VIDEO/ Autostrada Sebeș-Turda: ”Nodurile Gordiene” care fac IMPOSIBILĂ deschiderea circulației pe Lotul 1, până la finalul anului 2019
Autostrada Sebeș-Turda: ”Nodurile Gordiene” care fac IMPOSIBILĂ deschiderea circulației pe Lotul 1, până la finalul anului 2019!
Deși ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat în nenumărate rânduri că Lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda va fi finalizat și deschis circulației rutiere până la finalul anului 2019, este evident, așa cum se prezintă acum siutuația în șantier, că acest lucru este improbabil, ca să nu spunem imposibil.
Principala problemă de pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda o reprezintă cele 3 noduri rutiere: Sebeș, Alba Iulia – Sud și Alba Iulia – Nord, adevărate ”Noduri Gordiene” pentru antreprenorul Pizzarotti.
Nodul rutier Sebeș are termen de finalizare la 18 luni de la data obținerii autorizației de construcție, adică din primăvara anului 2018, termen care este clar că nu va putea fi respectat. Progresul la acest nod, adevărată ”autostradă în autostradă”, întrucât include 14,5 km de bretele, este foarte lent, mobilizarea antreprenorului fiind insuficientă.
Practic încă nu au fost făcute forajele la viitorul pod peste râul Sebeș și nici la supratraversarea A1 pe breteaua Alba Iulia – Sebeș – Sibiu. În ultima săptămână s-au ridicat doi stâlpi pentru relocarea rețelei de înaltă tensiune.
Lucrările la nodul rutier Alba Iulia Sud, aflat în apropierea viaductului de peste râul Mureș, s-au împotmolit într-o groapă de gunoi ”fantomă”. Breteaua de acces de la nodul rutier spre șoseaua de centură a orașului Alba Iulia ar trebuit să treacă prin fosta groapă de gunoi a orașului, de dinainte de Revoluție, aflată în acea vreme în administrarea IGO.
Groapa respectivă de gunoi este considerată una dintre problemele lotului 1 și în ultima raportare a CNAIR.
Problema gropii de gunoi ”fantomă” este pasată de la o instituție publică la alta, și niciuna nu-și asumă existența ei, deși în locația respectivă există zeci de tone de gunoi.
Nici la nodul rutier Alba Iulia Nord lucrările nu mai avansează într-un ritm susținut. Aici, una dintre problemele majore o constituie relocarea rețelei de înaltă tensiune din apropierea liniei de cale ferată, pentru a se putea construi viaductul care o supratraversează. Practic, în această zonă (n.n. calea ferată), nu s-a mai lucrat aproape nimic la structuri, de peste o lună.
Potrivit informațiilor noastre, stâlpii de înaltă tensiune din această zonă vor fi relocați în lunile iunie-iulie ale acestui an.
Situația din teren a celor trei noduri rutiere de pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, așa cum se poate observa și din cele trei video-uri, face practic imposibilă finalizarea lucrărilor și deschiderera circulației până la sfârșitul acestui an.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024 ALBA – TURUL I | Prezența la vot la ora 12:00 în județ și 16,28 % la nivel național
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024 ALBA – TURUL I | Prezența la vot la ora 12:00 în județ și 16,28 % la nivel național În județul Alba, 42.529 de votanți și-au exprimat dreptul la vot până la ora 12:00, adică 14,04 %, cu o preponderență în mediul urban. La nivel național, prezența la vot la ora 12:00 […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 3 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918