FOTO/ VIDEO: Autostrada A10 Sebeș-Turda: Deșeurile din groapa de gunoi care blochează lucrările la Lotul 1, vor fi analizate chimic
CNAIR face demersuri să soluționeze problema gropii de gunoi care a fost descoperită pe traseul autostrăzii A10 Sebeș-Turda, pe lotul 1, mai exact în zona viitorului nod rutier Alba Iulia Sud și care blochează lucrările. F
lorin Scarlat, director general adjunct al CNAIR a declarat, joi, la Alba Iulia, că va fi luată o hotărâre după ce deșeurile vor fi analizate din punct de vedere chimic, pentru a se stabili dacă reprezintă un pericol pentru mediu, după care se vor elibera avizele necesare pentru continuarea construcției.
”Știm de această problemă, suntem în curs de semnare a unui contract cu o societate care să facă o analiză chimică a acestor deșeuri. După ce se va face această analiză chimică vom decide împreună cu Agenția de Protecție a Mediuluii dacă acele materiale reprezintă un pericol pentru mediul ambiant, sau dacă pur și simplu sunt niște deșeuri din construcție care pot fi efectiv scoase de acolo și mutate într-o groapă de gunoi. La momentul acesta nu avem acel raport să știm concret dacă acele deșeuri sunt periculoase”, a declarat Florin Scarlat, director general adjunct al CNAIR.
Citește și: Lucrările la autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1, blocate în continuare de o groapă de gunoi ”fantomă”
El a precizat că problema se va rezolva în timp util, astfel încât construcția Lotului 1 să poată fi terminată până la sfârșitul acestui an:
”Ca orizont de timp, n-aș vrea să avansez aici un termen, dar se va rezolva cât se poate de repede, să știți că ne preocupăm de această problemă, având în vedere că la sfârșitul anului autostrada trebuie să fie funcțională. Interes există atât din partea antreprenorului, cât și din partea beneficiarului, să soluționăm cât mai urgent posibil acest inconvenient”, a mai spus Scarlat.
Reamintim că, la începutul acestui an, lucrările la breteaua de acces spre centura Albei Iulia de la nodul Alba Iulia Sud s-au oprit după ce a fost descoperită o groapă de gunoi, care a funcționat înainte de Revoluție și care a fost închisă odată ce a devenit funcțională cea de la Pârâul Iovului. Cum la acea vreme nicio directivă europeană nu ne obliga la o ecologizare temeinică, ea a fost acoperită cu pământ.
Pentru continuarea lucrărilor în acea zonă, constructorul așteaptă o soluție de la CNAIR, fie să să continue lucrările, fie să întreprindă lucrări suplimentare care, automat, înseamnă și bani de decontat în plus.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
ANGAJĂRI la STAT 2024: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 19 MAI 2024. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS
ANGAJĂRI la STAT 2024: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 19 MAI 2024. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 19 MAI 2024 și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitateacum 3 zile
Micii producători, taxați de la 1 iulie 2024 pentru transportul propriilor produse la piață: Noul impozit este impus de ANAF
-
Sportacum 3 zile
Liga 3, etapa a 9-a, se apropie vacanța: jocuri interne pentru Metalurgistul Cugir și Industria Galda, deplasări pentru albaiuliene
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai – Cuviosul Teodor cel Sfințit, un mare sfânt al cărui nume îl poartă foarte mulţi români
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 Mai: Ziua Naţională a Medicului Veterinar
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
16 mai: Ziua Internațională a Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
19 mai 1919: A fost înființată organizația non guvernamentală „Salvați Copiii”