Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Transportatorii cer reducerea perioadei de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale de la peste 30 de zile, la o singură zi

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Perioada de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale trebuie să fie redusă de la peste 30 de zile la o singură zi, în acest mod evitându-se generarea de costuri şi pierderi pentru firmele de transport rutier şi pentru economia României, solicită  reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

„Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Guvernului şi Ministerului Afacerilor Interne (MAI) măsuri urgente pentru reducerea perioadei de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale, de la peste 30 de zile la o zi, întrucât acestea sunt mijloace de producţie, iar imposibilitatea operării acestora generează costuri şi pierderi pentru firmele de transport rutier şi pentru economia României”, precizează transportatorii.

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!

Conform datelor UNTRR, în prezent, transportatorii rutieri români trebuie să aştepte de la câteva zile, în localităţi precum Bucureşti (o zi) sau judeţe ca Suceava (o zi), Mehedinţi (două zile), Neamţ (trei zile) sau Dolj (cinci zile), până la peste 30 de zile în judeţe, precum Bacău (32 de zile), Botoşani (35 de zile), Dâmboviţa (35 de zile), Alba (44 de zile), Sibiu (41 de zile), Braşov (43 de zile), Timiş (30 – 60 de zile), Iaşi (41 de zile), Bistriţa – Năsăud (60 de zile) sau chiar 91 de zile la Vaslui, pentru a putea realiza o programare în vederea depunerii documentelor necesare obţinerii certificatelor de înmatriculare pentru autovehicule.

Transportatorii rutieri consideră că, în această situaţie, nu mai pot fi onorate contractele în desfăşurare, întrucât vehiculele comerciale sunt blocate nejustificat de mult din cauza procedurilor de înmatriculare.

Statisticile Băncii Naţionale a României şi Consiliului de Export al României, citate de UNTRR, relevă că, în 2017, aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier.

De asemenea, anul trecut, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al României, având un aport cu 22% mai mare decât întreaga ramură de servicii telecom şi IT la exportul de servicii al României. Totodată, industria transporturilor rutiere are o contribuţie la Produsul Intern Brut (PIB) al României în creştere în ultimii ani, fiind principala modalitate de transport utilizată pentru exporturile realizate din ţara noastră.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare şi până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.

Sursa Agerpres.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România, printre țările cu cea mai mică speranță de viață din UE. Cine se află sub noi în clasament

Bogdan Ilea

Publicat

în

România, printre țările cu cea mai mică speranță de viață din UE. Cine se află sub noi în clasament România este a 3-a țară cu cea mai mică speranță de viață din UE, doar două țări fiind mai slabe la acest capitol decât noi. La partea opusă a clasamentului se află țări precum Spania sau […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea