar putea ”trezi” pe Transalpina de Apuseni, lotul 1, de la niciun constructor, cu doi! Unul desemnat în urma noii licitații, iar celălat repus de către instanță, dacă (ipotetic) această admite acțiunea Napoca așa cum a fost formulată!
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
4Ce trebuie să faci cu lumânarea de la slujba de Înviere? În fiecare an, la Paştele ortodox credincioşii se bucură de minunea Luminii Sfinte – un eveniment miraculos ce se petrece în Biserica Sfântului Mormânt din Ierusalim, în timpul slujbei de vecernie ce are loc în Sâmbăta Mare, ziua dinaintea Paştelui. Citeşte şi: Urari de […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
Mesaje de Paste fericit 2024. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 14 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum o zi
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale