Autostrada Sebeș-Turda a DISPĂRUT de pe varianta finală a MasterPlanului General de Transport! Vezi cum este numită mai nou autostrada ce va traversa o parte din județul Alba
Denumirea A10 – ”Autostrada Sebeș-Turda” nu se mai regăsește în draftul final al MasterPlanului General de Transport prezentat marți, 10 februarie a.c., de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat.
Noua autostradă, la care în unele puncte a demarat deja construcția se va numi ”Autostrada Mureș-Arieș”, așa cum rezultă din documentația prezentată parlamentarilor. (vezi foto)
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat, marți, membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaților și Senat draftul final al MasterPlanului General de Transport (MPGT). După dezbaterea publică a fost propusă construcția unor sectoare de autostradă, care în forma inițială a MPGT erau propuse la nivel de Drum Expres. După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 km autostradă, cu un plus de 645 de km față de versiunea inițială a MPGT. De asemenea, s-au inclus pe lista de intervenții aeroportul București Băneasa, proiectul de autostrada inelul doi (de centură) al Bucureștiului şi legătura rutieră la nivel de drum expres între autostrada A3 și aeroportul Henri Coandă.
Valoarea totală a investițiilor pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii de transport din România propusă prin MPGT depăşeşte 48 de miliarde de euro.
A10 – Autostrada denumită mai nou Mureș-Arieș va face legătura dintre Autostrada A1 și Autostrada A3.
CNADNR a împărțit tronsonul de 70,0 km în patru loturi de 17 kilometri, 24,2 km, 12,4 km şi 16,3 km: Lot 1 – 17,0 km de la intrarea pe autostradă în Sebeș până la Pârâul Iovului (Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA – Pomponio Construcţii SRL; cost: 541.739.137 de lei); Lot 2 – 24,3 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud (Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL; cost: 549.332.493 de lei); Lot 3 – 12,5 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (Constructor: Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA; cost: 420.511.921 de lei); Lot 4 – 16,3 km de la nodul Decea până în Turda (Constructor: Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH; cost: 470.004.894 de lei).
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Întoarsă din Germania, o familie din Alba a dezvoltat o afacere cu afini de cultură la Rădești
Întoarsă din Germania, o familie din Alba a dezvoltat o afacere cu afini de cultură la Rădești După cum se știe, afinul este un arbust îndrăgit pentru fructele sale care se consumă atât în stare proaspătă cât și prelucrată sub formă de suc, sirop, dulceața, vin sau afinată. Acestea sunt bine cunoscute pentru valoarea terapeutică […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2025 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Mesaje de Paste fericit. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum o zi
SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce nu ai voie să faci în săptămâna de după Paști. Tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 16 ore
Obiceiuri în a doua zi de Paște: Tradiția stropitului fetelor de măritat ori a nevestelor este păstrata cu sfințenie în unele localități
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale