Florin Roman solicită retragerea din procesul dezbaterii publice a noului Cod Rutier
După cum se știe, inițial pentru noul Cod Rutier s-au cerut prevederi mult prea dure și amenzi foarte mari, chiar de 16.000 de lei, lucru necorelat cu posibilitățile financiare ale șoferilor români. În plus exista și prevederea suspendării permisului de conducere pentru neplata unor amenzi, măsură care ar fi rămas în vigoare până când respectivul șofer și-ar fi achitat amenda. Acest gen de penalizări și alte la fel de dure au scindat societatea românească și au dus la prelungirea perioadei de dezbatere publică a proiectului de lege. Totuși, toată lumea este de acord cu faptul că, deși unele pedepse au fost ”îmblânzite”, ele sunt cu mult peste cele din Uniunea Europeană, comparativ cu nivelul de trai și cu starea economiei românești. În plus, foarte mulți experți au subliniat că unele prevederi sunt aberante, raportat la starea drumurilor românești.
În calitate de președinte al PNL Alba Iulia, Florin Roman, vicepreședinte și al CJ Alba, omul cel mai în măsură să cunoască starea infrastructurii rutiere, cel puțin în județul nostru, a luat o poziție publică și mai drastică și solicită retragerea acestui proiect din dezbaterea publică și reexaminarea tuturor prevederilor sale. Roman cere să se pună accentul pe crearea condițiilor potrivite pentru un trafic civilizat și pe prevenirea situațiilor care ar putea genera accidente, nu ca șoferii să fie sancționați excesiv, din cauze care ar putea fi ale administratorului de drum.
Referitor la acest aspect, Florin Roman a declarat că ”În baza acordului Biroului Municipal al PNL Alba Iulia, voi transmite secretariatului general al partidului hotărârea noastră prin care cerem retragerea din dezbatere publică a proiectului Codului Rutier avansat de Ministerul Afacerilor Interne. Până când infrastructura rutieră nu este una la nivel european, la fel ca și salarizarea conducătorilor auto, noul cod are prevederi exagerate si aberante pe alocuri. Este clar ca avem nevoie de reglementări noi, de disciplina rutiera, dar pana aici e nevoie de prevenție. Iar cat timp, de cele mai multe ori, polițiștilor rutieri li se cere sa adune amenzi la „plan” șoferii vor fi in continuare vanati, iar aceasta procedura nu presupune încredere si normalitate. Prevenția este cheia oportuna de disciplina in trafic, nu prevederile excesive intr-o tara aflată încă pe ultimul loc la capitolul autostrăzi. Iar prima măsura ar fi ca acei „tehnocrati” care au generat noul cod rutier sa fie trimiși in delegatie de la București la Arad fără girofar!prevederi exagerate si aberante pe alocuri. Este clar ca avem nevoie de reglementări noi, de disciplina rutiera, dar pana aici e nevoie de prevenție. Iar cat timp, de cele mai multe ori, polițiștilor rutieri li se cere sa adune amenzi la „plan” șoferii vor fi in continuare vanati, iar aceasta procedura nu presupune încredere si normalitate. Prevenția este cheia oportuna de disciplina in trafic, nu prevederile excesive intr-o tara aflată încă pe ultimul loc la capitolul autostrăzi. Iar prima măsura ar fi ca acei „tehnocrati” care au generat noul cod rutier sa fie trimiși in delegatie de la București la Arad fără girofar!prevederi exagerate si aberante pe alocuri. Este clar ca avem nevoie de reglementări noi, de disciplina rutiera, dar pana aici e nevoie de prevenție. Iar cat timp, de cele mai multe ori, polițiștilor rutieri li se cere sa adune amenzi la „plan” șoferii vor fi in continuare vanati, iar aceasta procedura nu presupune încredere si normalitate. Prevenția este cheia oportuna de disciplina in trafic, nu prevederile excesive intr-o tara aflată încă pe ultimul loc la capitolul autostrăzi. Iar prima măsura ar fi ca acei „tehnocrati” care au generat noul cod rutier sa fie trimiși in delegatie de la București la Arad fără girofar!prevederi exagerate și aberante pe alocuri. Este clar că avem nevoie de reglementări noi, de disciplină rutieră, dar până aici e nevoie de prevenție. Iar cât timp, de cele mai multe ori, polițiștilor rutieri li se cere să adune amenzi la „plan” șoferii vor fi în continuare vânați, iar această procedură nu presupune încredere și respect, dar nici normalitate. Prevenția este cheia oportună de disciplină în trafic, nu prevederile excesive într-o țara aflată încă pe ultimul loc la capitolul autostrăzi. Iar prima măsura ar fi ca acei „tehnocrați” care au generat noul cod rutier să fie trimiși în delegație de la București la Arad fără girofar!”
comunicat de presă PNL Alba Iulia
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
Alegeri prezidențiale 2024 în Alba | Alin Ignat, deputat România în Acțiune: Am votat pentru o țară mai bună, în care vreau să crească și să rămână fetițele mele și toți copiii României de azi
Alegeri prezidențiale 2024 în Alba | Alin Ignat, deputat România în Acțiune: Am votat pentru o țară mai bună, în care vreau să crească și să rămână fetițele mele și toți copiii României de azi Alin Ignat, deputat România în Acțiune, și-a exercitat dreptul democratic la vot duminică, 24 noiembrie 2024, în ziua când românii […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Sportacum 3 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918