AUTOSTRADA SEBEȘ-TURDA: Prin sentinţa definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. rămâne executantul lotului II
Prin sentinţa Curţii de Apel Bucureşti din 22 octombrie 2014, Asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne executantul lotului II al Autostrăzii Sebeş -Turda, pe porţiunea dintre Alba Iulia şi Aiud.
În şedinţa sa din 22 octombrie 2014, Curtea de Apel Bucureşti a respins ca neîntemeiată plângerea formulată de ASOCIEREA RCM Construzioni SRL-, Imob Lux Construct SRL, SC Consinit SRL, Societatea de Construcţii Napoca SA, Impresa Ferrara SNC DI Angela & Rossella Ferrara, SC Tdancor ROM Construct SRL, Shelter Construct SRL, Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA, Schiavo & CSPA, Eurocerad International SRL împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA şi a firmei câştigătoare pe lotul II al Autostrăzii Sebeş – Turda, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.
Practic, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne câştigător pe lotul II al autostrăzii, hotărârea CA Bucureşti putând fi atacată numai pe o cale extraordinară de atac, cum ar fi de exemplu contestaţia în anulare. Opinia separată a unui judecător, care însă nu influenţează decizia finală, a fost aceea de obligare a autorităţii contractante la continuarea procedurii prin reanalizarea ofertelor.
AKTOR SA este prezent puternic în zonă, având deja în execuţie un contract de reabilitare a căii ferate, parte a Coridorului IV paneuropean pentru trenurile de mare viteză, pe tronsonul Micăsasa – Coşlariu, o lucrare de 170 de milioane de lei cu TVA, bani din Fondul de coeziune.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a stabilit încă de la începutul lunii septembrie câştigătorii pentru lucrările de pe loturile I şi II ale autostrăzii Sebeş – Turda. Lucrările au fost însă mult întârziate de contestaţiile constructorilor nemulţumiţi.
Contestaţiile au fost depuse de de firma Salini Impregilo SpA, ca lider al asocierii Salini Impregilo SpA – Impregilo SpA – pentru lotul 1, şi de RCM Construzioni SRL ca lider al asocierii RCM Construzioni SRL – SC Imob Lux Construct Srl – SC Consinit SRL – Societatea de Construcţii Napoca SA – Impresa Ferrara SNC Di Angela & Rosella Ferrara – SC T Dancor Rom Construct SRL – SC Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA – Schiavo & C SpA – SC Eurocerad International SRL, pentru lotul 2. Contestaţiile, deciziile de instanţă, reevaluările la CNSC au prelungit deja cu câteva luni semnarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş – Turda.
CNSC a menţinut deciziile anterioare prin care construcţia lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda, 17 km de la intersecţia cu Autostrada Orăştie Sibiu până la Pârâul Iovului (dincolo de Alba Iulia), a fost încredinţată către SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio Construcţii SRL.
Construcţia lotului 2, 24,3 km, de la Pârâul Iovului la intrarea în Aiud este încredinţată acum definitiv Asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.
Încă din aprilie 2014, CNADNR a semnat contractele pentru construcţia loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda, cu firmele care se vor ocupa de lucrări. Cele două contracte, în valoare totală de aproape 200 de milioane de euro, au fost semnate la aproape patru luni de la anunţarea iniţială a câştigătorilor licitaţiei. Cele două loturi trebuie finalizate în 22 de luni, mai exact până în februarie 2016. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei, fără TVA. Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei, fără TVA.
Pentru construcţia autostrăzii Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi împărţită în patru loturi, finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (85%) şi de la bugetul de stat. Lotul 1 are 17 km, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, iar lotul 2 se întinde pe 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Pe loturile 3 şi 4 au fost demarate lucrările cu amenajări de şantier şi activităţi de descărcare arheologică. (N.I.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi”
Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi” Cristian Păun, profesor universitar în cadrul Academiei de Studii Economice București, originar din județul Alba, revine în atenția publicului cu un nou avertisment, de această dată cu privire la reforma sistemului monetar actual […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 5 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii