Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C: Sălciua de Sus (DN75) – Dealu Caselor – Valea Largă — Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN1), din județul Alba.
Drumul judeţean DJ 750 C traversează localităţile: Sălciua de Sus, Dealu Caselor, Valea Largă, Vale în Jos, Ponor, Râmeţ, Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremţ şi Teiuş. Proiectul analizat propune reabilitarea şi modernizarea tronsoanelor drumului judeţean DJ 750C, pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1). Lucrările de reabilitare şi modernizare se vor realiza o lungime de aproximativ 38 km.
Prin modernizarea tronsoanelor de drum DJ 750C, se urmăreşte creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T de bază prin modernizarea drumului judeţean DJ 750C pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmet – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremt -Teiuş (DN 1).
Prin realizarea lucrărilor se va mări gradul de confort şi siguranţa pietonilor şi vehiculelor care circulă pe drumul judeţean
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport pe o distanţă de 41,26 km din DJ 750C are scopul de a crea un cadru favorabil valorificării potenţialului turistic şi economic al zonei munţilor Apuseni.
Conform temei de proiectare se vor realiza lucrări asupra:
• Sistem rutier în parte carosabilă şi acostamente;
• Dispozitive de scurgere a apelor de suprafaţa (rigole/şanţuri, podeţe);
• Amenajarea acceselor la proprietăţi;
• Amenajarea drumurilor laterale;
• Lucrări conexe pentru siguranţa rutieră
Tronsonul 1 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Sălciua şi UAT Ponor km 0+000 – km 14+095
Tronsonul 2 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Teiuş, UAT Râmeţ şi UAT Stremţ, km 26+500 – km 50+511.
În secţiune transversală drumul reabilitat şi modernizat va avea următoarele caracteristrici:
Tronson 1
– lăţime platformă drum: 6 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Tronson 2
– lăţime platformă drum: 8 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Structură rutieră nouă:
- 4 cm beton asfaltic BA16 o 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4 o geocompozit antifisură
- 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă o 30 cm strat de fundaţie inferior din balast o 10 cm strat de formă din balast
- Decapare sistem rutier existent/ sapatura in corpul drumului
- Acostamentele se vor realiza din balast 30 cm si piatră spartă 30 cm
Structură rutieră pentru ranforsare: – prevede pregătirea suprafeţei asfaltice în funcţie de tipul degradării identificat şi aşternerea următoarelor straturi (de jos în sus):
– beton asfaltic deschis 4 cm beton asfaltic BA16 sau BAPC 16
– beton asfaltic- 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4
Pentru scurgerea apelor pluviale se prevede:
– reprofilarea/pereerea şanţurilor, în funcţie de pantele de scurgere (13.266 m tronson 1+5.777 m tronson 2)
– execuţia de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc
– prevederea de podeţe/accese noi la proprietaţi Dn 400 mm, L = 5 m (108 tronson 1+ 693 tronson 2) şi de rigole carosabile (rigole acostament) la străzile laterale (494 m tronson 1+24.020 m tronson 2)
– execuţia de podeţe tubulare noi Dn 1000 mm (12 tronson I), precum şi înlocuirea podeţelor tubulare/dalate existente (66 tronson 1 + 84 tronson 2)
– execuţia de drenuri longitudinale şi transversale, în locurile unde este necesar
– continuitatea şanţurilor în dreptul intersecţiilor cu drumuri laterale va fi asigurată prin podeţe tubulare Dn 600 mm, L = 5 m (37 tronson 1 + 99 tronson 2).
Poduri
a) Pod peste râul Arieş la km 0+600 (tronson I)
b) Pod peste pârâul Valea Largă la km 1+983 (tronson I)
c) Podeţ peste pârâul Cheia (Valea Bucurului) la km 10+320 (tronson I)
d) Pod peste râul Geoagiu la km 32+270 (tronson II)
e) Pod peste râul Geoagiu la km 40+820 (tronson II)
f) Pod peste râul Geoagiu la km 43+520 (tronson II)
g) Pod peste râul Geoagiu la km 47+470 (tronson II)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre PREOTUL IOAN SABĂU – „CEL MAI IUBIT DINTRE VINERENI” – ,,Abia în închisoare în închisoare mi-am început misiunea preoțească, acolo am învățat să mă rog și tot acolo am simțit dependența de Dumnezeu, pentru […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 10 ore
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 20 de ore
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 4 zile
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare