Se schimbă denumirea trenurilor şi tarifele în transportul feroviar
Conform Ordinului MTI nr. 153/2011, din 11 decembrie 2011 se va schimba denumirea trenurilor de călători, care implică şi modificări ale Normelor uniforme şi a reglementărilor proprii ale CFR Călători S.A. şi a modului de tarifare a serviciilor de transport feroviar, a anunţat Cornel Suciu, şeful Staşiei CFR Călători Alba Iulia. Astfel, în funcţie de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători, trenurile de călători se clasifică în trenuri Intercity IC (Intercity Eurocity IC-EC, Intercity Euronight IC-EN, Intercity IC şi Intercity Night IC-N), Interregio IR (Interregio IR, Interregio Night IR-N) şi Regio R (Regio Express R-E, Regio R şi Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S).
Trenurile Intercity Eurocity IC-EC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate criteriile de calitate definite pentru marca Eurocity EC. Trenurile Intercity Euronight IC-EN operează între oraşele importante, au parcurs de noapte, în trafic intern sau internaţional şi respectă integral criteriile de calitate definite pentru marca Euronight EN. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante şi circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale. Asigură o viteză medie comercială/tren de minimum 60 km/h.
Trenurile Intercity Night IC-N operează între oraşele importante, incluzând destinaţii internaţionale, au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, asigurând o viteză medie comercială/tren de 55 km/h. Trenurile Intercity Night IC-N pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Interregio IR au o viteză medie comercială/tren de minimum 45 km/h, iar în principalele staţii feroviare se vor asigura conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători. Trenurile Interregio Night IR-N au parcurs de noapte şi oferă servicii suplimentare de transport cu vagoane de dormit şi/sau cuşetă, pot avea în compunere vagoane aparţinând operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice proprii şi au opriri frecvente (în majoritatea oraşelor din parcurs, viteza medie comercială/tren fiind de minimum 40 km/h. Şi acestea pot avea serviciu opţional de transport al autoturismelor, în vagoane specializate.
Trenurile Regio Express R-E asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu o viteză medie comercială/tren de minimum 35 km/h şi, de regulă, nu circulă în intervalul orar 23.00 – 4.00. Trenurile Regio Express R-E pot fi: trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie opreşte în toate punctele de oprire, iar de la staţia respectivă circulă fără oprire până la staţia finală sau trenul regio care, plecând din capitală/oraş mare, până la o anumită staţie circulă fără oprire, iar de la staţia respectivă până la staţia finală opreşte în toate punctele de oprire.
Trenurile Regio R asigură condiţii de transport pentru arii geografice restrânse, cu viteza medie comercială de minimum 35 km/h, şi opreşte în fiecare staţie şi haltă, nefiind obligatoriu să aibă vagoane clasa I. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi trasate obligatoriu, la îndrumarea din staţiile noduri de cale ferată, la minimum 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minimum 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity. Trenurile Regio Urban R-U/Regio Suburban R-S asigură transportul în jurul marilor oraşe, pentru traficul suburban (de navetişti), satisfac nevoile de transport ale unui centru urban sau ale unei conurbaţii şi ale zonelor din proximitate sau limitrofe, asigurând legăturile la/de la trenurile interregio.
În funcţie de rangul şi tipul trenului, acestea asigură diverse servicii pentru planificarea călătoriei (cu anticipaţie, on-line, regim de rezervare de locuri, facilităţi pentru dizabilităţi etc), la bordul trenului (climatizare, sonorizare, priză, veioză, Internet, supraveghere video, toalete ecologice, difuzare presă, sistem automat de informare, restaurant etc) şi servicii în staţiile CFR (sală de aşteptare, plată electronică, automate de vânzări bilete etc), iar facilităţile se înmulţesc de la trenurile regio spre cele intercity. În raport cu noile denumiri, vor fi operate modificări şi la tarifele călătoriilor. (R.G.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă: „Reabilitare și dotare Școala Primară Ungurei, str. Principală Nr. 218, Loc. Ungurei, Județ Alba”
COMUNICAT DE PRESĂ DATA: 23.12.2024 „REABILITARE SI DOTARE SCOALA PRIMARA UNGUREI, STR. PRINCIPALA NR. 218, LOC. UNGUREI, JUD. ALBA” COMUNA ROSIA DE SECAS, cu sediul in Rosia de Secas, Str. Principala nr. 458, judetul Alba, cod postal 517640, România, cod fiscal 4562060, România, anunță finalizarea proiectului cu titlul: ”REABILITARE SI DOTARE SCOALA PRIMARA UNGUREI, […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 minute
MESAJE de CRACIUN. Texte frumoase cu URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Cele mai frumoase mesaje de Crăciun 2024. Urări și felicitări pe care le puteți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 4 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 21 de ore
MESAJE de CRACIUN fericit 2024! Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poți trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE de SĂRBĂTORI 2024. URARI şi FELICITARI pe care le puteţi trimite prin SMS de Sărbători