AUTOSTRADA SEBEȘ-TURDA: Prin sentinţa definitivă a Curţii de Apel Bucureşti, asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. rămâne executantul lotului II
Prin sentinţa Curţii de Apel Bucureşti din 22 octombrie 2014, Asocierea AKTOR S.A. – EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne executantul lotului II al Autostrăzii Sebeş -Turda, pe porţiunea dintre Alba Iulia şi Aiud.
În şedinţa sa din 22 octombrie 2014, Curtea de Apel Bucureşti a respins ca neîntemeiată plângerea formulată de ASOCIEREA RCM Construzioni SRL-, Imob Lux Construct SRL, SC Consinit SRL, Societatea de Construcţii Napoca SA, Impresa Ferrara SNC DI Angela & Rossella Ferrara, SC Tdancor ROM Construct SRL, Shelter Construct SRL, Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA, Schiavo & CSPA, Eurocerad International SRL împotriva Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri din România SA şi a firmei câştigătoare pe lotul II al Autostrăzii Sebeş – Turda, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.
Practic, Asocierea AKTOR S.A.- EUROCONSTRUCT TRADING 98 S.R.L rămâne câştigător pe lotul II al autostrăzii, hotărârea CA Bucureşti putând fi atacată numai pe o cale extraordinară de atac, cum ar fi de exemplu contestaţia în anulare. Opinia separată a unui judecător, care însă nu influenţează decizia finală, a fost aceea de obligare a autorităţii contractante la continuarea procedurii prin reanalizarea ofertelor.
AKTOR SA este prezent puternic în zonă, având deja în execuţie un contract de reabilitare a căii ferate, parte a Coridorului IV paneuropean pentru trenurile de mare viteză, pe tronsonul Micăsasa – Coşlariu, o lucrare de 170 de milioane de lei cu TVA, bani din Fondul de coeziune.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a stabilit încă de la începutul lunii septembrie câştigătorii pentru lucrările de pe loturile I şi II ale autostrăzii Sebeş – Turda. Lucrările au fost însă mult întârziate de contestaţiile constructorilor nemulţumiţi.
Contestaţiile au fost depuse de de firma Salini Impregilo SpA, ca lider al asocierii Salini Impregilo SpA – Impregilo SpA – pentru lotul 1, şi de RCM Construzioni SRL ca lider al asocierii RCM Construzioni SRL – SC Imob Lux Construct Srl – SC Consinit SRL – Societatea de Construcţii Napoca SA – Impresa Ferrara SNC Di Angela & Rosella Ferrara – SC T Dancor Rom Construct SRL – SC Shelter Construct SRL – Associazione Cooperativa Muratori & Affini Ravenna SCPA – Schiavo & C SpA – SC Eurocerad International SRL, pentru lotul 2. Contestaţiile, deciziile de instanţă, reevaluările la CNSC au prelungit deja cu câteva luni semnarea contractelor de proiectare şi execuţie pentru loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii Sebeş – Turda.
CNSC a menţinut deciziile anterioare prin care construcţia lotului 1 al Autostrăzii Sebeş – Turda, 17 km de la intersecţia cu Autostrada Orăştie Sibiu până la Pârâul Iovului (dincolo de Alba Iulia), a fost încredinţată către SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio Construcţii SRL.
Construcţia lotului 2, 24,3 km, de la Pârâul Iovului la intrarea în Aiud este încredinţată acum definitiv Asocierii Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.
Încă din aprilie 2014, CNADNR a semnat contractele pentru construcţia loturilor 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda, cu firmele care se vor ocupa de lucrări. Cele două contracte, în valoare totală de aproape 200 de milioane de euro, au fost semnate la aproape patru luni de la anunţarea iniţială a câştigătorilor licitaţiei. Cele două loturi trebuie finalizate în 22 de luni, mai exact până în februarie 2016. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei, fără TVA. Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei, fără TVA.
Pentru construcţia autostrăzii Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 de kilometri şi împărţită în patru loturi, finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (85%) şi de la bugetul de stat. Lotul 1 are 17 km, de la intrarea pe autostradă de la Sebeş până la Pârâul Iovului, iar lotul 2 se întinde pe 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Pe loturile 3 şi 4 au fost demarate lucrările cu amenajări de şantier şi activităţi de descărcare arheologică. (N.I.T.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
LIVE VIDEO ”Păștenii” de la Vinerea, obicei vechi păstrat cu sfințenie din anul 1946: Vinul și pâinea, duse la Biserică de localnicii de 60 de ani, îmbrăcați în costume populare
”Păștenii” de la Vinerea, obicei vechi păstrat cu sfințenie din anul 1946: Vinul și pâinea, duse la Biserică de localnicii de 60 de ani, îmbrăcați în costume populare Zeci de persoane din Vinerea au participat în Joia Mare, 2 mai 2024, la o procesiune și la un ceremonial religios care datează din 1946, an în […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 15 ore
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 11 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 4 zile
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare