Şi rovinietă, şi taxă de autostradă
Guvernul a început procedurile de introducere a unei taxe pentru circula]ia pe autostradă, în paralel cu sistemul existent al rovinietei, fapt care-i revoltă pe şoferi. Argumentul invocat pentru a dubla rovinieta cu taxa de autostradă este acela că sumele alocate de la buget şi din veniturile Companiei de Drumuri Naţionale nu sunt suficiente pentru între]inerea autostrăzilor care vor fi construite cu finan]are UE. Introducerea sistemului de taxare a accesului pe autostrăzi este propusă într-un document discutat şi aprobat în şedinîa de săptămâna trecută a Guvernului.
lPartenerii sociali nu ştiu nimic
~n legătur\ cu acest proiect, pre[edintele Federa]iei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, a declarat căreprezentan]ii c\r\u[ilor nu au fost nici m\car întreba]i dac\ ar fi oportun\ introducerea taxei de autostradă. „Nu au cum să punăaceast\ tax\ peste roviniet\, sunt în vigoare directive [i norme europene care interzic acest lucru”, a precizat Hagiu. El a estimat c\ “numai dac\ ar fi eliminat\ rovinieta” ar putea fi aplicat\ taxa de autostrad\, iar cuantumul acesteia „ar putea fi de trei sau patru euro pe suta de kilometri”, a[a cum propusese în vara acestui an ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu.
România are în prezent 320 de kilometri de autostrad\, iar în perioada urm\toare, prin Programul Opera]ional Sectorial Transport (POS-T), ar urma s\ fie cofinan]a]i din Fondul de coeziune al]i 373 kilometri de autostrad\, respectiv sec]iunile N\dlac-Arad, Arad-Timi[oara, Timi[oara-Lugoj, Lugoj-Deva, Or\[tie-Sibiu, Cernavod\-Constan]a [i varianta de ocolire a municipiului Constan]a.
lO cerin]\ a UE?
„O condi]ie esen]ial\ pentru finan]area proiectelor de autostr\zi din fondurile europene este asigurarea sumelor pentru operarea [i între]inerea acestor autostr\zi. Dar fondurile pentru operarea [i între]inerea autostr\zilor nu pot fi asigurate de la bugetul de stat [i nici din veniturile proprii ale Companiei Na]ionale de Autostr\zi, iar Comisia European\ a condi]ionat aprobarea proiectelor de luarea la nivel politic în România a unui angajament privind asigurarea sustenabilit\]ii construc]iilor de autostr\zi cofinan]ate de UE prin introducerea unui sistem de taxare a accesului la autostr\zi”, au declarat surse ministeriale, citate de Mediafax, relatând pasaje din documentul aprobat de Guvern. (A.V.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
24 aprilie: Începe vernisajul „Materie și Icoană” la Muzeul Municipal „Ioan Raica”. Ateliere de pictare a icoanelor pentru elevi
24 aprilie: Începe vernisajul „Materie și Icoană” la Muzeul Municipal „Ioan Raica”. Ateliere de pictare a icoanelor pentru elevi Din data de 24 aprilie până în 15 mai, sebeșenii dornici vor putea participa la vernisajul „Materie și Icoană”, organizat la Muzeul Municipal „Ioan Raica.” Se vor realiza mai multe ateliere pentru învățarea elevilor vechea tehnică […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Florii 2024: Ce nume de flori sunt sărbătorite în Duminica Floriilor
-
Opinii - Comentariiacum o oră
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Floriile 2024. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2025, 2026. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 8 ore
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Mesaje de Florii 2024. FELICITĂRI și URĂRI în Duminica Floriilor pentru apropiați, rude și cunoștințe
-
Actualitateacum 24 de ore
Sâmbăta lui Lazăr. Obiceiuri și tradiții cu o zi înainte de Florii: Se fac plăcinte cu mere și se dau de pomană